Star Wars Galaxies

Vel da er kontoen stengt og spillet avinstalleres. Dette var nok et veldig bra spill for noen år siden men nå idag så holder det bare ikke altså.

Greit at spillet lider av ulike feil, men for å være helt ærlig skjønner jeg ikke hvorfor WOW er så usannsynlig bra. Spilte det selv i 30 dager. SWG er jo ganske gammelt nå. WOW er helt nytt. Kjip grafikk og helt uinterssant gameplay. (i WOW altså)

Mange kommer sikkert til å hate meg for dette, men ærlig talt. Kjenner mange som skulker skole og jobb for å spille WOW. Fortell meg i detalj hvorfor de gjør det. Hva gjør WOW så sinnsykt kult? Bare lurer.

Altså, ærlig talt. Grafikken i WoW er mye friskere og mer interresant enn den typiske grafikken som SWG/EQ og de spillene har, mye mer en fantasiverden som du ikke blir lei av etter første blikk.

Med frykt for å høres ut som en alt for stor fanboy, så overlater jeg det til deg å sjekke noen av de mange anmeldelsene som lovpriser WoW der ute.

Vg.no
Dagbladet.no

Opprinnelig skrevet av Hakara@07.06.2005, 00.25
Altså, ærlig talt. Grafikken i WoW er mye friskere og mer interresant enn den typiske grafikken som SWG/EQ og de spillene har, mye mer en fantasiverden som du ikke blir lei av etter første blikk.

Med frykt for å høres ut som en alt for stor fanboy, så overlater jeg det til deg å sjekke noen av de mange anmeldelsene som lovpriser WoW der ute.

Vg.no
Dagbladet.no
230730​

Har sjekket dem, men jeg forstår det ikke. WOW har finere grafikk en SWG...det skulle bare mangel siden det er 2 år nyere, men mer grafiske varer hadde ikke skadet.

Er jeg den eneste som synes at WOW er kjedelig og uinspirert?

Tydeligvis ja, siden spillet topper de fleste salgslister, fått meget gode anmeldelser, har en rimelig stor brukerbase og flere ting.

Noe jeg tror blizzard har hatt i tankene er at man skal slippe å ha en maskin fra NASA for å kjøre spillet laggfritt, og alikevel ha en frisk og interessant grafikk.
SWG er stikk motsatt, realistisk grafikk = mye lag, isåfall virker det sånn, når de streber etter å få det så likt virkeligheten som mulig.

Wow i seg selv er jo utrolig simpelt, det er vel en av grunnene til at det har blitt så godt mottatt. Det har blitt akseptert av det store marked, folk jeg kjenner som aldri kunne tenke seg å betale 100 kr i måneden for et spill, sitter å betaler for wow nå. Aner ikke hvorfor det ble så stor hype på dette her spillet, en av grunnene er vel at det bygger på Warcraft serien, som de fleste som har hatt en pc en stund kjenner til.

Uansett jeg syns at wow har alt for lite å bygge på, slik jeg ser det så er det ikke så mye å glede seg til i wow. Kanskje en ny øy i fremtiden med en del nye quests, 10 nye lvl's fordi de finner ut at 60 lvl's er for lite. Wow er liksom å gjøre alle quest på en del av øyen og gå opp noen lvl's. Så gå til neste del av øyen, for å så gjøre alle questene der. Osv...

Ikke mye frihet.

Meh kom ikke akkurat fram til et poeng, nå spiller jo jeg både SWG og WoW. Så kan vel egentlig komme med en grei konklusjon at begge spillene er underholdene. Og det er vel egentlig alt som trengs? :rulleøyne:

Opprinnelig skrevet av Darkstorm@07.06.2005, 01.58

Uansett jeg syns at wow har alt for lite å bygge på,

230762​
Uhm, er 10 år og en solid historie lite å bygge på? warcraft har nok en solid historie bak seg, for de som gidder å lese om det.

Kanskje en ny øy i fremtiden med en del nye quests, 10 nye lvl's fordi de finner ut at 60 lvl's er for lite. Wow er liksom å gjøre alle quest på en del av øyen og gå opp noen lvl's. Så gå til neste del av øyen, for å så gjøre alle questene der. Osv...
Sånn kan man plukke fra hverandre alle mulige spill, men WoW har også en mye bedre PvP del enn SWG, vil jeg påstå, og man spiller det også for det sosiale ved det.
Det der er vel noe som man har laget på swg også det. "Ny planet, nye byer, nye mobs med mer xp, høyere rewards, ny loot", men man sitter fortsatt med samme gamle profsa, om de ikke har lagt til noen nye? Men det blir jo også det samme som å bare skulle levle 10 nye lvls.

