Steams julesalg 2010 MASSIVE BARGAINS, BATMAN

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg og noen kompiser kjøpte oss nevefulle vinternetter 2 i går og testa det i coop, og faen så raeg. Detta er helt sikkert gammelt nytt, men jeg blir så provosert over hvor gjennomført elendig det er på så mange nivåer.
Det eneste eksemplet jeg drar fram er hvordan alle må stoppe og blir sittende fast i dialog hvis én spiller snakker med en dude. Dette blir ekstra artig hvis en butikkfyr f.eks har et par linjer å si hver gang man vil handle hos ham, da spilleren som allerede handler blir sparka ut for å lese den andre spillerens "hei jeg vil handle"-dialog.

Evt. så kræsjet spillet da jeg drev å levlet opp mens noen snakka med en fyr som ga meg dialog midt i feats-skjermen. Etter det mista jeg våpnene mine og spillet bare gikk å la seg noen sekunder etter, uten å lagre karakteren min og alt det der.

Sancti

Terrorkatt
Anmeldte Amnesia mens jeg var influensasyk, det var kjempegøy. Vet at jeg må gjennom dritten på så få dager som mulig, men blir så helvetes anspent av å spille at hele kroppen verker. Ganske enkelt dritskummelt, ikke akkurat noe man koser seg med, men jeg anbefaler å plukke det opp når det er på salg. Den spillen viser deg hvordan det skal gjøres.

Lodin

Der Waaaah
Transformers til 15 Euro for helvete! Det coppa jeg så klart og om noen av dere andre prompenissene hadde giddi er jeg jævla klar for coop.
Sånn ellers er det bare stinkere av noen deals. Oblivion, Shatter og Europa Universalis er forsåvidt bra, men eh.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Need for Speed Hot Pursuit til €30, go for it hvis du ikke allerede har det til konsoll. Og jeg kan coope med deg jeg, Lodin.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Men jeg kjøpte det jo nettopp til 360. :/

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ja, fysiske kopier av PC-spill er ofte mye billigere enn Steam.

Det kostet 13 pund på thehut.com når jeg kjøpte det for en uke halvannen sia, men prisen er nå på cirka 25 pund. 13 pund var bare et dagstilbud tror jeg.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig

Terje

mostly harmless
kakarlsen skrev:
Ja, fysiske kopier av PC-spill er ofte mye billigere enn Steam.
Dette her. Jeg har lurt en del på, kjøper folk virkelig sånt som codblops og new vegas på steam for femti euro? I det store og hele mener jeg, går ut fra at folk her er intelligente nok til å la vær, men er det virkelig nok idioter som går på dette til at de kan fortsette å ta sånt for de?

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Kjenner flere som gledelig kjøper fra steam (eller digital generelt) bare fordi dem ikke gidder dra til butikken. Kameraten min hadde 2 konsollspill han kunne like så godt ha kasta i søpla men som var gyldig for gamestop sin starcraft2-innbyttekampanje, men det å kjøre 5 minutter til nærmeste butikk for så å måtte dra tilbake å plukke det opp på slippdato var liksom helt unødvendig når han kunne kjøpe det digitalt for 500.

Ang. hele den $1=1€ greia så har jeg hatt den diskusjonen så mange ganger og fatter ikke hvor mange innbitte steam-fanboys det er der ute. Det vanlige er vel at "det er ikke valve sin feil men pøblishernnnn!" eller at "dem kan jo ikke sette priser for individuelle land!", og da passer det perfekt med eksempler som dette.

Jante

privileged CIS shitlord
Valve hadde opprinnelig US-priser på Steam, men jeg tror det var flere av de store utgiverne som pressa gjennom regional pris-struktur. Activision har jo blodpriser på Steam fordi de ikke liker at folk bruker tjenesten, jeg regner med at flere enn dem har større fortjeneste fra spillene du kjøper i butikkhylla.

SHDR

Gullmedlem
De har ikke større fortjeneste skulle jeg tro, men trykking, produksjon, pakking og distribusjonsinfrastrukturen til spesielt Activision og EA, som de satset tungt på mot slutten av nittitallet, må jo brukes til noe. Selskapet ville fått redusert cashflow og ville måttet kutte ganske store deler av arbeidsstyrken sin om de skulle byttet til digital distribusjon i morgen. Er nok mange grunner til at det ikke er noe poppis, men mest spesifikt ville det påvirket verdien til foretakene (den ville sunket, ettersom tilsynelatende verdi ble kutta vekk) og det ville sikkert vært politisk uholdbart (mye statsstøtte i teknologisektoren, skattekutt mot ansettelsestall, etc)

EA har jo prøvd å lage sin egen DD-tjeneste i ... over fem år nå, uten å lykkes, så de holder på; Activision har jo Battle.net som helt sikkert vil bli portal for alle deres store online-spill, komplett med spillkjøp, sosialt nettverk og turneringer samt sikkert mod-støtte og utviklingsressurser med tid og stunder.

Tror prisene til Activision i hovedsak er politiske (husk hvem som eier Activision -- Vivendi! Husk hvem som saksøkte Valve over Steam tilbake i 2004 -- Vivendi! Attpåtil var det masse mas om Counter-Strike og lisenser tilbake i 2002-2005. Valve saksøkte Activision-Blizzard så sent som i fjor.) pluss at de kan gjøre det mye fordi folk ikke er klar over hvorfor spill i butikken er dyrere og hvor penga går langs verdikjeden. Steam sin verdikjede er nok noe mindre innfløkt.

Lodin

Der Waaaah
Og fuck, jeg kjøpte Bionick Commando til 12 Euro! Da får jeg endelig lov å eie Rearmed... og må prøve den hvor han har pølsearm... Ewww