[Wii U] Super Smash Bros. U/3DS

Det var gøy, og eg klarte til og med å vinne med Shulk ein gang! Er virkelig ikkje flink i dette spelet og får alltid juling online, så eg har ein del å lære meg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hadde egentlig planer om å driste meg til å bli med i kveld, men jobbings ble først ferdig for en time siden. Tar det seinere i uka. :(
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ok jeg biter på. Så får vi se om linja er i godlune.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Jeg liker virkelig ikke Wii U-padden til dette spillet altså. Klarer ikke helt å pinpointe hva det er heller, den bare føles veldig off. Har heldigvis en pro-controller på vei nå som bør være her i løpet av uka, men er nok stygt redd det må bli en sånn GC-adapter på meg også gitt.
 
Hva med å ikke ha et sekund input lag? Beklager men for meg blir dette uspillbart. Jeg trykker på skjoldet og ser det aktiveres et halvt til nesten et sekund senere.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Linja var ikke i godlune. :(
 
Faen, hørtes ut som om jeg klandret dere. Ikke meningen. Internettet mitt tryna forresten nå så kanskje det går bedre nå etter et spark i ruteren
 
Har noe eksamensgreier jeg må gjøre nå uansett, så passet bra å slutte. Men blir gjerne med en gang seinere, mye artigere å sloss mot personer på sitt eget nivå enn å møte random personer i for glory :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
ganon: Det var nok minst delvis min skyld, linja mi er ikke akkurat det helt store. Merker forøvrig at jeg trenger litt mer å bryne meg på enn det jeg får ved å spille mot kjerringa. :/
 
Jeg testet ut litt "for glory" senere på kvelden og fikk faktisk mange bra kamper! Har fått tilbake troen, og fikk til mye morsomt med Mario etter å ha blitt løpt ihjel av lille Mac noen runder. Protip: Ildkula til Mario stopper han momentant. Jeg slet generelt mot de raskeste figurene på bakken, men med en gang jeg fikk de i lufta så viste Mario hvorfor han er sjef. Mye jugling og en meteor smash som eier gjør Mario til en formidabel motstander.
En lett kombo mot motstandere med lite eller ingen skade er ned-kast+opp-tilt+opp-smash. Mot større karakterer kan du legge inn en ned-tilt etter kastet og en opp-tilt ekstra mot motstandere som ikke er på hugget. Er du heldig kan du følge opp med et kort hopp over til ned smash i luften.
Akkurat ned smashen til Mario i luften virker veldig undervurdert. Den varer såpass lenge og du beveger deg så raskt at de fleste blir tatt på senga. Legg til at den tripper motstanderen og du har noe til å starte juglingen med.
Noen andre som har funnet strategier for hovedfigurene sine enda?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Meteor-smashen til Mario var smøret på brødskiva mi da jeg spilte Smash i hine hårde dager.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Jeg spiller Landsbybeboeren slik som jeg spiller en annen yndlingsfigur, Jigglypuff, nemlig ved å holde meg mest mulig i lufta. Spretterten, altså frem / tilbake-luftangrep er nøkkelen. På avstand kan jeg møysommelig akkumulere prosent og kommer finden for nær blir han dyttet tilbake. Mikser inn et turnipsslag, en Gyroid-rakett og en blomsterpotte (løpe + angrep) iblant. Så er det KO med øksa eller treet, om én er ekstremt heldig så får jeg sluppet en bowlingkule i skallen på motstanderen over banekanten, Hjemme Alene-style :D

EDIT: Et annet jævlig bra move er tilt-opp. Det har en overraskende stor rekkevidde og kraft.
 
Sist redigert:
Hadde Scary_paladin på besøk i dag og vi kjøpte hver vår Amiibo. Jeg plukket opp en Samus (Ikke en feilproduksjon dessverre) og han en Marth. Jeg hadde bare lest vagt om at man trente de opp og at de ble mye bedre en vanlige CPUer etterhvert på forhånd. De går også raskere opp i level jo mer deng de får, så lang historie kort, noen timer timer smashing senere så var min level 50 som er max. Jeg angrer litt på at jeg valgte en Amiboo med fokus på projektiler da det virker som det den lærte mest var å holde seg unna oss. Det er for all del det den burde, siden Samus lader angrep og er en avstands kriger, men jeg foretrekker å ha motstanderne innen rekkevidde så jeg tror jeg kommer til å plukke opp en nærkamp ekspert neste gang.
Noen andre som har gjort seg erfaringer med Amibooer? Vi avsluttet da min nådde max level så jeg skal teste ut litt en mot en neste gang jeg spiller for å se om den er noe tess.

Edit: Leste nå at de fortsetter å lære seg triks fra sterke motstandere selv etter de blir max level så dette kan bli artig.