Super Mario Galaxy

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Brukte et sånt rabattkort med 100 kroner i avslag som alle studenter får i begynnelsen av skoleåret.

SITAT(Tutankoopa @ 16.11.07, 11.53) 89323
Sure thing :elsk: Har jo altså kreft da, men still. Er nok ikke alle/mange som hadde gjort det.

Dette spillet ble jo nettopp dobbelt så magisk når en får det levert på denna måten :D
[/b]
Kreft?

Aye....Faren min har også hatt kreft.
Vet hvordan det funker!

Alt vel din vei! du fortjener faen i meg gratis SMG:)

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Takk, takk :D

K999

Keystone State Of Mind
Var den t-skjorta noe spesiel, eller står det bare Wii på den?
Har nå spilt i 8 timer = 42 stjerner, og venter nå på en kamerat som skal komme, han vil også spille, så jeg tar en pause på 1-2 timer. Frem til nå så støtter jeg 100% omtalen til Kent William. Ville bare si det.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Først, Tutankoopa: Moren min døde av kreft, det er fucked up greier, så håper alt går bra! Lykke til og alt det der! :)

OG, jeg var først på PK på Byporten idag, og fikk t-skjorta jeg har på meg nå.
Har vært å spilt inn en reklamefilm for Foreningen Mot Rusgift (eller noe, tror jeg), så ja... Deretter bandøving, og jeg er endelig hjemme, og skal spille SMG helt til RBN imorgen ^_^

Da har jeg sitti å spilt drøye 5 timer i strekk... måtte ta en liten pause nå. Har rundt 30 stjerner. Fantastisk morro spill. Helt utrolig variasjon, kreative baner og det føles nesten som de har klart og skape en 4 dimensjon. Helt utrolig. Håper det aldri tar slutt:)

SITAT(justincase @ 16.11.07, 18.39) 89393
Først, Tutankoopa: Moren min DØDE av kreft, det er fucked up greier, så håper alt går bra! Lykke til og alt det der! :)[/b]
Du kunne kunne ikke vært enda mer oppmuntrende da?
:hm:

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Eyh, ja, sorry, ser hvordan, ja, uansett.

Jeg mener ikke å si at ting kommer til å gå verst mulig, men jeg kjenner indirekte til hva du (Tutankoopa) går igjennom, og vet at det er sykt kjipt. Ville kanskje bare rettferdiggjøre sympatien min.
La oss ikke lage en sak ut av det og, da.

Edit: Jo, nå tar jeg kvelden, og har spilt meg masse Mario, og jeg støtter alle lov ord som er sagt om spillet fra før av. Det er bare så innmari koselig! Jeg tvinger ikke meg selv til å besøke verdener om igjen, for å samle alle stjernene, det bare går av seg selv ettersom det er så gøy.

Men urgh, den 2-player co-op greia er rimelig unødvendig, egentlig. Eller, jeg berømmer alle forsøk på å legge opp til co-op spilling, men i SPG er det balle kjedelig å spille som nr. 2. Ikke det at jeg bryr meg for min egen del, men han ene rom kameraten min hadde håpet å kunne ta litt ordentlig del i spillet... Vel vel! Sove nå, spille mer snart! :)

Lodin

Der Waaaah
Coopen var vel aldri ment å skulle være en orntlig 2 player modus. Mer en ting å drive med for personen som ser på spillinga. I så måte fungerer det på samme vis som i Windwaker med Tingletuneren. Mer gøy enn å bare sitte pasivt å se på og enda viktigere er det at man kan hjelpe andre som spiller for første gang ved å peke dem i riktig retning. Nintendo burde vurdere å gjøre dette til standard i alle spilla sine til en viss grad.

Sånn ellers er jeg ypperlig fornøyd med dette. Det er klassisk 3D Mario av beste sort og fjerninga av Flubb hjelper utrolig mye. At man istedet har midlertidige powerups skaper masse variasjon og bieMario sparker ræv. Sånn ellers sitter jeg der med et fårete glis og lager rare lyder, noe som kun skjer i ytterst få spillsamenhenger. Eneste gangen det ikke skjedde var på "kakebrettet" hvor jeg bare satt å banna og sverta fordi det var vanskelig. Det er derimot sånn det skal være og det er ingen skam å prøve igjen når man dør for n'te gang. Det er jeg som suger, ikke kontrollen eller kameraet.
Også musikken da! Nydelige remixer av klassiske Mariolåter blanda med nye catchy greier. Allerede på første orntlige brett begynte jeg å plystre med selv uten å kunne melodien. Har allerede lasta ned en rip og hører på den nå. ^_^
At dette blir årets spill for meg har jeg liten tvil på. Nintendo har greid å lage et nytt Mario og alt funker som det skal. Det er nok ikke bare meg heller. For de som bryr seg om sånt (og det gjør vi jo) er det nå ranka høyest av alle spill noensinne på Gamerankings. Håh er alt jeg kan si til det.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg får ikke prøvd Galaxy før i kveld, men jeg er rimelig sikker på at coop-modusen kommer til å passe perfekt for dama mi og meg. Hun synes det er for vanskelig å spille spill hvor man må jazze rundt og styre siktet med to analogstikker, men så lenge hun har en DS eller en Wii-fjernkontroll går det på skinner. Når det gjelder coop så har vi sparka ræv i Final Fantasy Crystal Chronicles og Mario Kart Double Dash, fordi kontrollene er såpass enkle at hun mestrer det ganske kjapt. Jeg tenker på Double Dash' coop-modus når jeg ser Super Mario Galaxy; den ene tar seg av det som krever at du mestrer kontrollen og spillmekanikkene, den andre er litt mer tårnvakt og håndterer noen litt mer sekundære mekanikker. Tror dette kan bli kult for oss begge. :)

