Street fighter 4 - Arkad maskin!

#1
Hey yo! jag är lite galen... bara så ni vet.

Eftersom man alltid varit street fighter fantast och började spela third strike alldeles för sent och det känns lite trist att "satsa" på third strike nu. Men nu när fyran kommer är situationen helt annan. Jag är grymmt sugen på att köpa en Street fighter IV Arkad maskin för att kunna börja spela seriöst med en gång!!!
´
Jag tänkte höra lite med er på RBN. Vet att Street fighter kanske inte är den mest populära fighting serien men många är nog väldigt sugna på att spela SF4.
Bitterharmony.com ska kanske börja en insamling för ett street fighter 4. Är det någon/några som är sugna på att göra samma sak här i Oslo? Då skulle man kunna komma undan ganska billigt.
Har läst om att man kanske måste köpa 4 st. arkad maskiner. Eftersom de måste vara länkade tillsammans. Och då blir det väldigt väldigt dyrt!
Sen måste man hitta något sted där alla kan få tillgång till Arkad maskinen/maskinerna.

Just nu delar jag lägenhet med två gubbar på jobbet. MEn kanske skaffar en egen lägenhet och då kan man ju kanske ställa dom där =)

Jag tjänar ganska bra med pengar tycker jag. Jobbar som lastbilchaufför här i Oslo och jobbar väldigt mycket. Jag har haft lite i planerna att spara ihop pengar tills street fighter 4 kommer och göra en liten satsning på att bli riktigt riktigt bra. Så jag har till och med funderat på att flytta till Japan. Men stanna kvar i Oslo vore nog kanske det bästa. Om SF4 köpes så ska jag börja jobba mindre eller inte alls så att man kan spela mycket mer.

Jag vet just nu inte när SF4 kommer att släppas, vet inte vad det kommer att kosta, vet inte vart man kan köpa, hur man köper, om det går att köpa och hur man ska frakta. Så all information vore toppen!

Här är två länkar. En är till bitterharmony diskussionen och en är till capcom.com där det diskuteras lite..

http://www.snk-capcom.com/forums/showthread.php?t=27793

http://bitterharmony.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=2113
 

EagleJin

Bear Necessity
#2
Hadde vært knallkul å få til SF4 arkade :D. Problemet blir total kostnad for det hele.
Pris for maskin + frakt i seg selv blir sikkert møkkmye :s

Leste for noen uker siden at SF4-arkadene ikke vil bli solgt utenfor Japan den første tida. Høres merkelig ut...
 
#3
Men visst vore det hur kul som hellst :D

Borde gå att få ut en från japan ändå. Smuggla. Men sen kanske man åker på en drit dyr Norsk Moms, hehe.

Jobbiga är att jag har läst att man bara kan köpa 4 st. Arkad makskiner med HD skärmar och ett sånt paket kommer att kosta ungefär 28 000 US Dollar. Så mye penger har man ju ikke :geek:
Men det kasnke går att köpa lös privat etter releasen. Hvis det ikke er ett system som gör att man må ha alla fyra sammankopplade =P

på 1up står det att SF4 kommer redan i Juni. Men jeg skulle tro att det dröjjer till 2009. Men vet ikke. Har någon sett release datum? På gamespot står det TBA.
 
#4
Dette diskuterte vi på RBN styremøte også og jeg ser det absolutt som en mulighet. Men slik jeg ser det må vi nok vente til det blir løse boards på bruktmarkedet. Det skjer ganske fort i Japan. Eneste problem er hvis internet link up må være på slik som på noen arcade VF boards osv. Da må det en fix til dette først. Og er ganske sikker på at Capcom vil selge løse boards etterhvert og at den 4 maskin pakken er mer som en introduksjons pakke.
Uansett er det altfor dyrt å frakte kabinetter fra japan og hit. Frakten i seg selv vil koste omtrent like mye eller mer enn kabinettet.

Uansett så har jeg allerede kabinett som kan plasseres i det nye lokalet hvis vi får tak i boardet.
 
#5
Frakten borde väl ikke kosta mer än max några tusen? Jeg ska i alla fall pröva att börja spara lite pengar redan nu =P Hur som hellst lär det bli dyrt. Och Street fighter 4 kanske släpps redan i sommar!?

Styrelse mötet var det jeg var sen til, fannt ikke bilnökkeln min XD Jeg fick tjuvkoppla bilen för att komma hjem till sverige uken före påsk, haha. Nu har jeg en ny bil i alla fall =)

Det borde gå att köpa lösa spel ja. KAnske bruka annan arkad kabinett. Jeg har dålig peiling på det där.
 

MadCow

Lokal moderator
#6
Nå er ikke street fighter akkurat favorittspillet mitt, men det hadde vært fett med en arcade maskin.
Kunne spytta inn noe tusen tenker jeg ...
Kanskje vi kan få rabatt hvis vi kjøper med en tekken 6 arcade i samme slengen ;)
Noe man seriøst kunne vurdert er å ta opp et lån igjennom RBN, evt. KANDU. Kanskje ikke så mange som vil stå ansvarlig for et sånt lån, men hadde jo ikke vært så mye hvis vi hadde fått delt det på litt forskjellige folk. Kunne sikkert tjent inn en del på at folk spiller, og vi kunne fått litt for å selge den når spillet begynner å bli litt gammelt, eventuelt beholdt kabinett og kjøpt nytt spill.
 
