Systemselgere

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1
Ikke for massene, men for deg. Innrøm det, konsollen blir kjøpt for å kunne spille en spesifikk tittel. Hvilken var det for deg?


Sega Master System: Fikk den hos foreldrene mine, men byttet den senere inn i en ...

SNES: Fordi Super Mario World er super fett. Hadde 11 spill på Master system, og hele TO (Super Mario World og TMNT: Tournament Fighters) til SNES. Hadde heldigvis mange venner å låne spill hos.

N64: Kjøpte den på lansering med Star Wars: Shadows of the Empire (de hadde Hoth-brettet på demo-uniten, og det var det tøffeste jeg noensinne hadde sett.

PlayStation: En venn av meg var fæl til å hype og spoile Final Fantasy VII for meg, så jeg bestemte meg for å gjøre det samme mot han. Kjøpte en PS1, fikk den moddet, og kjøpte den dyre importutgaven av FFVIII. Det viste seg at TV-en vår hjemme ikke kunne kjøre NTSC 60Hz :grine:, så pappa kjøpte en ny TV! Så spilte vi introen til spillet kjempehøyt. ELSK. :D

Game Boy Advance: Pokemon Red (som jo ikke engang er et Advance-spill).

Dreamcast: Jeg måtte spille Resident Evil: Code Veronica. Kjøpte maskinen sammen med to venner. Aner ikke hvem som har den nå.

GameCube: Kjøpte den på lansering med Star Wars: Rogue Squadron. Jeg lærer aldri. :(

PlayStation 2: Final Fantasy X var grunnen. Kjøpte maskinen sent, og endte opp med å hate FFX ... men faen om jeg ikke hadde det moro med tre år med PS2-backlog.

Nintendo DS: Castlevania: Dawn of Sorrow. Rett og slett.

Wii: The Legend of Zelda: Twilight Princess

PlayStation 3: Blu-ray! (Pluss Final Fantasy XIII, Ratchet & Clank, God of War 3, og hva enn Team ICO koker i hop neste gang)
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#2
N64: Goldeneye.
GC: Vel, altså, det var bare for å følge Nintendo-titlene; men det første spillet mitt ble det heller labre Mario Sunshine :/
X-Box: Walo 2. Enkelt.
DS: Nja, fikk Erlend sin etter han fikk et lite gavedryss fra ninty, og rappa jammenmeg Advance Wars også. Koz ^^
X-Box 360: Gears of War. Og det faktum at det var hauger av gromspill underveis (and still is).

Ellers hadde jeg på sett og vis PS2 ganske lenge, men eier ikke en selv. Hadde egentlig ikke noen selger bortsett fra en del sinnrike partyspill og enkelte bortgjemte perler (Katamari Damacy, Guitaroo Man, etc.). Jeg lurer bittelitt på å kjøpe en Wii etter Super Mario Galaxy og Metroid III, men jeg er fortsatt skeptisk.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#3
Dette blir litt mer... hvilke spill definerte konsollen. Ettersom da jeg var liten så fikk jeg det meste av konsoller.

C64 - MULE
NES - Mario 3 Seff
Amiga - Sensible Soccer
PSX - Wipeout, senere FFVII og MGS
PS2 - GTA3
XBox - Uhum...
NGC - Smash Bros.
X360 - Dead Rising

PS3 ser jeg så og si ingen grunn til å kjøpe, med mindre jeg skulle vinne en 42" HD-Tv. Men da er det fortsatt vanskelig å rettferdigjøre kjøpet, mtp. spill. Wii skal jeg ha, ettersom det eneste som virkelig frister denne julen er Galaxy.
 

SHDR

Gullmedlem
#4
Du fikk Advance Wars til jul fordi jeg var totally broke og hadde lyst til å gi deg noe, din kuse.

For min del ...

PSX: Final Fantasy VII (*sob*)
Dreamcast: Rez og Shenmue.
PS2: Uh ... Final Fantasy X (*sob*)
Xbox: Ingenting, egentlig. Den bare landet hos meg og fikk lov til å bli etter at Outrun 2, Panzer Dragoon Orta, Ninja Gaiden og en bunt andre sjeldne klassikere dukket opp.
GameCube: Pikmin, actually.
DS: Konsollen i seg selv. Kjøpte Super Mario 64 DS, Mr. Driller DS og Feel the Magic XX/XY on launch, og selv om jeg var fornøyd merket jeg at konsollen ikke hadde nådd sitt fulle potensiale enda.
PSP: Uh ... ingenting. Selv om Ridge Racers og Wipeout Pure klarte å holde tålmodigheten min mens drit som Fired Up og Ape Academy undergravde hele konsollen.
Wii: Super Mario Galaxy. Som jeg ikke har kjøpt meg enda. Men også WarioWare og Excite Truck, som jeg ikke likte til å begynne med, men som viser seg å være El Fucking Wii-spill.
x360: Egentlig ingenting. Det var "spillhøsten 2007" som lokket meg, men Biocock var underveldende, Assassin's Creed ser ut til å være negert, jeg er ikke sikker på om jeg tolererer mer av Biowares manglende design-skillz0rz i form av Mass Effect, Stranglehold var bare kjedelig ... vel, jeg liker Halo 3 og Forza Motorsport, da. Call of Duty 4 ble spilt på PC, så egentlig har jeg ikke rørt x360-en min på veldig lenge uten at jeg har hatt besøk og villet spille noe.
 
#5
Vel, nå har jeg egentlig aldri kjøpt en konsoll eller maskin for å spille et spesifikt spill.

C64 - det var vel egentlig ingen spesifike spill, men jeg var interessert i spill generellt, og dette var min første.

Amiga - grafikken var vel egentlig det som solgte den. Men Elvira og Alien Breed var noen av spillene som imponerte meg fra tidlig av.

Playstation - Tror egentlig ikke det var noen spesifike spill her heller, bare at jeg følte det var på tide å bli kjent med 3D tidsalderen, etter å ha vært trofast bruker av Amiga siden 91. Fikk meg min første PS1 i 1997. Men Grand Theft Auto var jeg fast bestemt på at det skulle bli mitt første spill.

Playstation 2 - det var oppfølgeren til Playstation, som jeg allerede var ekstremt fornøyd med. Det var vel egentlig nok for meg.

Xbox - Eneste konsoll jeg noensinne har kjøpt på bakgrunn av ett spill. Psychonauts. Ironisk nok tok det nesten to år etter at jeg kjøpte konsollen før det kom ut og jeg fikk spillt det.

Gamecube - Nintendo. Det var vel egentlig nok for meg, jeg forventet et par tre brukbare Nintendo spill på den. Zelda var hovedgrunnen, men jeg kan ikke påstå at jeg kjøpte den bare på grunn av det. Tror nok prisen spillte en stor rolle her.

Xbox 360 - Den var ny og skinnende, og den første next-gen siden PS2. Ja, Oblivion og Lost Odyssey var også ganske viktige.

Playstation 3 - Naughty Dog, Polyphony, Konami, Square-Enix, ICO team.

PC - kjøpt inn rett før Escape from Monkey Island kom ut. Dessuten var det på tide med en PC og ikke minst internett. Ferdig PC, men måtte bytte ut skjermkortet, og Voodoo 3 3000 var nok for meg da. Dette kortet blir for tiden benyttet i min Amiga 1200.

Wii blir nok kjøpt for nysgjerrighetens skyld, samt Zelda og SMG.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#6
Sega Master System: Vel, fikk den av daddy cool, ikke så mye valg, men tror han valgte den pga det positive han hadde hørt om Sonic.

SNES: Super Mario World

PS1: Final Fantasy 7.

Dreamcast: Shenmue.

PS2: Final Fantasy 10. Tekken. Var egentlig en selvfølge jeg skulle ha PS2`en, etter å ha brukt så mye tid på en`ern.

N64: Super Mario 64 og Mario Kart.

Xbox: Mulighetene man åpnet ved å chippe den.

Gamecube: Mario Kart: Double Dash.

DS: Konsollen i seg selv, og New Super Mario Bros.

PSP: Media mulighetene! Kjøpte den før 4 uker i en Transit, trengte tidforbruk. Og Ridge Racer, Tekken 5:DR.

Wii: Wii Sport (og 4 remotes), for sosial spilling. Og det at SPG, Mario Kart, Super Smash Brothers kommer.

Xbox360: Ingen spesiell tittel. Likte GoW og Oblivion, og mye godis i den tiden vi er i nå, som gjorde at det var mye å se fram til.

PS3: Tekken 5:DR, allerede nevnte Team Ico, og det at ny Final Fantasy, Tekken og MGS kommer.
 
#7
PS2: FFX og FX-2.
Gamecube: Kjøpte den bare fordi det var fra Nintendo. Men de første spillene var Pikmin og SSBM.
DS: Konsollen og SM64DS
PSP: Tales of the World: Radiant Mythology og Tales of Eternia
Wii: Zelda TP

PS1 fikk jeg i gave men jeg brukte ufattelig mye tid på Spyro. Og N64 hadde hele familien, gikk stort sett i Mario Party 2 og SM64.
 
#8
Gameboy: Husker det var bundlepakka med Probotector og Double Dragon som slo ann her, selvom Probotector førte til et stk. knust gameboy to ganger over kort tid.

Sega master system: Fikk den til jul en gang for leeenge siden, blei mye spilling og det er Alex Kid jeg husker best, det som var innebygd selvsagt.

SNES: Det var selvfølgelig Super Mario World som var tingen her(FAEN ta de jævelskapene som brøyt seg inn på julaften og stjal maskina mi!)

N64: Mario 64 såklart! Men Goldeneye var noe av det beste som har skjedd meg når det kommer til spill:D

PSX: Husker ikke helt hvorfor jeg kjøpte denne konsollen igrunn. Akkurat nå husker jeg ingen spill som slo meg som favoritter på denne konsollen. Mitt første spill var faktisk Mortal Kombat: ett eller annet Sub Zero.

PS2: GTA3 var vel det store som skjedde med meg på denne konsollen som jeg kan huske her og nå, men var også mange andre tittler som ble satt pris på.

XBOX: Lillebror som kjøpte denne, det ble ikke akkurat no slager her hjemme og ble solgt rimelig fort

Gamecube: Tja, lillebror sin denne også, spilte aldri no særlig på denne konsollen, tror jeg bare spilte igjennom Wario world eller hva det het:p

XBOX360: Var grei istarten, helt til jeg kjøpte Gears of War, spillet er jo dritfett, men det hjelper ikke at maskina gikk hack n' slash på spillplata som igjen fulgte til at spillet ikke ble fullført.

DS: Faren min fant den i en bruktbil på jobben, men jeg har ikke fått skaffet noen lader til den enda, så er enda uspillt.

PS3: Litt som en protest mot å investere noe mer i drittmaskinen til microsoft, angrer fremdeles ikke, men gode spill som VF5, Darkness, Heavenly Sword, Assasins Creed og Guitar Hero 3:D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Det eneste spillet jeg egentlig har kjøpt ny maskinvare bare for å få spilt, er Dead Rising til 360 (verdt det, sånn forresten). Dog husker jeg at jeg sikla voldsomt på Smash Bros. Melee til Gamecube, og Twilight Princess til Wii.
 
#10
NES
NES var den første TV-spillkonsollen jeg fikk prøve, og spillet som introduserte meg for maskinen var intet mindre enn Super Mario Bros. 3. Fikk testa det hos en kamerat, og ble med en gang hekta. Etter et par måneders tid fikk jeg mast meg til en NES, og sammen med en kompis tok jeg og foreldrene mine turen til byen for å handle. Da vi omsider endte opp i leketøysbutikken fikk jeg vite at SMB3 ikke var på lager, så kompisen min anbefalte meg å ta med The legend of Zelda i stedet. Det er jeg på sett og vis glad for, spesielt siden jeg fikk låne SMB3 masse i ettertid. ^_^


SNES
Det var faktisk ingen spesielle spill som fikk meg til å kjøpe SNESen. Jeg bare visste at den var "the new shit", og jeg klarte å mase meg til den. Super Ghouls and Ghosts var blant de første spillene jeg fikk til denne. Irriterende vanskelig spill, men jeg liker å tro at jeg ble ganske god i det etter hvert.


Game Boy
Denne maskinen ble kun kjøpt på grunn av Pokémon. En kamerat av meg satt hele tiden og spilte det i friminuttene på skolen, og jeg ble hekta bare ved å se på. Jeg fikk heldigvis kjøpt en gammel murstein-Game Boy til en billig penge. Maskinen ble nemlig aldri brukt til andre spill.