10 år er mye å bygge på, men historien er egentlig ødelagt. Kan ikke se for meg noe Warcraft 4 nå som det er World of Warcraft, siden det er jo liksom der historien skal skje nå, eller? At pakten mellom Alliance og Horde ble ''broken'', er jo egentlig bare en kort vending så det kunne være PvP i WoW.

Uansett nå syns jeg SWG-PvP delen er mye mer intens og spennende enn WoW delen sin, men smak og behag.

Opprinnelig skrevet av Darkstorm@07.06.2005, 02.10
10 år er mye å bygge på, men historien er egentlig ødelagt. Kan ikke se for meg noe Warcraft 4 nå som det er World of Warcraft, siden det er jo liksom der historien skal skje nå, eller? At pakten mellom Alliance og Horde ble ''broken'', er jo egentlig bare en kort vending så det kunne være PvP i WoW.

Uansett nå syns jeg SWG-PvP delen er mye mer intens og spennende enn WoW delen sin, men smak og behag.
230767​
Hvis du faktisk har spilt spillene burde du visst at Arthas nå kjent som Ner'zhul eller Lich King driver å plotter i nord, dette har stort potensiale til et nytt spill eller en expansion pack.

Jeg vet ikke hvordan pvp er i SWG men WoWs pvp er utrolig intens.

PVP i wow er intens og morsomt såklart, men hittil så er det ikke så veldig mye variasjon enn at man står å slår på hverandre, og motstanderen hopper rundt deg så du ikke kan treffe han.

Hakara: Jeg vet ikke hvor lenge siden det er siden du spilte SWG, men TKM\Medic holder ikke nå lenger. Jeg husker tiden da TKM var liksom den store og beste profession, siden den eide absolutt alle i duel. Og det var lenge siden, hva het serveren du spilte på? Uansett det er ihvertfall ikke sånn nå lenger, Combat Updaten har lagd mer variasjon i alt som er mer spennende.

Jeg synes at SWG har ''The Heat and Thrill of battle'' >_< Noe som Wow definitivt ikke har, men ikke misforstå meg Wow er et gøyalt spill. :)

Jeg spilte på Bria, og det er et par måneder siden jeg spilte sist, men kjenner folk som fortsatt spiller, og de sier at det har ikke forbedret seg noe særlig.

Opprinnelig skrevet av Hakara@07.06.2005, 13.29
Jeg spilte på Bria, og det er et par måneder siden jeg spilte sist, men kjenner folk som fortsatt spiller, og de sier at det har ikke forbedret seg noe særlig.
230842​
Skjønner hva du mener. SWG er et vanskelig spill. Det er ikke fullt så lett som WOW og du må vite hva du holder på med. Det jeg synes er bra med SWG er at spillet er ganske tro mot filmene og du kan leve i filmene. Det er et mye større univers. Tenk deg hvor stor Star Wars historien er. Det er så mye nyttt men kan føye til hele tiden. Det er vanskelig å bli jedi, det er hele poenget. Ellers så hadde det jo vært flere tusen jedier. Foreløpig har jeg kun sett 2 jedier. Den ene drepte meg :ehm...:

SWG er ikke perfekt i mine øyne åper på at det kommer en oppfølger med mindre bugs og mindre krevende grafikk.

Det er ikke det at jeg syntes SWG var spesielt vanskelig. I liek pwnd. Men det var veldig få der som drev med det, 98% var covert, og da PvP'n er kanskje den største grunnen til at jeg driver med MMORPGs så syntes jeg spillet falt veldig i underholdningsverdi, i tillegg til alle andre punktene jeg har nevnt.

Jeg vet ikke helt, men jeg tror du har driver å gått rundt på feil server. Jeg er ikke noe store PvP-Fan, men på serveren jeg spiller på (Tarquinas) er det mye PvP. I SWG legges det som regel gode taktikker i et raid, det blir planlagt lenge. Nå snakker jeg selvfølgelig om ordentlige raids, f.eks når vi Imperials skal ta over Coronet. ''Die, Rebel Scum!'' :D

Opprinnelig skrevet av _LarZen_@06.06.2005, 22.52
Vel da er kontoen stengt og spillet avinstalleres. Dette var nok et veldig bra spill for noen år siden men nå idag så holder det bare ikke altså.
230699​
Det var et veldig bra spill for noen måneder siden, så føkka SOE opp alt med überbedritne updates. <_<

Yup, massiv lagg, krever en supermaskin om du skal kjøre lagfritt.

Det som er kjipt der er at jeg merket minimalt med PVP, virket som et PVE spill =( , og jeg spilte det i 9-10 måneder.
[/b]
Min guild hadde PVP flere gange i uka. Jeg spilte på Chimerea da.