Star Wars Republic Commando Demo

Da har demoen av Republic Commando kommet ut.

Den kan du laste ned fra her. NB: 400mb++

Etter å ha spilt det litt så må jeg si at det ikke føles helt som det skal. Altså grafikken og alt det her er veldig bra men en føler at en ikke har 100% kontroll over di kara som er med deg.

Skulle heller ønske du var alene mot alle sammen. Men kan hende det blir litt bedre når en får litt mere feeling på det hele, ikke vet jeg.

Har nå fullført demoen, og er ganske fornøyd! Dette er jo dritfett, ikke noe revolusjonerende, men veldig gøy :D

Larzen skjønner ikke helt hva du mener med at du ikke har stor kontroll over de andre clonene som er med deg. Det er jo enkelt å styre dem, med f1, f2, f3 og f4 commandsene :)

Opprinnelig skrevet av Darkstorm@02.02.2005, 13.55
Har nå fullført demoen, og er ganske fornøyd! Dette er jo dritfett, ikke noe revolusjonerende, men veldig gøy :D

Larzen skjønner ikke helt hva du mener med at du ikke har stor kontroll over de andre clonene som er med deg. Det er jo enkelt å styre dem, med f1, f2, f3 og f4 commandsene :)
172011​
Ja vet det, men dem plaserer seg etter min mening rimelig dumt til opptill flere ganger. Dem plaserer seg ikke der jeg ville plasert meg for å si det slik.

Så jeg synes det var rett og slett irriterans med di surre clonene som vimsa rundt meg. Men kan hende spillet må vokse litt på meg bare.

Vel, jeg har i hvertfall fått teste xbox demoen og jeg må si at spillet i serg selv er morsomt som blander mye Star Wars action og du får skikkelig Star Wars stemmning der du går rundt i korridorene og brøler ut kommandoer som "go and get some snipe positions delta" "Fire in the hole" mange andre kule kommentarer også, men disse var godt gjennomført.

Det ser ut til at xbox versjonen lider av framerate, noe som trekker ned når vi snakker om spillbarhet. I et slikt spill kan man ikke stoppes av framerate, så hvi du har en kraftig pc er pc versjone et alternativ for deg.

Et morsomt spill som ikke tilbyr noe nytt, men som bruker det beste fra andre spill i sjangeren. Er du Star Wars fan? Gled deg :)

Opprinnelig skrevet av Mongis@02.02.2005, 11.42
Er jo bare en demo, kan ikke forvente at alt fungerer perfekt. Spillet skal jo finpusses en del mer før det lanseres.
171979​
Vet ikke helt, det kommer jo ut i mars, så det er ikke allverdens tid til å finpusse.. :)

SHDR

Gullmedlem
Njæ ... personlig er jeg gigantisk Star Wars-fan. Av den sorten som vet hvor våpendatamaskinen på en X-Wing ligger (like under nesen) og kan quote Star Wars Holiday Special ("Thought you might like this ... it's a ... well, it's kind of hard to explain ... it's a ... Wow! You know what I mean? Happy Life Day ... and I do mean Happy Life Day"), men det betyr absolutt ikke at jeg godtar unnseelige spill. Tvert om. Republic Commando har en del umiddelbare problemer: det er veldig sjelløst, og spillet i seg selv henter bare elementer fra nevnte Halo og Metroid Prime, og wrapper det inn i Star Wars. Det tilfører ikke noen av delene noe spesielt, og selv om kommanderingen av lagkamerater er en god idé, som til en viss grad er gjennomført, er det ikke så fryktelig spennende. Alt du gjør er å peke på en posisjon og be dem befeste den. That's it. Ingen assigning av oppgaver, ingen waypoints, ingen muligheter til strategi. Bare liksom-militære ordre mens roboter spretter veggimellom.

Hvis du er en stor Star Wars-fan, la dette i fred. Spill Knights of the Old Republic istedet. Det er iallfall gode spill, om enn skrekkelig stygge og til dels prikk like. Republic Commando er en me-too. Den gir ingenting, den tar alt, det kommer ikke til å bli husket. Det er enda en 6/10 som knapt kommer til å selge nok til å tjene tilbake lisensutgiften. Hvorfor ser ikke utvikleren det? Hvordan kan de unngå å se at spillet deres er komplett vanlig? Uansett, forventninger ... det er lurt å gå dette spillet i møte med forventninger. Spill Half-Life 2, spill Halo 2, spill Metroid Prime, og så merker dere nøyaktig hvor dødt dette vesle spillet føles i direkte sammenligning med De Store. Det er ikke noen skuffelse du merker, det er bare naturlig utvelgelse. Og gjett om ikke det er karen med det tredelte visiret som ligger igjen i gjørma, fremtidig olje eller kanskje et tørt lite fossil.

Opprinnelig skrevet av Shadar@05.02.2005, 11.24
Njæ ... personlig er jeg gigantisk Star Wars-fan. Av den sorten som vet hvor våpendatamaskinen på en X-Wing ligger (like under nesen) og kan quote Star Wars Holiday Special ("Thought you might like this ... it's a ... well, it's kind of hard to explain ... it's a ... Wow! You know what I mean? Happy Life Day ... and I do mean Happy Life Day"), men det betyr absolutt ikke at jeg godtar unnseelige spill. Tvert om. Republic Commando har en del umiddelbare problemer: det er veldig sjelløst, og spillet i seg selv henter bare elementer fra nevnte Halo og Metroid Prime, og wrapper det inn i Star Wars. Det tilfører ikke noen av delene noe spesielt, og selv om kommanderingen av lagkamerater er en god idé, som til en viss grad er gjennomført, er det ikke så fryktelig spennende. Alt du gjør er å peke på en posisjon og be dem befeste den. That's it. Ingen assigning av oppgaver, ingen waypoints, ingen muligheter til strategi. Bare liksom-militære ordre mens roboter spretter veggimellom.