#7
Grunnen til at frakt blir dyrt er at det er såpass tungt at det må fraktes med båt. Da går prisene på container plass. Hvis du frakter 4 kabinetter i en container der det er plass til 20 så lønner det seg ikke, derfor også veldig dyrt med et kabinett.
Men hvis du kjøper 20 kabinetter så blir ikke fraktprisen pr. kabinett så ille fordi prisen på container plassen er den samme.

Jeg har selv 2 stk arcade kabinetter. Begge er japanske og kjøpt via folk i england som har kjøpt og fyllt opp en container for å selge videre.
 
#8
Att låna pengar akn ju vara ett alternativ ja.

Att köpa Tekken 6 och SF4 på samma gång om timingen är rätt vore ju bra!

Det er säkert en del arkad maskiner som kommer köpas till europa. Man kanske kan hitta någon billig frakt då. Man kanske kan frakta gemensamt med Bitterharmony eller något också. Går säkert hitta någon inte allt för dyr frakt om man orkar leta.
 
#9
Madcow, Tekken 6 burde ikke være så vanskelig å få tak i. Der jeg bestiller arkadespill fra skriver hvertfall at det kan skaffes i kit form. Da er det bare å plassere det i et kabinett. Kan sende dem en mail å forhøre meg om pris.
 
#10
Ganske bortkasta penger da, siden de spilla kommer til consoles.
Gi meg heller de penga så jeg kan tørke meg i r*** med de, og kjennes hvordan det føles å ha nok av spenn. :)
 
#11
på SF4 får man vänta säkert ett halvår kanske ett helt år innan det släpps till PS3 och XBOX. Ska det spelas seriöst så är en arkad maskin helt klart att föredra =)
 

MadCow

Lokal moderator
#13
Hvor har du hørt det?
Det gjør det i alle fall veldig aktuelt. Kult om du hører angående pris.
 
#14
Boyband3s: Nei, har ikke hørt så mye om T6 jeg, og bryr meg fint lite egentlig.
Spiller ikke så mye fighting mer. Kun GH3 og CoD4 ftw! :)
EDIT! Dessuten så kommer SCIV i Juni! Cassie + Yoda will rule!
 

MadCow

Lokal moderator
#16
Tror det om T6 var en aprlispøk. Du må ikke være så letteid :p
 
#17
Damnit!
I pity the fools who mess with Norwegian drive-by!
GET THEY'RE TV's HANS!
 
#20
Ganske bortkasta penger da, siden de spilla kommer til consoles.
Gi meg heller de penga så jeg kan tørke meg i r*** med de, og kjennes hvordan det føles å ha nok av spenn. :)
Faktisk helt enig med JINsama, er bedre å gi pengene til han enn å sløse de på en arkademaskin ikke alle vil få gleden av. (Folk som ikke er fra Oslo)

Snakka med EJ (EvilJin) om RBN, hvordan det går med RBN. Slik Hugs forsto det har økonomien nå blitt mye bedre i RBN og det gleder Hugs iskalde hjerte, men det å bruke halvparten av formuen til RBN på en arkademaskin blir tull.

RBN er jo for alle gejming fans med mest vekt på Tekken, og Tekken fans finnes i flere steder enn Oslo som foreksempel Drammen, Molde og Bergen.

Hugie som jentene kaller han mener Bergen og Molde folka ikke blir tenkt på av "styret". Nå som RBN gjør det mye bedre økonomisk hvis det stemmer da, noe det sikkert gjør utifra planene deres burde RBN foreksempel satse mer på premier. (Til både Tekken og GG).

Det at Molde gutta ikke kommer hver gang er forståelig, er mye penger som må ofres for en RBN, hvis det da er premier på hver konkurranse i tillegg til etter sesongen vil dette motivere mye mer og folk vil både trene mer og dukke opp.

Dette er ikke bare Hugs meninger, er mange kids som er helt enige.

Hadde vært kult hvis man kunne ha fiksa en topic her der slik at folk kunne kommet med meningene sine. Vi fra Drammen er veldig interesserte å joine disse styremøtene hvis det er muligheter for det, men hadde vært greit om det hadde vært på en tourney dag.

Snakka med EJ om Tekken 6 arkademaskin, Hugs vet ikke hvordan det fungerer hvis Tekken 6 kommer med nye oppdateringer, kan dere da få oppdatert versjonen på dere arkade... Tekken 6 arkademaskin eller SF4 ville gledet mange, men ikke alle og Hugs mener det blir feil. Det blir noen som tjener mye mer på det enn andre. RBN skal jo være for alle og Hugs mener ordentlige premier er mye bedre å satse på enn arkademaskin.
Det at arkademaskin er målet gjør Hugs trist.

Håper ingen føler seg truffet, men hvis noen gjør det så er det bare å si ifra.

RBN er jævlig gøy og det er derfor vi kommer hver gang.


Love Hugs:elsk: