Sticke til 360

#21
Koster 70USD inkl. frakt for sanwa stikke og knapper fra http://www.lizardlick.com/ , frakta på den MadCatz stikka koster sikkert fort 70USD alene da den tar endel volum og veier litt i tillegg, men så er den jo utrolig fet igjen. Så her veier jeg litt frem og tilbake om jeg skal faktisk bygge selv med kanskje variabelt resultat(?) eller bare kjøpe en slik MadCatz-stikke, som man vet er bra..
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#22
Litt usikker selv. Har en gamel Dreamcaststikke, (2 faktisk, men bare den ene er oppgradert til Sanwa JLF) som jeg i all hovedsak har brukt til MAME (shmups og 2d fighters). Iom. at jeg har gjort den Sony-kompatibel trodde jeg det skulle være grei skuring å få den til å fungere på 360, men den gang ei. MS er visst veldig kresne når det gjelder 3. parts kontroller, og derfor finnes det vel foreløpig bare ett adapter, men det koster så mye at man får en haug med brukte 360-kontroller (med ledning) for samme prisen. Kommer nok til å satse på den løsningen (drepe en gammel 360-kontroll) i første omgang, men jeg ser jo at Dreamcast-stikken har en svakhet. Selve stikken sitter veldig langt til venstre, så håndleddet har lett for å havne heelt på kanten av topplata.

En MadCatz 360-stikke + universal PCB fra Akhibara høres ut som en god løsning som ikke går ut på dato med det første, så det er mulig jeg faller for fristelsen.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#23
Fikk omsider ut fingern:




Den har egentlig litt for få knapper, så jeg måtte velge mellom start eller guideknappen. Fant ut at jeg hadde mest bruk for guide, men jeg fant jo fort ut at startknappen er der for en grunn så jeg må vel finne på en jallaløsning der.
 
#24
Sjekk ut linken ovenfor, borr noen hull også sett på noen flere knapper på stikka. ;)
Har forøvrig gått for forhåndsbestilling av SF IV versting-stikka fra spaceworld og SF IV Limited Edition i det siste, så da er det bare å sette seg ned og vente på 20. Februar. :)
Blir knall å endelig få åpna Virtua Fighter 5 som har ligget innpakka i plasten i et år nå, og spillt soul caliber IV også SF2 HD remix. :D
Hater D-padden på org. padden, går jo opp eller ned når man prøver å gå forover eller bakover, og analog-padden er jo for treg å bruke..

Kanskje jeg skal få sett litt på den Hori-stikka jeg har liggende til Xbox1 også modde den til 360 en dag også, for den ligger jo bare ned å støver.. :S
 
#25
Ikke for å ødlegge denne treaden, men er det noen som vet om en sjappe i norge hvor jeg kan stikke å kjøpe XBOX360 joysticks ? det er forsåvidt samme hvem type da jeg kun skal ha "innmaten"

En kan selvfølgelig bestille på nett ffra utlandet men jeg trenger de umiddelbart. Skulle noen her på forumet ha noen å selge er dette også intresangt så lenge PCB'et virker bryr jeg men heller ikke om seleve sticka eller knappene er "worn out"
 

epp

firm and correct
#27
Det var da merkelig, for jeg har vært innom fem forskjellige Gamestopbutikker og ingen hadde stikker til 360.
 
#28
sist jeg var innom gamestop i trondheim så så jeg ihvertfall ei overprisa 360-stikke da men.. regner med det er den org. vanlige padden til 360 Jin etterspør her?
 
#30
Ok, du snakka så mye om PCB så jeg regna med du tenkte å bygge selv.. Spaceworld har forhåndsbestilling av stikke fra SFIV, ellers så er det jo knøttlite marked i Norge på slikt i butikker.
Vet Hori har noe ute på markedet, det er vel den eneste enda også som holder mål. Madcatz har jo allerede ei jalla-stikke ute da, spaceworld har hatt denne lenge vet jeg, de SF IV stikkene blir nok noe annet. :)

Her er forøvrig link om noen tenker å bygge stikke selv og har baller til det, kan hende den er posta før også: http://www.instructables.com/id/Xbox-360-Arcade-controller---Project-Gyokusho/
 
#31
D

Deleted member 91

Gjest
#32
Eurogamer skrev nylig en artikkel om de forskjellige stikkene, så jeg tenkte jeg kjapt skulle høre med ekspertene her om den har noe for seg, eller om det bare er pisspreik fra ende til annen?
 

EagleJin

Bear Necessity
#33

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#34
Spaceworld reklamerer med SFIV-stikkene på forsiden.

Jeg bruker Sanwa-stikke i den hjemmemodifiserte Dreamcaststikka mi, men det har lenge irritert meg at den har litt for lite plass til håndleddet til venstre for stikka, så jeg har forhåndsbestilt turneringsutgaven.

Det eneste jeg ser negativt er at det virker som det er dårlig plass for ekstra printkort (mulig jeg tar feil), men det kan man jo alltids løse på andre måter.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#35
ØgleJon: Alright, takker. :)

kekekekerlsen: Hvor forhåndsbestilte du, og hvor mye må du ut med?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#36
Du kan jo prøve å gjette?

Vet ikke om det er andre i Norge som forhandler, men bestiling fra utlandet er det nok lite å hente på grunnet svak krone, samt at det sikkert blir endel i frakt. Tollvesenet skal man heller ikke kimse av for tiden.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#37
Hurf durf, ser ut som Spaceworld bare tar inn PS3-versjonen av stikka. I don't suppose de funker på begge maskiner siden begge er USB? Noen som veit om noen andre sjapper i Norge som tar dem inn?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#38
Hæh? Jeg har forhåndsbetilt 360-versjonen, så det skjønner jeg ikke. Det er forøvrig kjempeenkelt å få 360-stikka til å funke på PS3, men skal du gjøre det andre veien må du gjøre det samme som jeg har gjort lengre opp.

Ser at de har fjernet den fra nettbutikken. Det er ikke bare det at de har fullt opp med forhåndsbestillinger? Hele markedet i USA er i hvertfall skrapet.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#39
Sendte en forespørsel til Spaceworld gjennom nettsiden deres og fikk et litt rart svar:

Spaceworld skrev:
Dato: 09.Feb.2009
Kenneth Karlsen:

Hei
Jeg har forhåndsbestilt Xbox 360-utgaven av Street Fighter™ IV FightStick™ Tournament Edition. Så var det plutselig noen onde tunger som ville ha det til at dere bare forhandlet PlayStation 3-utgaven. Nå ser jeg også at begge er fjernet fra Street Fighter IV produktsiden. Jeg vet jo at dette er et produkt som er stor rift om i utlandet, så dere har vel kanskje bare begrenset antall forhåndsbestillinger? Vil bare høre om ordren fortsatt gjelder.
mvh Kenneth Karlsen
Dato: 10.Feb.2009
Kundeservice:

Hei, Vi selger spillet til begge konsollene. Grunnen til at vi har fjernet spillet fra siden vår er at vi er utsolgt for spillet. Men de som allerede har bestilt skal få spillet til releasedatoen. Med vennlig hilsen Spaceworld Kundeservice.
Å bruke formuleringen spill blir jo litt snodig, men iom. at selve spillet fortsatt ligger ute i nettbutikken i alle varianter tolker jeg det som et positivt svar.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#40
Kundeservice trodde du spurte om spillet, og ikke stikka. Dermed svarer de at de har spillet.