Super Nintendo (SNES)

#21
Vet. Playstation Magasinet gav spillet 9/10 på grunn av prisen. Og et halvt år senere ble spillet satt ned til 3-400 kr. Da tok Playstation Magasinet og omgjorde det til 10/10. Det var litt latterlig, og ta en gammel spill annmeldelse og forandre karakteren. :p
 
#22
Hmmm, jeg er rimelig sikker på at jeg kjøpte det ganske kort tid etter det kom ut.


... Men faen, det er fem år siden. Jeg husker sikkert feil.
 
#23
Mener jeg kjøpte det på utgivelsesdagen eller noen dager etterpå, og jeg betalte enten 399 eller 499. PS2 var nettopp kommet ut, så å ha et PS1 spill til 300 kroner dyrere enn et PS2 spill ville jo vært idiotisk.
 

Kilik

Lokal moderator
#24
Om ikke den beste konsollene noensinne, så i alle fall den beste Nintendo-konsollen. Chrono Trigger, Zelda: ALttP, Yoshi's Island, F-Zero, Donkey Kong Country 2, Super Mario World, Tetris Attack, Contra III, Final Fantasy VI og Super Metroid... Selv ikke PSX og PS2 har så mange eksklusive mesterverk.

Og ja, spill har absolutt blitt billigere med årene. Jeg husker selv en kamerat som betalte 995 kr. for Aladdin i 1993 som med inflasjon er over 1300 kr. i dag. Han rundet spillet første kvelden forresten...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#25
#26
SITAT(AzMan @ 03.11.06, 20.05) 32070
Så på original coveret til Castlevania III( er ikke helt sikker) og der var det en gammel prislapp merket med 699 kr!!!!
Fy faen. Det er det nest dyreste spill jeg eier, etter FFIX som jeg fikk i julegave julen 2001 til hele 899 kr. :blunk:
[/b]
Ikke for å spore av enda mer, men detta var da en drøy pris. Jeg husker jeg importerte det via Multimedia Import (noen som husker de skurkene der? :D ), og betalte 900 spenn totalt for å få det noen dager etter US release i 2000. Men for all del, fet julegave.
 

Kilik

Lokal moderator
#27
Yoshi's Island ja, selvsagt. Yoshi's Story har jeg faktisk ikke prøvd, men det var vel ikke noe særlig?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#28
Det suger hardt. Seks baner og du er gjennom spillet om jeg ikke husker brutalt feil.
 

K999

Keystone State Of Mind
#31
Vel jeg var jo ikke akkurat så gammel i den tid, 1-4 år gammel :)
Men da N64 og PS1 kom kostet vel spillene 6-700kr så prisene begynte vel ikke og gå ned før i 99-02.
 

Alexander

frilans ufør
#32
3 CPUs > 1 CPU

Derfor:

Saturn > PSX


Mens vi snakker om priser, må vi ikke glemme SFII til 1080 kronasjer. Grunnen var at spillet var så bra at man så det som riktig å ta mer for det enn normalt.
 
#34
Ja guri. Husker det ble pimpa med plakater og annet støff som skrøt så forferdelig mye over hvordan DK og Diddy var pre-rendra i 3d-modeller bestående av polygoner. Det var skikkelig heite saker på den tiden. Et annet grusomt dyrt spill var StarWing, som hadde en revolusjonerende FX-chip som ga spillet usannsynlig god og virkelighetsnær grafikk...

Sånn ellers:
SNES er absolutt en av mine favorittkonsoller. Sansynligvis et sted oppe på min topp tre-liste. Noe av de feteste minnene jeg har fra konsollen er all tiden som ble brukt til multiplayer-spilling. SNES-en hadde nemlig et glimrende utvalg av coop-spill. Rocky & Pocky, Legend, Smash TV, Zombies, TMNT In Time, Donkey Kong, Super Probotector og mange, mange flere. Tilogmed dagens konsoller sliter med å matche så morsomme og varierte coop-opplevelser. Sammenlign hvilket som helst av spillene jeg nevnte med coop-delen i Perfect Dark Zero for å skjønne hva jeg mener. Andre hippe spill som ble spilt sammen med venner var Mortal Kombat 2, Super Bomberman 2 og Killer Instinct om vi følte oss ekstra vågale.

Til tross for en noe begrenset hardware - er jeg imponert over hvor kreative mange av spillene er. Selvsagt har konsollen også en gigantisk mengde med fantasiløse 2d-platformere, men selv om man styrer unna disse, har man et hav av gode titler å velge mellom. Titler som Kirbys Dream Course, Krustys Super Fun House og Eek The Cat er alle kreative puzzle-spill som tilogmed i dag fremstår som gode, morsomme spillopplevelser som ikke holdes tilbake av grafikken.

Noen av mine største spillopplevelser (Zelda 3, Super Metroid, Soul Blazer, Prince Of Persia, Super Mario World og ganske mange flere) kommer fra nettopp denne maskinen, og svært få andre konsoller kan sies å ha gitt meg like mange store opplevelser.
 
#35
StarWing FX. :elsk:

Har spillet og det er et av de spillene jeg har til gode å fullføre, i og med at det var ballevanskelig.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#38
It's the difference between looking at a picture and beeing there



Siden Alexander er så lat:

 

Alexander

frilans ufør
#39
Nei, det stod Super FX på pappen. Akkurat som det stod Nintendo og Super Nintendo Entertainment System - Pal version. Jeg skulle til å vise proof, men jeg gidder ikke.

[/vanskelig]


EDIT: Folk glemmer Another World. Nei, det var ikke en eksklusiv tittel, og SNES-versjonen var den teknisk dårligste, men det var også den eneste versjonen med full scoring. Mæget bös musikk. Og kåret til det beste DOS-spillet evahr.