Suikoden IV

Suikoden 4 er utrolig fett! Litt kjedelig grafikk, men historien er kul nok og samle alle 108 stars of destiny tar tid. Selvom historien i spillet er altfor kort!!!

Ship battles og duels er kult, men igjen altfor lite av det. Musikken er bra, og grei nok voiceacting. Desverre er seiling en stor del av spillet og tar lang tid, men bruk R1 knappen så får du turbo! Da går det greiere.

Suikoden 4 er alt i alt et bra RPG men ikke helt der oppe sammen med Tales of Symphonia, Star Ocean 3 og Paper Mario.

7 av 10

Har vurdert veldig å kjøpe dette selv, men er veldig redd for at dette spillet skuffer. Vil helst ikke få serien ødelagt, så jeg tror jeg holder meg til 1'ern og 2'ern. Har sett noen klipp og screens fra 4'ern og det ser absolutt ikke ut som det har noe av sjarmen fra de gamle. Karakterene ser også litt anime-inspirert ut, noe jeg liker dårlig. Er også litt skeptisk til at de har dratt hele handlingen ut på havet. Det kan jo bli bra, men tror det er større mulighet for at det ødlegger...
Men hvis prisen på spillet en gang i fremtiden blir redusert, og forventningene mine kanskje har sunket litt, kan det hande jeg kjøper det :)

M

Mako

Gjest
Er de forsettelse fra di andre suikoden spilla? eller er det som final fantasy, nytt hver gang`?

Nå har jeg kun spilt Suikoden 2, så det er i hvert fall en slags fortsettelse fra Suikoden 1 til 2, for man kunne loade en save fra Suikoden 1 og overføre dem til Suikoden 2 eller noe. I tillegg har jeg lest en anmeldelse av Suikoden 4, og da brukte de mangelen på Suikoden 3 i Europa som et argument mot Suikoden 4, for hva skal vi med kapittel 4 når vi ikke har kapittel 3? Dette var altså angående historien i spillet.

Jeg har Suikoden 4. Fikk det til bursdagen min. Skal fortelle hvordan det er når jeg har fått spilt det litt :D

Opprinnelig skrevet av Egle@19.03.2005, 18.18
Nå har jeg kun spilt Suikoden 2, så det er i hvert fall en slags fortsettelse fra Suikoden 1 til 2, for man kunne loade en save fra Suikoden 1 og overføre dem til Suikoden 2 eller noe. I tillegg har jeg lest en anmeldelse av Suikoden 4, og da brukte de mangelen på Suikoden 3 i Europa som et argument mot Suikoden 4, for hva skal vi med kapittel 4 når vi ikke har kapittel 3? Dette var altså angående historien i spillet.
192950​
Du kan føre savedata fra Suikoden 1 til 2, fra Suikoden 2 til 3. Skulle ikke forundre meg om det går fra 3 til 4 også.

Opprinnelig skrevet av sonic_the_hedgehog@13.03.2005, 14.12
Suikoden 4 er utrolig fett! Litt kjedelig grafikk, men historien er kul nok og samle alle 108 stars of destiny tar tid. Selvom historien i spillet er altfor kort!!!

Ship battles og duels er kult, men igjen altfor lite av det. Musikken er bra, og grei nok voiceacting. Desverre er seiling en stor del av spillet og tar lang tid, men bruk R1 knappen så får du turbo! Da går det greiere.

Suikoden 4 er alt i alt et bra RPG men ikke helt der oppe sammen med Tales of Symphonia, Star Ocean 3 og Paper Mario.

7 av 10
189314​
Tales of Symphonia og Star Ocean 3 er jo ikke akkuratt noen krem eksemplarer på rpg, rettere sagt så er de gøy i 5 min så blir det helt rævva...

Opprinnelig skrevet av Thinaran@24.03.2005, 12.16
Jeg antar at man ikke kan overføre savedata fra Suikoden 1 PAL til Suikoden 2 NTSC?
195210​
Tror ikke det. Jeg hadde MGS1 NTSC før så ble det ødelagt, så kjøpte jeg PAL verisjon å da kunne jeg ikke bruke NTSC savene..

Opprinnelig skrevet av roy_nor@24.03.2005, 00.47
Du kan føre savedata fra Suikoden 1 til 2, fra Suikoden 2 til 3. Skulle ikke forundre meg om det går fra 3 til 4 også.
195037​
Er det mulig å få savedata fra et ps1 minnekort over på et ps2 spill? :blunk:

Opprinnelig skrevet av Dante+26.03.2005, 19.40-->
<!--QuoteBegin-roy_nor
@24.03.2005, 00.47
195037​
Er det mulig å få savedata fra et ps1 minnekort over på et ps2 spill? :blunk:
196306​
[/b]
Ja du bare kopierer data fra PS1 minnekortet til PS2 kortet. Spillet skal visst klare å lese save fila.

Suikoden 4 er IKKE en forsettelse fra Suikoden 3 spillet. Handlingen i Suikoden 4 hender nemlig 150 år før handlingen i Suikoden 1. (adv. Spoiler for dem som ikke tåler noen å vite den minste detalje om et spill. Pluss litt kritikk)Man kan blandt annet få Ted som en av de 108 Stars of Destiny. (spoiler slutt) Fikk det av faren min etter han hadde vært en tur til Indonesia og har nesten kommet igjennom det 2 ganger. Første gangen var jeg redd for å gå videre når jeg fant ut at det var så kort som det var. Så jeg startet en ny Save og fikk alle 108 Stars. Har lyst på alle skattekart nå før jeg går videre. (spoiler)Vet dere hvorfor Leknaat bare er et hologram i dette spillet og ikke i sin fysiske form?(spoiler slutt)[/color]§ Spillet hadde litt dårlig musikk, historien var kort, (spoiler)likte ikke å ha et skip som hovedkvarter og kampen mot sjømontrene ble irriterende(spoiler slutt). DEt hadde en ganske bra historie, (spoiler) som ble bedre når Ted ble trukket inn i spillet.