Super Smash Bros Melee

Scary Paladin

Ukjent herremann
Må bare legge til at L-Cancel fungerer yppelig hvis du skulle være uheldig å bomme med lang recovery tiden som Link sin ned+A i lufta.

Teching er jeg ikke helt sikker på men jeg tror det er at man, etter å ha blitt slått i lufta så man bare detter mot bakken, må trykke L, R eller Z rett før du treffer bakken eller en vegg. Dette minsker recovery tiden. Hvis du også trykker til siden så vil personen rulle den veien.

Wavedashing er å gjøre et lite hopp og utfør en airdodge rett etter at du har hoppa. Du må også holde litt på skrå nedover den veien du utfører det mot. Hvis det blir gjort riktig ser det ut som om personen bare flyr langs bakken. Personen skal forøvrig ikke hoppe. Bare skli bortover. Hvis man gjør det med Luigi, som er lettest å utføre det med, så sklir han over halve final destination.

...Må også legge til at dette må utføres raskt. og da mener jeg veldig raskt. Prøve seg frem med luigi er en god ting.
Lett å utføre og skittøff wave dashing. han fyker frem og tilbake som bare det.

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Bryr meg heller lite om Wavedash og Shield-cancel, da jeg kan ha stor moro av spillet uten innviklede triks, og sparke mye rompe i prosessen. Teching oppdaga jeg for evigheter siden, og bruker det hele tiden, om ikke av andre grunner enn at det ser kult ut og git meg en sjanse til å rulle/dodge.

Og hvorfor har triksene blitt pålagt så teite navn?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fordi kidsa tror det høres kult og raffinert ut.

Ingen andre som har lekt med tanken om hvor grenseløst fett det hadde vært å kunne lage egne baner i oppfølgeren? Det bør jo egentlig kunne la seg gjøre. Siden spillet er i 2d, kunne man bare brukt en Tony Hawk-ish creator hvor man bare plasserer predesigna objekter på en skisse. På den måten ville de både tatt minimal plass på det kjipe minnekortet til Nintendo, samt være lett å laste opp/ned fra nettet.
Man kunne jo dratt ideen enda lengre ved å lage et event-aktig scenario. F.eks. å måtte kaste Mario av brettet før Peach klarer å plukke opp en Item. :p Om man kombinere dette med selvlaga baner, kunne man fått noen ganske kreative og varierte resultater.

Så klart har jeg lekt med tanken ålage sine egne baner, MYE!
Og ja, event hadde jo også hadde vært bra å ha med MEN!
Er det noen har som har lekt med tanken på å lage sin egen figur.
Kan se før meg: Make your nintendo creatures, and make it's future.
FRRrrrrrrrrRRRr det må jo faen meg være en mulighet i neste spill, for det hadde jo vært så uendelig ubeskrivelig!

PS: Tanken om en liten MMORPG modus er kanskje for meget, men det hadde jo vært så sinnsykt bra da.

egene karakterer?
etter min mening hadde det ødelagt litt av greia.
jeg mener, smash har jo alltid vært en stor clash av nintendo-karakterer som kjemper med og mot hverandre. Ikke noe character creations, plz

Har egentlig ikke behov for "L-cancel, bat drop, wavedashing" og slike tåpelige påfunn. det er bare for disse nintendo forum ungene som vil ha noen avanserte ord og leke med. Late som de har peiling liksom.

(Ikke at jeg har så mye peiling:p synes bare disse teknikkene er meningsløse)

shield-cancel er kanskje det eneste jeg får bruk for i en match, alt det andre er bare unødvendig (Og ja, jeg kan det)

Nei, jeg tror heller ikke egne karakterer vil fungere. Tror spillet fortere hadde blitt kjedelig, siden man alltid må forholde seg til nye karakterer med nye angrep - iallefall på nettet.
Egne baner? Hmm, ja det kan funke. Men det må ikke være for avansert. Og hvem sa noe om at det nye Smash spillet vil være i 2D. Hva om det blir 3D?

