Systemselgere

#21
GBA (1994): Mario (var vel ikke grunnen til at vi kjøpte maskinen, men det var det første spillet)

Megadrive: Sonic (Igjen: var vel ikke grunnen til at vi kjøpte maskinen, men det var det første spillet)

Play Station: Spyro the Dragon og Crash Bandicot

Play Station 2: Final Fantasy 10

DS: Animal Crossing

GBA Micro: Skulle ønske jeg hadde et svar...

Xbox 360:
Oblivion, PDZ, Halo 3 ++++
Jeg kjøpte maskinen pga. alle de gode tittlene vi ble lovet, og fordi jeg ønsket å spille online.
 

oma

Village Drunk
#22
PSP: tekken DR

Nintendo DS: Hotel dusk room 215

Utenom det har jeg bare kjøpt PS2, og det kjøpte jeg pga... det var kult å nytt :p første 2 spillene jeg kjøpte var silent hill 2 (som jeg ikke hadde noe forhold til i det hele tatt, bare en venn som sa demoen til silent hill 1 var digg) og Headhunter, som forøvrig var ganske moro spill, når jeg ikke var kresen eller hadde noe peiling på spill :p
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#24
SITAT(SHDR @ 26.11.07, 14.29) 90977
eg er ikke sikker på om jeg tolererer mer av Biowares manglende design-skillz0rz i form av Mass Effect
[/b]
Whut?

N64: Mario 64
Xbox: Halo
GC: Super Smash
Xbox 360: Mykkit
Wii: Twilight Princess
Playstation 2: Metal Gear
DS: Castlevania: Dawn of Sorrow, selv om jeg har brukt uendelig mye mer tid på Elite Beat
 
#25
SNES: Min bror kjøpte den, og det var vel på grunn av Mario World. Selv spilte jeg stort sett DK Country 2.

PSX: På grunn av Crash Bandicoot.

PS2: Final Fantasy X.

Gamecube: Det var vel først og fremst Final Fantasy Crystal Chronicles som fikk meg til å kjøpe maskinen, men jeg endte likevel opp med Wind Waker. Da var jeg også bitt av Zelda-basillen.

Xbox: Drømmefall, fordi PC-en min ikke duger til en dritt.

PSP: Syphon Filter: Dark Mirror og UMDs (som jeg kun bruker et par ganger i året hvis jeg reiser -_-)

Xbox 360: Jeg var 99% sikker på at jeg aldri ville kjøpe 360 da den ble annonsert, så det skulle nok mer enn en enkel tittel til for å selge meg konsollen jeg egentlig "hatet". Kan nevne Lost Odyssey, Fable 2, Alan Wake, Ninja Gaiden 2, Gears of War, Banjo 3 og Infinite Undiscovery sånn i farten. Pluss alle multi-spillene som RE5, DMC4, Bioshock osv. Overraskende nok mitt beste kjøp til nå, kan jeg vel si.

PS3: Ikke kjøpt enda, men det blir nok på grunn av det neste Ueda-spillet eller God of War III. Uncharted, White Knight Story og MGS4 ser også barske ut.

Wii: Heller ikke kjøpt enda, men akkurat nå sikler jeg etter det nye Vanillaware-spillet, og Mario Galaxy zeff.

Som dere ser har jeg aldri vært den helt store Nintendo-guttebassen. Det er litt synd i meg...:(
 
#26
Den eneste maskinvaren jeg har kjøpt for enkelte spills skyld var PS2, grunnet FFX. Det fikk man jo ikke spilt på PS1. Og da måtte jeg ha PS2.

PS1 kjøpte jeg ikke for noe bestemt spill, men for å spille generelt.

Utover det har jeg kun hatt NES, som jeg fikk med tre spill til (hurra for kjøp/salg-avisa på hedmarken; Huskelappen), Mario, Lolo 2 og et eller annet spill jeg ikke forsto hvor man tuslet rundt i en labirynt og ble drept uten å ane hva man skulle trykke på for å kunne forsvare deg. Det var tåpelig.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#27
Atari 2600: Denne var faktisk på grunn av prisen. 250 kroner på loppemarkedet. Selv om jeg ikke skal legge skjul på at Ghostbusters og et flyspill med pent klistremerke på kassetten virka ekstra interessante.

SNES: Street Fighter 2 er det jeg spillte mest før jeg fikk min egen, men det var Jurassic Park jeg likte best, uten tvil. Fikk konsollen med Super Mario World til jul, Jurassic Park kom pappa med etterpå.

Gameboy: 99 games in 1! (11 forskjellige)

Gameboy Color: Tja... jeg tror det var A Link to the past, som jeg var så dum og kjøpe i svart-hvitt utgaven. ærlig talt husker jeg ikke om jeg kjøpte eller fikk GBC.

N64: Super Mario 64, så klart. Hvem fikk vel ikke lyst på det når de så demokonsollen på Brio?

