Star Wars: The Force Unleashed (Til alle konsoller i eksistens)

Lodin

Der Waaaah
SITAT
The first details of LucasArts' PS3 and Xbox 360 Star Wars project have finally emerged, from the latest issue of US mag Game Informer.

It's called Star Wars: Force Unleashed and takes place between Episode III and Episode IV, when new Sith on the block Darth Vader is out to wipe the galaxy clean of runaway Jedi.

As Vader's apprentice, you're on a secret mission to dive head-first into the forbidden Dark Side of the force, take out the emperor and rule the galaxy as master and apprentice. Awww.

Xbox 360 and PS3 versions are being developed in-house at Lucasarts, while PS2, PSP and DS duties have been outsourced to another, unnamed developer.

George Lucas reportedly has a lot of input in the project, and even helped design some of the characters.

Force Unleashed uses LucasArts' much-touted Eurphoria engine, which calculates environmental damage such as smashing crates in real-time. One given example of the tech is how a tree will either break in two or splinter realistically depending on how you hit it. Likewise, steel will dent appropriately when damaged your fancy Force powers.

And speaking of Force powers, many of the world-bending tricks from the E3 tech demo are present in Force Unleashed, including the "cannon ball"-like force push, with controls presented in a similar vein to the excellent Psi-Ops.

One scene reportedly has you battling Jedi Knight Shaak Ti in the Jedi Temple, after the galaxy-wide order to exterminate of the Jedi. There's also the suggestion of being able to control your own pack of Rancors, the gigantic beasties that Jabba the Hutt likes to keep under his gaff.

But we all know how Star Wars ends so it's going to be a very predictable cock-up for Vadar's Palpatine-trouncing plans, right? LucasArts promises to shake up the Star Wars lore with alternate endings in Unleashed, where the bad guys really can win.

We'll bring you more details - and hopefully media - as it arrives. Where's the Wii version though? Perfect for the Wii Remote...[/b]
Her syns jeg vitterlig det passer med en liten :argh: Wiimoten er som skapt for lettsabling, men LucasArts har tydligvis ingen tro på maskina.
PCen er visst og et dødt format. :grine:

Men men, sjangsene for at jeg har en 360 når det slippes er relativt store så det er slett ikke vendens undergang. Ingen univers er så gøy å være bad guy i som Star Wars.
LINKH

Hvis det blir i samme ånden som de gode gamle Jedi Knight/Dark Forces-spillene så kan dette bli skikkelig kult.

Bare tanken om Star Wars med fysikk, kraften og lasersverd er nok noe de fleste sikler av. Jeg har ihvertfall stor tro på det spillet her utifra det lille vi har sett. Nå er jeg riktignok litt altetende når det kommer til Star Wars, men hittil lover det ihvertfall bra.

Edit: Force Unleashed på Lucasarts

K999

Keystone State Of Mind
Jeg bare poster denne lille videoen i håp om at ingen har sett den enda.

Den viser hvordan enginen til Star Wars spillet funker, og hvor meget bra den er. :)

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Meh. Bare... Meh. Kan ikke folk bare lage et tøft Star Wars-spill uten å tro at de skal revolusjonere industrien?

Jeg venter enda på neste del av X-Wing/Tie Fighter-serien. :(

Erketor

Evt. så kunne de gitt ut en konsollport av det arkadespillet fra Sega. Det var rimelig heftig. Hadde gjort seg bra på Wii og.

imported_Dash

Lurking since 2006
SITAT(Mandark @ 17.02.07, 14.39) 52674
Evt. så kunne de gitt ut en konsollport av det arkadespillet fra Sega. Det var rimelig heftig. Hadde gjort seg bra på Wii og.
[/b]
Der du flyr xwing-snowspeeder-kjører speeder bike og, hvis du er flink, får fekte med Vader og ha en duell med selveste Boba fett? Det hadde vært fett ja. Jeg er sykt flink i det spillet.

Erketor

Ja, akkurat det. Det eide. Eier.

Men on topic, så er jeg ærlig talt mer spent på First Strike, en Star Wars-mod til BF2142. Hvis noen husker Galactic Conquest(SW-mod til BF1942), så var jo den ganske så morsom.

K999

Keystone State Of Mind
Lite nyheter om spillet? Vel nå skal det komme en bok, som skal handle om det spillet går utpå -Darth Vader sin lærling. LucasArts annonserte igår at Sean Williams -kjent sci-fi forfatter. Vil skrive boken. Boken skal vistnok ha en dypere historie enn det vi får lære i spillet, og selvom spillet kan ha flærre forskjellige endinger, så vil denne ha den "riktige" den "beste".

The story, which centres on the events of the game, will be penned by long-time science fiction author Sean Williams. Williams will be telling the tale of Darth Vader's secret apprentice who, during the years following Episode III, is vested with doing Vader's dirty work.[/b]
According to the official site, the story will "provide fans with a more in-depth story than they will get from the game alone. Although the game features multiple endings, this novel will be one of the only places where fans will be able to find the official "canon" ending -- the definitive conclusion that will mold the events of the Star Wars galaxy for the future."[/b]
Kilde: IGN

Trench_Rat

Sommerbildene våre
a wookie freedom fighter :v: tenk dere et spill basert på Freedom Fighters motoren med wookies! KONGE

Bør jeg føle meg beæret for å være i naziavataren til Mandark? I guess so!

Dessuten ser dette spillet mad phett ut. Jeg gleder meg.

Faktisk det første Star Wars spillet på lenge som har fanget min interesse. Må laste ned demo ja :)

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Noen som vet hvem den togruta-dama i traileren er? Det kan være Shaak'Ti, men jeg har mer lyst til å drepe hun Ashoka-tøsa fra den nye Clone Wars-filmen/serien. Ekstra morsomt at det er Anakin sin eks-padawan også.

Lodin

Der Waaaah
Det er Shaak'Ti ja og
man dreper hu iløpet av spillet.
Det er canon. =D

EDIT: Dette var ganske stilige saker. Star Warsete nok og man får være bad ass jedi som kan slakte hva som helst så det blir nok et kjøp.

Jeg var veldig fornøyd med demoen (bortsett fra lengden på den)
Kontrollen var responsiv, det gikk kjapt og man kan ha det mye morro med å slenge folk/ting rundt omkring.

Ellers kan jeg nevne at det er ikke vits å prøve demoen på annen vanskelighetsgrad enn den vanskeligste som er tilgjengelig, er vel knappe 10-15min gameplay her.