Subversion

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#1
Jeg vet ikke helt hva det vil handle om.
Jeg vet ikke helt hvordan det vil spilles.
Jeg vet ikke helt hva de faktisk lager. Jeg bare vet at det er et spill de har hatt i hodene sine lenge, men det ble kastet halvveis vekk i 2003.

Subversion. Det er så å si ikke noe info annet enn det Chris, en av kara fra Introversion, har skrevet på introversion sitt forum.

her

ikke screenshot, men noe i den duren? 1

Ikke screenshot, men noe i den duren? 2

så hva har dere å si?

Blir dette kontorspillet alle har ventet på, eller blir det noe mystisk, som ikke har noe med et kontor å gjøre i det hele tatt?

The Office: The Game? :D
 
#2
Paddene eller de rare skyggegreiene i hjørnene får meg til å se for meg "Zombie Escape Manager 2007". Altså du sitter i et kontor også skal du hjelpe folk å komme seg ut. Menmen, jeg bare gjetter.

De kjipingene vil ikke si hva de driver med!
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#3
Det virker litt som de er mer villige til å fortelle mer om hva de lager nå enn tidligere.
tipper at grunnen til at de ikke sier noe nå er fordi de er på før concept art stadiet.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#5
Nobody knows. Desverre. Men utifra kontormøblene man ser på de bildene, kanskje det er et slags spill som uplink, men ikke ren interface, men mer også at man "fysisk" må gjøre ting i spillet. Det hadde vært knall ihvertfall :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Jeg innbiller meg at Introversion og jeg har hatt samme spillide, nemlig at man skal planlegge, forberede og gjennomføre ran. Enten det, eller en spionsimulator. Russisk agent under den kalde krigen, ja takk. :)
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#7
mmm.. :) ja. Det hadde vært deilig.
En slags paranoia, spion, planleggingsfase simulator. Litt som uplink bare mer infobasert, ikke så mye "flytt filer, slett filer"
jeg håper musikken blir like bra som de pleier å ha i spillene. :)
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#8
Jeg hopper på ranssimulator/isometrisk nonfigurativtsosialrealistisk postapocalyptisk poeng basert RPG band vongnen. Sånn der hvor det koster ex-antall poeng å gå og ex-antall poeng og skyte med våpet etc
 
#10
Opprinnelig skrevet av The GoldFish
So, after all the hocus pocus, tomfoolery and mystery talk, it's now obvious to us all what Subversion is;

The best screensaver ever!

:p
Tviler på at jeg engang er smart nok for dette spillet, men det ser ihvertfall dritkjedelig ut. :D
 

SHDR

Gullmedlem
#12
Hm. Ser ut som en blanding av en by og et kretskort. Building blueprints med slikt interface rundt? Snedig. Umiddelbare tanker var som følger: Ranssimulator der du planlegger hele ranet, at du er "masterminden" som deretter setter planen ut i livet og adviser gutta dine om hvordan ting utvikler seg heller enn å delta selv (potensielt veldig spennende om AI-en funker). Neste tanke var en slags ekstrem-versjon av Sim City der du, istedet for å anlegge for eksempel boligfelter, industrifelter og denslags som deretter "gror" av seg selv som i Sim City, istedet påvirker en verden på makroplan, slik at du grunnlegger byer som utvikler seg selv via procedural algorithms à la disse byggefeltene, med utvikling av byene i forhold til økonomisk situasjon og annet. Jeg ser for meg at alle mulige ressursevariabler samt kriminalitetsnivå, mengden byråkrati og regulasjon i samfunnet, hvor godt kollektivtransporten funker, hvor rent drikkevannet er og blæhblæhblæh lett kan integreres i en slik algoritme og sørge for at byer utvikler seg organisk i forhold til øyeblikkelige omstendigheter. Litt som ... uh ... hva heter det igjen? Et av Chris Crawfords gamle storspill ... Balance of Power. Bare ti ganger mer hi-tech og 1337.

Min siste tanke, som virker som den mest realistiske, er at det er en oppfølger til Uplink bare at man ikke hacker serverbaserte nettverk, men heller hacker et metaverse. Looken på spillet der, blanding av kretskort og bykart, gir meg iallfall metaverse-feelingen. Blueprintene kan være blueprints for informasjonsstrukturer, som gjerne kan symboliseres som labyrinter eller (småfascinerende i disse dager med forskning på holografisk eller iallfall tredimensjonal lagring av informasjon) må konstrueres som strukturer med stort overflateområde versus størrelse. Fascinerende teknisk problem, på mange måter ... hva er den mest effektive måten å "dele opp" en tredimensjonal lagringsenhet på? Spiralstruktur, slik som tradisjonelle plater? Kjøleribbe-aktige strukturer à la lunger og tarmer (hvis overflateområde økes betraktelig ved at de er dekket av villier og mikrovillier)? Eller er det helt andre, mer avanserte tredimensjonale strukturer?

Hurra, for en struktur. Det hadde iallfall vært dritfett om det var en metaverse-hacker. Det er også en liten spilldesign-drøm ... designe et fiktivt (men autentisk og oppnåelig) system for informasjonsdeling og deretter regler for å hacke det og et interface for å gjøre akkurat det. Om det ikke er akkurat det Introversion driver med, så håper jeg at jeg får gjort det engang.

Siste tanke. Lover. Helt siste. Kanskje det er en politisk simulator. Der man foretar beslutninger på makroplan, og deretter koordinerer hvordan beslutningene blir abstrahert til en form sivilbefolkningen kan godta. For eksempel kan en beslutningsprosess se slik ut (enhver likhet med virkeligheten er fullstendig tilfeldig): Man beslutter at man trenger full kontroll over verdens oljeressurser og at man har behov for en evigvarende krig slik at man konstant er i unntakstilstand og har en unnskyldning for å tørke seg i ræva med borgerrettighetene. Det man gjør da er å utføre et attentat i stor skala på egen sivilbefolkning og økonomiske (men ikke uunnværlige) interesser ved å, for eksempel, styrte fly inn i skyskrapere. Befolkningen reagerer ved å kreve at myndighetene skal ta seg til noe. Myndighetene konstruerer en fiende via media som befolkningen spiser rå. Deretter drar man ut for å straffe fienden, som tilfeldigvis holder til i, eller støttes av, land som kontrollerer mye av verdens oljeressurser.

Alt dette blir beslutninger som tas på makroplan, men du beslutter også vinklingen på saken i forhold til befolkningens holdning (hvis fremmedfrykt, legg skylden på noen på andre siden av jorden; hvis frykt for intern minoritet eller etnisk gruppe, legg skylden på den; hvis ingen særskilt frykt, identifiser samfunnsproblem à la narkotika og konstruer en konflikt mot dette) og deretter "genererer" spillet medias uttrykk for administrasjonens (dine) planer for å påvirke befolkningen. Ettersom media dessiminerer mer og mer informasjon, lærer du mønstre i hvordan media tolker forskjellige trekk fra administrasjonens side. Dermed blir utfordringen å lære seg media og befolknings responsmønster og påvirke ideologiene til de innflytelsesrike minoritetene i media og politikk for å hindre at befolkningen oppdager inkonsistensen i medias måte å fremlegge dine mål på. For eksempel var det vel egentlig ingen i den amerikanske administrasjonen som *sa* at Irak stod bak 9/11. De bare sørget for å få etterretningen til å utarbeide en rapport som indikerte muligheten for at Saddam Hussein kanskje hadde en eller annen tilknytning til noen som også hadde tilknytning til et eller annet trinn i Al Qaeda. Deretter tok media seg av desinformasjonen og lureriet heeeeeeelt på egenhånd, avhengig av hvorvidt de støttet administrasjonens ideologi eller ikke.

Det er nesten garantert ikke noe slikt. Selv om det er veldig subversivt. Høres dessuten ut som grunnlaget for et spillsystem jeg skal legge meg ned og tenke på med én eneste gang, for gud så fett *det* spillet hørtes ut. Whoo!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Opprinnelig skrevet av SHDR
[...] hvis yrke = advokat og oppmerksomhetsbehov = umettelig, identifiser samfunnsproblem à la videospill og konstruer en konflikt mot dette [...]
Der har du min spillide: Subversion: Jack Thompson Edition.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#14
snufs. filmene fungerte ikke på wiien, men det er ihvertfall deilig å se ideer og få vite litt om hva de faktisk lager uten å søle så mye som en dråpe melk. og som man ser på shdr sitt innlegg, er det helt tydelig at de vekker interessen hos noen. :)
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Der døde ihvertfall påstanden om at Introversion aldri lager oppfølgere. Det har ikke noe med Subversion å gjøre, men de har annonsert en multiplayerutgave av Darwinia, Multiwinia. I grunn ikke så vanskelig å tenke seg åssen det vil funke siden orginalen i praksis er en RTS.
Hvor er så multiplayerversjonen min av Uplink? :argh:
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#16
At de har nevnt at de skal lage multiwinia er ikke akkurat et sjokk, med tanke på at de nevnte det selv før defcon kom ut.
multiplayer uplink hadde vært the shizz.
Jeg tror forresten ikke at det spillet de har vist citybuilderen fra er multiwinia. Jeg lurer fortsatt spent på hva det er.