Super Nintendo (SNES)

#42
SITAT(Alexander @ 07.11.06, 15.57) 32957
Nei, det stod Super FX på pappen. Akkurat som det stod Nintendo og Super Nintendo Entertainment System - Pal version. Jeg skulle til å vise proof, men jeg gidder ikke.

[/vanskelig]
EDIT: Folk glemmer Another World. Nei, det var ikke en eksklusiv tittel, og SNES-versjonen var den teknisk dårligste, men det var også den eneste versjonen med full scoring. Mæget bös musikk. Og kåret til det beste DOS-spillet evahr.
[/b]
Finnes det så sabla mange slike spill da? Jeg kommer kun på tre i farten: Flashback, Another World og Heart Of Darkness. Digger alle tre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#43
En Annen Verden ble gitt ut til PC, Amiga, SNES, Mega Drive, Mac, 3DO, og Mega CD, iallfall. Leser på Eric Chahis offisielle side om spillet at han også nevner en versjon til Atari ST.

For ordens skyld: Out Of This World er det amerikanske navnet på Another World. Bare i tilfelle noen lurte. Og spillet er helt konge. Jeg anbefaler på det sterkeste at folk kjøper seg Director's Cut-versjonen til Windows XP.
 
#45
Noen som husker eller har prøvd Stunt Race FX??

Det er fortsatt noen av de beste spill opplevelsene jeg har fra min barndom. Gud som jeg elsket de bilene. :elsk:
 

Lodin

Der Waaaah
#46
Etter Mario Kart er det ingen tvil om at det er det sjefeste racingspillet SNESen hadde å by på nei. Husker ingen ville spille det med meg fordi jeg var den eneste som greide å bruke sykkelen. :elsk:

Og hva med Shadowrun a? Beste gjenskapelsen av det RPGet noe dataspill har bydd på. =D
 
#47
Shadowrun eier noe så jævlig. Aldri spilt det på annet enn emulator er jeg redd jeg må innrømme. Tilgomed i dag er det svært få spill som er så allsidige og mestrer så mange ulike spilleformer.
 
#48
SITAT(Alex @ 07.11.06, 01.04) 32862
Ja guri. Husker det ble pimpa med plakater og annet støff som skrøt så forferdelig mye over hvordan DK og Diddy var pre-rendra i 3d-modeller bestående av polygoner. Det var skikkelig heite saker på den tiden. Et annet grusomt dyrt spill var StarWing, som hadde en revolusjonerende FX-chip som ga spillet usannsynlig god og virkelighetsnær grafikk...

Sånn ellers:
SNES er absolutt en av mine favorittkonsoller. Sansynligvis et sted oppe på min topp tre-liste. Noe av de feteste minnene jeg har fra konsollen er all tiden som ble brukt til multiplayer-spilling. SNES-en hadde nemlig et glimrende utvalg av coop-spill. Rocky & Pocky, Legend, Smash TV, Zombies, TMNT In Time, Donkey Kong, Super Probotector og mange, mange flere. Tilogmed dagens konsoller sliter med å matche så morsomme og varierte coop-opplevelser. Sammenlign hvilket som helst av spillene jeg nevnte med coop-delen i Perfect Dark Zero for å skjønne hva jeg mener. Andre hippe spill som ble spilt sammen med venner var Mortal Kombat 2, Super Bomberman 2 og Killer Instinct om vi følte oss ekstra vågale.

Til tross for en noe begrenset hardware - er jeg imponert over hvor kreative mange av spillene er. Selvsagt har konsollen også en gigantisk mengde med fantasiløse 2d-platformere, men selv om man styrer unna disse, har man et hav av gode titler å velge mellom. Titler som Kirbys Dream Course, Krustys Super Fun House og Eek The Cat er alle kreative puzzle-spill som tilogmed i dag fremstår som gode, morsomme spillopplevelser som ikke holdes tilbake av grafikken.

Noen av mine største spillopplevelser (Zelda 3, Super Metroid, Soul Blazer, Prince Of Persia, Super Mario World og ganske mange flere) kommer fra nettopp denne maskinen, og svært få andre konsoller kan sies å ha gitt meg like mange store opplevelser.
[/b]
ypperlig smak du har B)
 
#49
De sens spilla jeg likte best var Shadowrun mario rpg, soulblazer, pocky and Rocky
Firepower 2000 space megaforce, Super mario , actraiser
crono ,secrets of mana Mortal Kombat , Jaki Crush pinball
Addams family Krustys revenge , secrets of evermore
Zelda og kansje det beste av alle
Legend of Mystical Ninja
 
#50
SITAT(CockMcBalls @ 07.11.06, 22.53) 33162
Noen andre Unirally fans her?
[/b]
Unirally eier ja, god følelse av fart får man også. Er kanskje et av de seneste Snes-spillene som ble gitt ut som var skikkelige gode IMO.