Super Frog

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#21
Hensikten med å finne flere mynter, foruten mer poeng, er å bruke de ekstra myntene til en spilleautomat (bonus-saken mellom vært av brettene) for å spille deg frem til flere poeng eller en level-kode til neste brett. Ingen av disse elementene finnes i Super Mario, så ja, det er en del forskjell på de.[/b]
Aldri spilt Super Mario Bros 2? :confused:

Ellers så synes jeg Lethal Weapon-spillet er et av de verste plattformspillene jeg noensinne har spilt. Det var til SNES, da, vet ikke om det er forskjell på det og Amiga-versjonen.
 
#22
<div class='quotemain'>
Hensikten med å finne flere mynter, foruten mer poeng, er å bruke de ekstra myntene til en spilleautomat (bonus-saken mellom vært av brettene) for å spille deg frem til flere poeng eller en level-kode til neste brett. Ingen av disse elementene finnes i Super Mario, så ja, det er en del forskjell på de.[/b]
Aldri spilt Super Mario Bros 2? :confused:

Ellers så synes jeg Lethal Weapon-spillet er et av de verste plattformspillene jeg noensinne har spilt. Det var til SNES, da, vet ikke om det er forskjell på det og Amiga-versjonen.
[/b][/quote]


Nja, har prøvd Super Mario Bros 2, men det er ikke akkurat det mest elskede spillet i serien, og det er heller ikke særlig bra (synes jeg). At det i tillegg egentlig ikke var et Super Mario spill, men et spill med arabisk tema som ble kjøpt opp av Nintendo og utgitt som Super Mario bros hjelper ikke på saken. Ikke at det gjør spillet bedre/dårligere.

Lethal Weapon er vel smak og behag. Har aldri prøvd SNES versjonen tror jeg, men jeg kan tenke meg det er liten forskjell mellom versjonene. Jeg synes det uansett var gøy - selv om det ikke når opp til Superfrog eller Super Mario til anklene engang.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Ah, litt av en liste der. De fleste navnene jeg gjenkjente kom også ut på andre plattformer, merket jeg meg.
At du synes Turrican er bedre enn Metroid gjør egentlig denne Superfrog/Super Mario-debatten meningsløs, for det forteller ganske greit hva du vektlegger i plattformspill, så vi lar den ligge. :p
 
#24
Ah, litt av en liste der. De fleste navnene jeg gjenkjente kom også ut på andre plattformer, merket jeg meg.
At du synes Turrican er bedre enn Metroid gjør egentlig denne Superfrog/Super Mario-debatten meningsløs, for det forteller ganske greit hva du vektlegger i plattformspill, så vi lar den ligge. :p
[/b]
Legg merke til at Turrican 1-3 på amiga er helt annerledes enn Super Turrican spillene til SNES...
Uansett, du anklaget Amiga for å ha dårlige plattformspill, og jeg nøstet opp en rimelig sterk liste (synes jeg). Turrican burde egentlig ikke vært der, da jeg anser det for å være mer shoot'em up enn et plattformspill.

Jeg ble hvertfall rimelig skuffet over Metroid, som fikk så mye skryt, etter å ha vært vant til Turrican i mange år.
 
#26
Øy, du har med Rainbow Islands og Parasol Stars på listen, men IKKE Bubble Bobble? Det er jo et kos spill som jeg fortsatt har til gode å klare. Er det bare meg eller er listen din nesten alfabetisk?

Amiga 500 FTW uansett. Min fungerer fortsatt. Har skaffet meg et par joysticker til pc'en som er kopier av den gode gamle amiga/commodore-joysticken med rødt skaft og runde røde knapper. Genialt til emulator. :tommelopp:

edit: Ah, jeg tolket "En liten liste på amiga plattformspill som rangerer fra helt okay til veldig gode hos meg" til at rekkefølgen på listen hadde noe å si for hvordan spillet rangerte i dine øyne. My bad. :doh:
 
#27
Øy, du har med Rainbow Islands og Parasol Stars på listen, men IKKE Bubble Bobble? Det er jo et kos spill som jeg fortsatt har til gode å klare. Er det bare meg eller er listen din nesten alfabetisk?

Amiga 500 FTW uansett. Min fungerer fortsatt. Har skaffet meg et par joysticker til pc'en som er kopier av den gode gamle amiga/commodore-joysticken med rødt skaft og runde røde knapper. Genialt til emulator. :tommelopp:
[/b]
Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke tok med Bubble Bobble, kanskje fordi jeg spillte det først og fremst på Commodore 64.

Den er alfabetisk jeg hentet "inspirasjon" på HOL - en (meget god) database over amigaspill. Tok et og ett spill derfra som jeg liker, og listen der er alfabetisk så...
 
#28
Har skaffet meg et par joysticker til pc'en som er kopier av den gode gamle amiga/commodore-joysticken med rødt skaft og runde røde knapper. Genialt til emulator. :tommelopp:
[/b]
Hvor? :sikle:

En slik må nesten skaffes, om prisen er kurant. Har noen Amiga joysticker liggendes en plass, men selve maskinen fungerer ikke lengre.
 
#29
Jeg kan sikkert hjelpe deg med å bli kvitt noen av joystickene. Send en PM med pris så skal vi se om vi kan få til en deal. Hvis du er interessert.
 

Terje

mostly harmless
#30
<div class='quotemain'>
Har skaffet meg et par joysticker til pc'en som er kopier av den gode gamle amiga/commodore-joysticken med rødt skaft og runde røde knapper. Genialt til emulator. :tommelopp:
[/b]
Hvor? :sikle:

En slik må nesten skaffes, om prisen er kurant. Har noen Amiga joysticker liggendes en plass, men selve maskinen fungerer ikke lengre.
[/b][/quote]

Jeg vet at man kan skaffe noen kjekke USB overganger som gjør at de gode gamle Amiga stikkene funker utmerket på PC. Må grave litt for å skaffe link. Har ikke skaffet en selv enda, men de er ifølge en kompis like genialt til emulator. :tommelopp:

Redigert: De har en sånn greie på lik-sang. Der snakkes det om Atari kontroller, men det er samme type plugg som Commodore brukte på sine maskiner.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#34
Redigert: De har en sånn greie på lik-sang. Der snakkes det om Atari kontroller, men det er samme type plugg som Commodore brukte på sine maskiner.
[/b]
Samme type plugg som på Commodore sier du? :) PROTIP: Hvis du har en gammel Sega Master System liggende kan du bruke de kontrollerne også. Samme plugg, funket utmerket på min gamle C64.
 
#35
Man kan også bruke Megadrive joypads til C64 og Amiga. I hvertfall sistnevnte, det gjør jeg stadig vekk.

Fikk lyst på en slik, men det ser dessverre ut som at den siden du linker kun sender til UK og Irland.[/b]
Den kan fås andre steder, jeg bare valgte den siden for å vise at den eksisterer, og hva den heter.
 

Terje

mostly harmless
#36
Opprinnelig skrevet av Thinaran+-->QUOTE(Thinaran)
Samme type plugg som på Commodore sier du? PROTIP: Hvis du har en gammel Sega Master System liggende kan du bruke de kontrollerne også. Samme plugg, funket utmerket på min gamle C64.[/b]
<!--QuoteBegin-LocoLennon

Man kan også bruke Megadrive joypads til C64 og Amiga. I hvertfall sistnevnte, det gjør jeg stadig vekk.
Ja jeg var klar over at Sega også hev seg på denne standarden. Det var faktisk Atari som kom med den først. Desverre så ga både IBM, Apple, Sony og Nintendo beng i hele standarden og kom med sine egne greier, og Sega som etterhvert eneste overlevende utvikler som brukte den droppa den etterhvert også. Synd egentlig, hadde jo vært litt kult om det var en felles standard så man kunne brukt allslags kontroller om hverandre på hvilket som helst system. Men det gikk i dass.

Jeg har forresten også hørt om den USB Competition Pro'en tidligere. Jeg tenkte bare jeg skulle foreslå USB-overgangen som et alternativ, spesielt siden Mongis nevnte at han hadde noen Amiga stikker liggende men ingen Amiga. Men USB stikka der er vel en velsågod om ikke en bedre løsning.
 
#39
Aldri spilt Super Mario Bros 2? :confused:

Ellers så synes jeg Lethal Weapon-spillet er et av de verste plattformspillene jeg noensinne har spilt. Det var til SNES, da, vet ikke om det er forskjell på det og Amiga-versjonen.
[/b]

Super mario bros 2 var også en kopi da, når vi er inne på kopier. Originalen heter Doki doki panic og ble kun sluppet i japan. Nintendo kjøpte opp lisensen og forandret på karakterene for å gjøre det til et "nintendo"-spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#40
Enda godt du dobbelpostet for å skrive noe som allerede er blitt skrevet tidligere i tråden, da.