K999

Keystone State Of Mind
Da var jeg ferdig. :elsk: Nei altså har gjort "storyen", og det krever 60 stjerner, har 62 nå, og har nå min nedtelling til 120 stjerner. Brukte vel litt over 11 timer på 60 stjerner, så det kan bli noen gode 25 timer for alle stjernene.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Har spilt masse i dag, noe jeg merker på øynene mine. Huff, burde seriøst spill på en nyere TV, den gamle vesle saken på rommet mitt kommer til å kverke øynene mine en dag. Har fått rundt 70 stjerner allerede.

Føler egentlig ikke det er så mye jeg behøver å si, annet enn at det er det beste Mario-spillet siden '64 og en klassiker fullt på høyde med de allerede etablerte Mario-gudene. Jeg har jo egentlig racet litt gjennom spillet, og dermed ikke bygd meg opp ett like godt forhold til det som jeg har til '64, men det har med alder å gjøre. Hadde jeg spilt dette som syv-åring ville jeg blitt like hektet som jeg ble med '64. Spillet gir meg samme godfølelse i magen i hvert fall.

Opplegget med kometene er ganske kult også, og det er overraskende mye mer utfordringer enn jeg trodde, en positiv overraskelse. Power-upsene fungerer også knallbra: Første gang jeg ble (power-up-spoiler)is-Mario skatet jeg rundt og rundt på vannet og nynnet i takt med musikken :D

justincase: Slapp av, det går bra :) Dette er nok ikke det verste tilfellet av kreft, jeg har all verdens tro på at legene har full kontroll og at det går bra. Er heldig som bor i Norge, forråsirresånn.

70 stjerner and counting her. Dette spillet har den beste vanskelighetsgraden og pacingen jeg noen gang har sett i et spill. Har spilt i rundt 12 timer uten mange pauser, og har ikke kjedet meg et sekund. Spillet har konstant variasjon og at det er et av de peneste spillene ever hjelper jo også på. Altså, seriøst; farge- og lysbruken, renheten og den totale mangelen på grafiske feil gjør at dette spillet er MYE mer behagelig på øynene enn så godt som alt annet jeg har spilt. Jeg har litt vanskeligheter med å holde all entusiasmen tilbake, merker jeg. Game of the Year. Om jeg sier noe annet på slutten av året blir jeg jævlig overaska. Spillet tok meg også helt på senga, da det var massevis av titler jeg har sett mye mer fram til i år. Bioshock, Episode 2, Portal, Phantom Hourglass, Metroid Prime 3, Halo 3 og Okami må alle vike ganske så kraftig for Super Mario Galaxy. Morsomste jeg har hatt det med et spill siden Resident Evil 4.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fikk spillet i presang av dama i dag, og har vel spilt sånn litt over tre timer. Blir mye ekko her, men dette er utrolig gode greier. Det er mange spill som virker amatørmessige sammenlignet med Super Mario Galaxy, gitt. En ting: Hvis folk fortsatt synes Wii har dårlig grafikk, da er det faktisk ikke Wii-en det er noe galt med. Ingen spill jeg har sett kan måle seg grafisk med dette. Mye av æren går så klart til designen, meeeen alt går silkeglatt og det ser aldri noe mindre enn fantastisk ut. Beste Mario-spill noensinne? Slett ikke umulig. ^_^

PS: Lykke til og god bedring, Tutankoopa.

Lodin

Der Waaaah
Ja grafikken er da bra nok. Man trenger bare å se på Bowser i en av kuttescenene så ser man at han har alle mulige former for maps tytende ut av ræva. Vis meg det på en Gamecube.
Det er ikke Nintendo sin skyld at ingen andre klarer å utnytte maskina deres.