Hvis du er en stor Star Wars-fan, la dette i fred. Spill Knights of the Old Republic istedet. Det er iallfall gode spill, om enn skrekkelig stygge og til dels prikk like. Republic Commando er en me-too. Den gir ingenting, den tar alt, det kommer ikke til å bli husket. Det er enda en 6/10 som knapt kommer til å selge nok til å tjene tilbake lisensutgiften. Hvorfor ser ikke utvikleren det? Hvordan kan de unngå å se at spillet deres er komplett vanlig? Uansett, forventninger ... det er lurt å gå dette spillet i møte med forventninger. Spill Half-Life 2, spill Halo 2, spill Metroid Prime, og så merker dere nøyaktig hvor dødt dette vesle spillet føles i direkte sammenligning med De Store. Det er ikke noen skuffelse du merker, det er bare naturlig utvelgelse. Og gjett om ikke det er karen med det tredelte visiret som ligger igjen i gjørma, fremtidig olje eller kanskje et tørt lite fossil.
173352​
oisann, jeg tror dette er starten på en ganske heftig diskusjon

For det første, at du er en gigantisk starwars fan gir deg ingen rett til å rakke ned på et spill, det blir det samme som å si "Å, jeg har masse nerdekunnskaper om ringenes herre, lest alle bøkene og jeg kan snakke alvespråket, derfor har jeg en ekstra stor rett til å si at ringenes herre filmene er elendige, 80% av det som skjer i bøkene har de fjerna i filmene, og de har forandret på kjempemasse!". Uansett hvor mye de har forandret på så kan man ikke komme bort ifra at ringenes herre er bra filmer. Skjønner du poenget mitt? Nå er jeg også en ganske stor fan av starwars, men likevel tror jeg en samtale mellom deg og meg ville vært nogenlunde slik :p ;)

For det andre, JA, spillet tar mye fra halo og metroid, men det er strålende gjennomført og passer utrolig bra inn i starwars! Man kan da ikke forkaste et spill fordi det henter inspirasjon fra andre? Skal vi si at ratchet & clank(og alle andre 3d plattformspill for den saks skyld) er møkk fordi det er herming etter supermario 64?

Når det gjelder kommanderingen av lagkamerater er du backa opp av ign. De ser på det som om noen leier deg i handa gjennom spillet. Men det ser vanvittig fett ut når to sitter utenfor en dør, en sprenger døra og den andre pælmer inn en granat før de stormer rommet. Her blir det personlige meninger, men jeg likte bedre denne spillemåten enn rainbow six, da hele spillet gikk ut på å følge waypoints. hvis du ville tenke selv fikk du problemer. Igjen, dettet omhandler personlige meninger så det er forsåvidt greit hva du mener, men det er et friskt pust at du ikke er død før hele squadden din er det.

Men at du i tilegg kritiserer KotoR får meg til å spørre: misliker du starwars spill generelt? I den forstand at du synes filmene er såpass bra at spillene har for mye å leve opp til?

Kritiserer kotor....???!!!! Les inlegget om igjenn! Shadar sempai sa ikke en drit om at kotor var dårlig, bare at det llligna på ener'n. Om du har tenkt å motsi dette, så er du en sta idiot. Om dette er en halo/rb6/half life rip off så forundrer det meg ikke, tror uansett ikke de som lager spillet vil klare å gjennskape den rette følelsen (det skal litt for mye til).

SulkyIce dude: Vel, jeg har i hvertfall fått teste xbox demoen og jeg må si at spillet i serg selv er morsomt som blander mye Star Wars action og du får skikkelig Star Wars stemmning der du går rundt i korridorene og brøler ut kommandoer som "go and get some snipe positions delta" "Fire in the hole" mange andre kule kommentarer også, men disse var godt gjennomført.

Når i star wars skjer dette...?

Lodin

Der Waaaah
Må si meg enig med Shadar her ass. Dette minner mest om Unreal 2 med elementer fra Halo og Metroid. Gidder nok ikke kjøpe det nei.

Lineææææært, så jævlig lineært, og til alt overmål setter det deg i situasjoner hvor du blir fortalt nøyaktig hva som skal gjøres og hvordan. De' va itj akkuratt de' bæst næ'.

Not quite. Det var lineært, det kan du ikke motsi, du blir fortalt nøyaktig hva det er du må gjøre, noe som vanligvis er skyt alt for så å sprenge noe. Er det idioti å mene at dette er temmelig langt unna å være "toppers"?

Alvorlig talt. Hvilket FPSspill er det som ikke er linært?

Digger Half Life og Halo 2, men det går stort sett ut på det samme. Skyt alt som rører seg fortest mulig og så brutalt som mulig.

Det var vel kanskje litt feil å si at spillet gir meg en Star Wars følelse. Det jeg syntes var bra med det var at det gir meg et lite innblikk i hvordan klonetroppene arbeider, og ikke bare jedi, force og lasersverd.

Jeg innrømmer at jeg ble en smule skuffet, men jeg diger det likevel. :tommelopp: