Sudeki

Jeg må bare si at jeg gleder meg no vilt til Sudeki kommer til xbox å jeg håper det kommer i løpet av sommeren.
Av de bildene jeg har sett så virka det som om grafikken var bra,men vil dette bli et spill som kan danke ut Star wars ^knights of the old republic?

Etter det jeg har lest er dette spillet veldig ensformig.
Det eneste du gjør er vist å løpe fra område til område og drepe fiender. Jeg synes også kampsystemet ser veldig dårlig ut.

Har spilt det litt og det virker bra så langt. Veldig fin grafikk og det virker som det hele er veldig bra laget.

Har som sagt bare spilt det litt så kan ikke si så mye mere. Liker du RPG osv så er nok dette et bra kjøp.

Kilik

Lokal moderator
6.5 av Gamespot var vel omtrent som ventet. Etter det forferdelige TimeStalkers til Dreamcast har jeg aldri hatt noen forventninger til et nytt RPG fra Climax...Vent heller til Fable kommer ut 14. september...

SHDR

Gullmedlem
Jeg synes ingenting er en nyhet når spillet allerede er fokustestet, og et av resultatene de fikk inn var at "de kvinnelige hovedpersonene har ikke nok synlig hud, og ikke store nok bryster".

Sudeki ser veldig lite spennende ut i mine øyne. En amerikansk utvikler som skal prøve å være japansk, og lage en squad-based action RPG med anime-gefehlüng? Jeg stiller meg veldig tvilende, selv om Climax begynner å få dreisen på sakene. Hvorfor skulle de gjøre det wannabe-anime? De kommer ikke til å klare det i det hele tatt, for de gutta der har nok vokst opp med Marvel, og har dermed absolutt null forutsetning for å forstå hva som er kult med anime, iallefall ikke i samme grad som japanerne. De kommer aldri til å klare melodramaet, og de kommer aldri til å naile cool-timingen helt. Sowwie.

Jeg vet litt om det, dog. Hva er det folk lurer på? Eller dere kan bare lese Gamespots artikler.
Ah. Jeg liker å ha rett.

Blir nok å laste ned, så får vi se om det er verdt å kjøpe. Det spillet jeg har mest lyst på nå er vel Tales of Symphonia, men for øyeblikket koser jeg meg med Dragon Warrior VII likevel, så jeg klarer meg. Kanskje når jeg er ferdig med DWVII så har Symphonia kommet ut i PAL, slik at jeg slipper å bruke Freeloader (som jeg ennå ikke har skaffet meg)?

Har spilt Sudeki i ca. 14 timer nå, her kommer en kjapp oppsummering av mine inntrykk så langt:

- Kjedelige og ekstremt uoriginale hovedpersoner.
- Middelmådig story. Ikke heeelt ræva, men ikke noe minneverdig heller.
- Bra kampsystem. Veldig bra faktisk.
- Middelmådige monstre, de ser ikke teite ut, men de er ikke minneverdige heller.
- Få side-quests utenom de vanlige "samle ditt og datt fra drepte monstre".
- Teknisk sett er grafikken ypperlig, men jeg liker ikke "halv-anime"-stilen.
- Grei størrelse på verdenen, men pga lite side-quests og nokså lineær story blir spillet litt kort. Jeg regner med jeg kommer til å ha spilt ca 20 timer når jeg runner det.
- Horribel voice-acting. Her og der er det noen som er middelmådige, men stort sett er voice-actinga helt på trynet.

Dersom jeg skal beskrive Sudeki med én setning: Dårlig rpg med strålende kampsystem. Spillet er grei tidtrøyte mens vi venter på KotOR2, Jade Empire, og muligens Fable.

Dette er spillet som skulle være Microsoft X-Box`s første skikkelige RPG. d super grafikk, story etc. skulle dette spillet bli midt i blinken for RPG fans ... men sånn ble det dessverre ikke. Jeg er nå gode 3 timer ut i spillet, og har gitt fullstendig opp. Klarer bare ikke tvinge meg gjennom mer.

Jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne, men det er bare ingenting som stemmer. Grafikken, som skulle bli så super bra, er rett og slett middelmådig. Masse fine farger ogcharacterne er godt detaljert, but that`s it. Musikken er grusom, noe av det dårligste å finne i noen rollespill, og story`n er ikke ikke bedre den heller.

Videre er det kampsystemet som Larsen snakket så varmt om. Det er seriøst det dårligste jeg har vært borte. Greit nok når du styrer Irvine og Buki, men med de to andre er det jo håpløst. Dessuten er det lett å forvirret under kampene. De andre charactene klarer jo ingenting selv. Hmmmm ....

Det er sikkert dem som syntes dette spillet er knall, men jeg må si meg helt ening kritikken Sudeki har fått. Gamespott traff midt i blinken med 6,5. Spillet er rett og slett dårlig gjennomført, og man merker at de hittils ukjente folka bak spillet, ikke er spesielt erfarne.

Lodin

Der Waaaah
Kan ikke si Sudeki har imponert meg i det hele tatt. Særlig når spill som Fable, KOTOR2 og Jade Empire er "rett rundt hjørnet".

Så gørr, jeg som hadde et par saftige forventninger til dette spillet.. Jaja, da blir det enda et par timer Diablo II, Neverwinter Nights, Dungeon Siege og annet snack i vente på et godt RPG-spill (Fable, KOTOR2). Jeg orker ikke spille RPGer mer enn en gang (da spiller jeg selvsagt spillet skikkelig og grundig, og plukker opp alt jeg kommer over), så derfor blir det hack&slash i vente på neste topptittel. H&S lever evig!

Jalla-yeah, min første post på det nye forumet