Playstation: Her er jeg litt usikker. Medal of Honor, Syphon Filter 2 og Metal Gear Solid var alle blandt de første jeg eide. Hadde en modda konsoll og spillte en del spill i svart/hvitt siden TV-en min ikke hadde RGB-inngang. Resident Evil-serien kan det også ha vært.

PS2: Metal Gear Solid 2, Silent Hill 2 og The World is Not Enough. Sistnevnte ble kansellert...

Gamecube: Perfect Dark Zero.

Xbox: Perfect Dark Zero.

Xbox 360: Perfect Dark Zero. Fy faen.

Wii: Twilight Princess. Jeg hadde allerede GC, så jeg kunne spillt det uansett, men konsollen (kontrollen) i seg selv var så attraktiv at jeg ikke kunne la være.

SITAT(Uteena @ 27.11.07, 16.39) 91172
GBA (1994)
[/b]
Hv...?
 
#30
Nes: Mario
Gba : Mario
Snes: Street fighter 2
N64: Mario
Ps1: MGs
Ps2 : Mgs2,gta3
GC: Kjøpte jeg bare fordi jeg hadde mye penger da
Xbox360: Gears of war
Ps3: Mgs4(har hatt, solgte pga att den er ubrukelig skvip uten spill men skal ha den igjen når mgs 4 kommer)
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#32
SITAT(Superduper @ 29.11.07, 17.38) 91412
Wii: Heller ikke kjøpt enda, men akkurat nå sikler jeg etter det nye Vanillaware-spillet, og Mario Galaxy zeff.

[/b]
Vanillaware? Nå ble jeg nysgjerrig :blunk:
 
#34
Playstation 2 (amerikansk versjon): kjøpt for å kunne spille Suikoden III, og kun av den grunn. Det endte forøvrig med at jeg måtte bytte ut TV-en i tillegg. Dessuten hadde jeg allerede kjøpt en plug and play-mod til min europeiske Playstation, samt en rekke ulike swap-disker. Det ble det dyreste spillet jeg noensinne har kjøpt.

Wii: Zelda, Twillight Princess

Playstation 3: Suikoden VI - jeg lurer på når det kommer ut på markedet. Jeg satser på at det kommer noen flere titler til den før Playstation 4 lanseres, ellers var det de mest bortkastede 6000 kroner jeg noensinne har brukt. Den var forøvrig den eneste spillemaskinen jeg hadde finansiert selv, alle de andre fikk jeg til jul o.l. Jeg håper på å få Oblivion til den - det skal visst være en helt ny opplevelse av spillet.

PSP: Ikke til et spesielt spill, bare for å ha den. Positivt er brukervennligheten - jeg har aldri opplevd mindre problemer med å konfigurere en maskin etter nettverket hjemme, i tillegg er det lett å logge seg inn på andre nettverk.

DS: Se PSP (bortsett fra brukervennligheten). Jeg har mistet kabelen, og glemt å kjøpe en ny. Litt synd, nå som de nyeste skikkelige pokémon-spillene har kommet ut (greit å ha serien her også).

Nintendo 64 - Banjo Kazooie (husker ikke helt hvordan det skrives) og Ocarina of Time. Jeg hadde aldri mange spill på den, bare Zelda; Majoras Mask, Donkey Kong 64, Super Mario 64 (lurer på hvor det har blitt av) og Zelda; Ocarina of Time.

Ny datamaskin: Oblivion.

Final Fantasy-spillene har alltid blitt brukt som en støtte hvis Suikoden skulle svikte. Da kunne jeg alltids tenke: "Ja, ja. Jeg har da Final Fantasy spillene" for å gjøre kjøpet litt mindre meningsløst.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#35
SITAT(Riou @ 02.12.07, 12.34) 91782
Jeg håper på å få Oblivion til den - det skal visst være en helt ny opplevelse av spillet.[/b]
Du mener opplevelsen av å ikke kunne installere mods eller få spillet til å kjøre med akseptabel framerate, antar jeg? :p
 
#36
NES - Super Mario Bros. 3
SNES - Earthbound
N64 - Super Mario 64
GC - FF: Crystal Chronicles og så var det jo litt fett med Zelda: Collector's Edition som jeg fikk med da jeg kjøpte den
Wii - Super Mario Galaxy
GBA - Kingdom Hearts: Chain of Memories
DS - Final Fantasy III og New Super Mario Bros.
PSX - Gran Turismo og Final Fantasy VII
PS2 - Final Fantasy X
Pocketstation - Chocobo World
PSP - Crisis Core: Final Fantasy VII. Er ikke kjøpt enda, men kjøpes når det kommer ut en gang neste år.
Megadrive - Sonic the Hedgehog 3
Saturn - Radiant Silvergun, Nights
Dreamcast - Shenmue
Xbox - Halo

Wonderswan og Virtual Boy ble skaffet mest på grunn av samleverdi og uttesting.