Uansett. Jeg har tenkt litt(rart det der), og kommet opp med ønsker til SSBM Revolution.

Aller først vil jeg ha helt ny, super uber, bratz grafikk. Ikke Killzone 2, men men noe som følger tidene. Så tenker jeg. Hadde det ikke vært dritfett om man kunne ødelegge banene? Til en viss grad? Jeg mener. Vis man slår noen inn i en vegg, så kommer det en sprekk i veggen. Jeg ønsker at banene skal ta skikkelig syne av at det har vært en kamp der. Å knuse ting er alltid gøy.

En annen ting jeg ville likt var om karakteren man var kunne bli skitten etter hvilken bane man spiller. Feks. Hvis man velger en snøbane. (Fra ice climbers eller mulige mariobrett!) Jo lenger man sloss, jo mer blir man dekket av snø. Ingen som husker de kveldene man tilbringte ute som barn hvor man kom hjem dekket av snø? Det samme kunne skjedd på andre baner, som steder hvor det er vann blir personen våt, eller steder med gress, så blir man skikkelig skitten. Jeg tror det ville satt prikken over i'en i dette tilfellet.
(Noen ønsker blod osv, men jeg føler det er for lite "Nintendoish")

Nye Personer er vel også litt viktig. Her har jeg ingen peiling. Det første jeg tenker på er personer som Wario , Warluigi, Pikmins, TWW Link, Tetra, etc. Noen forslag?

Scary Paladin

Ukjent herremann
Har egentlig ikke behov for "L-cancel, bat drop, wavedashing" og slike tåpelige påfunn. det er bare for disse nintendo forum ungene som vil ha noen avanserte ord og leke med. Late som de har peiling liksom.

(Ikke at jeg har så mye peiling:p synes bare disse teknikkene er meningsløse)
[/b]
Du kommer til å bruke L-Cancel hvis du møter noen som er barske med Jigglypuff. Litt for lang recovery tid så er man ute. :p Er ikke så spesielt god i dette selv men de jeg spiller mot har en del peiling, så da er det lurt å lære et par småting.

En annen ting jeg ville likt var om karakteren man var kunne bli skitten etter hvilken bane man spiller. Feks. Hvis man velger en snøbane. (Fra ice climbers eller mulige mariobrett!) Jo lenger man sloss, jo mer blir man dekket av snø. Ingen som husker de kveldene man tilbringte ute som barn hvor man kom hjem dekket av snø? Det samme kunne skjedd på andre baner, som steder hvor det er vann blir personen våt, eller steder med gress, så blir man skikkelig skitten. Jeg tror det ville satt prikken over i'en i dette tilfellet.
(Noen ønsker blod osv, men jeg føler det er for lite "Nintendoish")
[/b]
Har tenkt litt på det selv faktisk. Hadde vært tøft om en ble så full av snø at man ble en snømann hvis man holdt på for lenge. :ler: Anngående blod så er det ganske stor sjanse for at de mister noen aldersgrupper med det så det tror jeg ikke kommer til å bli noe av.

En ny karakterer kunne vært den rosa tingen som skyter egg. Er også med i Mario Kart DD, Birdo eller noe sånt... Stemmer nei anngående Tingle. Det er bare noe med han(?) som gjør at jeg får lyst til å knuse noe.

Hallo alle sammen! Long time no see. Vil først bare si at de triksene med så "phete"" navn er fullt brukelige og dere kan finne linker til noen sider med mange flotte kamper og og instruksjonsvideoer på gamefaqs. Nærmer meg 360 timer eller.no på spillet nå og har vel lært meg det meste nå( utenom batdrop med alle som trenger det på HH, men det er ikke livsnødvendig ) så send meg en pm hvis dere lurer på noe. Er ike så veldig tilgjengelig for øyeblikket da jeg holder på å mekke på F-16 ( be afraid, be very afraid ) i det flotte militæret vårt.

PS: Buggemann og not so Scary paladin send meg en pm eller.no om hvordan det går i det sivile!