Suikoden is an RPG, it's the only game for me

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Å herregud Yeti du er så lame.
 
Jeg har snart kommet igjennom Suikoden V for andre gang, og jeg har storkost meg. Slik jeg ser det har Suikoden V kun et problem: Altfor lette bosskamper. Den eneste bossen jeg egentlig hadde noe videre problem med var vokterne av vannreguleringsrommet. Etter det har jeg klart alle omtrent uten en eneste healing-spell og på maks fire runder (man har Jeane, Levi og Zerase som magibrukere, og kjører en dødelig rad med high-level Runes). Kombinert da med bruk av de beste close-range-weapon-brukerne (Belcoot, Richard, Georg) eller eventuelt Lyon og Miakis er det ikke stort de skal ha sagt. Nå har jeg dessuten oppgradert slik at Jeane har Thunder Rune, Zerase har Flame Rune og Levi har Mother Earth Rune, og når selv dårlige spells blir gode ved å kombinere, har ikke fiendene en chanse (dessverre kom jeg til sist frem til at å kombinere spells på høyere nivå er meningsløst - summen av Thunder Storm og Explosion brukt hver for seg er mer enn det samlede angrepet). Det er greit nok om du kan avse en Canopy Defense for å få få til et ødeleggende angrep kombinert med Flame Rune (nå vet jeg ikke hvordan det blir om jeg setter Cyclone Rune og Flowing Rune på to av mine close-range-brukere - jeg tror jeg setter Flowing på Lyon). Om bossen bruker våpen er det ikke stort bedre, ettersom Richard garantert vil klare å parrere ethvert slag (jeg elsker å se parry-counter når fiendene angriper Richard).

Et annet spørsmål er hva dere tror er det beste sluttpartyet:

Vi vet at Lyon og Rem (min hovedperson) er faste, og av close-range har jeg:

George, Belcoot og Richard.

Av magibrukere har vi:

Zerase, Jeane og Levi.

Jeg pleier å bruke Sorcery (kommer dere på noe bedre?), så dette må man også ta hensyn til.

Et velbalansert lag vil være med tre magibrukere og tre close-range. Skal jeg gjøre som jeg har tenkt og bare velge Richard, eller er Belcoot eller George bedre valg? Skal jeg kutte ut en av magibrukerne til fordel for George eller Belcoot?

Hva er deres erfaringer? Sannsynligvis spiller det ingen rolle med tanke på hvor lette bossene i dette spillet er, men jeg liker enda å ha et super-party til siste boss (jeg har alltid laget det i de andre spillene).

Ha - hvem sier at menysystemet ikke kan være spennende og utfordrende.
 
Jeg tenkte at det var på tide å oppdatere nå, etter jeg fikk vite at det er skrevet bøker om filosofien i "Water Margin", boken Suikoden-spillene er basert på, og at det visstnok også skrives om filosofien i spillene.
 
At min europeiske kopi nettopp falt 1000 kroner i verdi gjør meg ingenting; flere får nå spille Suikoden!
Hvorfor skulle det egentlig falle i verdi? Er førsteutgave av sjeldne bøker/filmer/musikkalbum mindre verdt fordi det nå finnes en digital utgave? Digital utgave av Suikoden (aaargh!) har allerede eksistert i lang tid, bare denne gangen er den lovlig.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Nå kom det endelig en grunn til å kjøpe PS3! Det er vare så synd den er så jævlig dyr.

Suikoden 1 og 2 er blant de desidert beste spillene som noen gang er sluppet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er bare å mekke US-konto så kan du sikre deg det når du måtte ønske.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Umulig å vite. EU har mange spill som US og JP ikke har, US har spill EU og JP ikke har, og JP har enormt mange spill som resten av verden ikke har.

Har ikke testet, men det burde ikke være noe problem å laste ned et PS1-spill fra US PSN og spille det med den europeiske kontoen. Er mulig med vanlige PSN-spill.


StarEye: Finnes jo folk som nekter å spille piratkopier.
 
Funker som juling det. Mulig man må knote litt med oppløsning. Jeg måtte i hvert fall sette på en interlaced oppløsning for å spille eu CTR på en nordamerikansk konsoll.