Sticke til 360

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#41
Jo, men: "Grunnen til at vi har fjernet spillet fra siden vår er at vi er utsolgt for spillet". Spillet er ikke fjernet fra siden. Kan jo være en kundebehandler med god oversikt over innkjøp og lager, men med liten spillteknisk innsikt.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#42
Jeg foreslår at du spør på nytt og presiserer at du er på utkikk etter stikka. Mange vil gå seg vill i en samlinga med trademarks.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#43
Jeg bare klipte og limte fra nettbutikken, så de kom av seg selv :p

(Nei, den var jo borte fra nettbutikken. Kom vel fra nettsiden til Madcatz)
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#44
Har fått beskjed fra Spaceworld om at TE-stikken skal sendes ut i løpet av denne uken. Den er straks over, så vi får nå se...

Ellers har jeg fått rustet opp Dreamcast-stikkene ytterligere. Jeg har to, der den ene av dem var oppgradert med Sanwa JLF-stikke - ellers original - samt printkort fra en 360-kontroll.

Jeg ordnet meg litt leketøy fra Lizard Lick Amusements som ankom rimelig kjapt i posten.



Tok like greit fatt den stikka som var helt original, og startet med å skifte ut knappene. Hullene i topplata på Sega-stikka er ca. 2mm for små for Sanwa-knappene (OBSF-30), så de må borres opp. Jeg brukte en konisk hullfres for å jekke dem opp til 30mm



Det viste seg at topplaten til Sega er ca. 1,5mm for tynn for Sanwas OBSF-knapper (dette burde jeg selvfølgelig ha sjekket på forhånd). Heldigvis ble hullene så trange etter oppborringen at det ikke gjør noe at de ikke låses på plass, men det vil nok være bedre å bruke OBSN (med kontramutter)



Startknapp! Dette er de litt mindre OBSF-24. Ingen problemer med tykkelsen i plastveggene.



Monteringen av selve joysticken behøvde ingen spekulering, da jeg hadde gjort nøyaktig det samme en gang før: "veggene" som er markert med blå må knekkes vekk, samt de fire fallosene som originalstikken er festet i.



Det som er viktig er at ingenting stikker opp, slik at overflaten er plan. Jeg hadde litt begrenset med verktøy så det ble ikke spesielt pent, men det gjør ikke så farlig.



Her burde jeg selvfølgelig ha tatt et bilde av undersiden, men det som skal nevnes er at montasjeplaten av metall som følger med joysticken fra Sanwa ikke skal benyttes.



Ferdig!





Eller; nesten. Man må vel kunne koble den til en konsoll skal den være noe tess.



Ser ikke ut, men det fungerer og da er jeg fornøyd. Gadd ikke montere Dreamcast-PCBet i første omgang. Kjøpte også et PS3-PCB, men det har jeg tenkt å spare til Tournament Edition dukker opp.
 
#45
Jeg forhåndstilte også stikka, de sa den er på vei om noen dager når jeg spurte etter den for noen dager siden. Har jo tross alt tatt en mnd. og pengene ble jo trekt fra konto på dag 1.
 
#46
Nice Work, Kakarlsen.

Bra guide også for de som vurderer å modde de gamle dreamcast sticke shellsa.

De gamle Dreamcast stickene husker jeg godt. Det var den gang butikker i norge faktisk tok inn joysticks. Husker jeg kjøpte en bunch av de fra Akers Mic. *mimre*

Ps: du vet at du får de sanwa buttonsa med skru feste ring isteden for flip festene right ?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#47
(...)men det vil nok være bedre å bruke OBSN (med kontramutter)
;)

Fikk epost fra Spacewold i dag. Om at de har fått inn iPhone 3G... Ingen SFIV-stikke denne uken heller.