Nintendo 64
Super Mario 64 klarte ene og alene å selge meg denne maskinen. Fikk testet det i et bursdagsselskap til en klassekammerat, og jeg ble blåst avgårde. Merkelig nok var det ingen andre enn meg som ville sitte å spille. Det var nedtur det. :(


Playstation
Det var vel julen '98. Min storebror var veldig gira på en Playstation, og ville ha meg med på lasset for å øke sjangsene våres. Som svoren Nintendo-fanboy var jeg naturligvis litt skeptisk, men ettersom jeg ikke hadde noen andre spesifikke ønsker den jula (hadde ikke fått med meg at Ocarina of Time var kommet :p), gikk jeg med på å skrive opp PSX. Et par kamerater av meg eide allerede en Playstation og skrøyt Final Fantasy VII opp i skyene. Jeg hadde ved flere anledninger vært på besøk hos dem og sett dem spille det. Ærlig talt syntes jeg spillet virket dritt kjedelig, men jeg bestemte meg for å gi det en sjangse og førte det opp på ønskelista. Jadda, Playstation ble det på oss, og jeg fikk jammen meg FFVII i tillegg Jeg kan vel trygt si at jeg aldri har blitt så positivt overrasket over et spill før. Det tok virkelig ikke lange tiden før jeg ble sugd inn i det spillet.


GameCube
GameCube, ja. Igjen, som svoren Nintendo-fanboy var jeg fast bestemt på å kjøpe denne konsollen allerede da den dukket opp under kodenavn Nintendo Dolphin. Da Nintendo fulgte opp med å offentliggjøre konsollen på Spaceworld 2000 ble jeg ikke akkurat mindre gira (bortsett fra at fargen var en liten nedtur, da). Jeg kjøpte maskinen kort tid etter lansering, og plukket selvfølgelig med meg Smash Bros Melee.


Game Boy Advance
GBA kjøpte jeg på grunn av Castlevania-spill, fortrinnsvis Aria of Sorrow som virket veldig SoTN-ish. Ettersom Aria of Sorrow kom ganske langt ute i GBAens levetid, kunne jeg heldigvis hoppe direkte på GBA SP.


Nintendo DS
Denne kjøpte jeg vel faktisk kun på grunn av potensiale. Husker jeg så skikkelig frem til Metroid Prime Hunters, men det har jeg faktisk ikke skaffet meg enda. :p Jeg har kost meg mye med Castlavania, Pokémon og Zelda, for å nevne noe.


Xbox
Jeg fikk kjøpt en slik en av en kollega for et lite år siden. Først og fremst kjøpte jeg den for å bruke den som en media center extender, men har også brukt den til å kjøre gjennom spill som i sin tid fikk meg til å sikle etter en Xbox. Da snakker vi primært Ninja Gaiden og Shenmue II.


Nintendo Wii
Denne ble kjøpt lansering, noe på grunn av Twilight Princess, noe på grunn av Wii Sports, men mest på grunn av fremtidspotensiale. Først nå begynner maskinen å vise seg som en solid plattform. Godt det ikke er kommet noen priskutt enda. ^_^
 
#11
Tja. Hadde våte drømmer om Nintendo 64 i mange år, mest pga Mario 64 (som var stiligere enn alt jeg hadde sett), men senere Bond, Mario Kart og Zelda også. Fikk den desverre aldri. :(

PS2 var min første konsoll. Vennene mine sa at jeg at jeg MÅTTE spille Final Fantasy og at dette var guds gave til menneskeheten, men i mitt stille sinn var det GTA: Vice City som trakk mest (jeg visste at det snart skulle komme). Selv om Half-Life var mitt første spill. Den spilles enda nesten daglig, så er var ikke noe bomkjøp. Den leser desverre ikke CD-plater mer, da. :(

Gamecube ble den neste konsollen, og det var egentlig bare fordi den kostet 800 og man fikk med Ocraina of Time (som jeg da ENDELIG fikk spillt selv). Smash Bros ble det første spillet, og det har jeg ikke akkurat angret på.

Så fikk jeg lyst på GBA... Var egentlig bare fordi noen her på forumet solgte den billig, og jeg hadde ikke fått spillt Super Mario World enda, hadde bare vage minner fra en kamerat i barndommen. Passet bra i forbindelse med at vi skulle på klassetur til Athen, og.

Jeg ble mer og mer Nintendo-hore, og importerte DS fra usa, av flere grunner: Jeg hadde aldri fått spillt gjennom Mario 64 på egenhånd før, og konsollen var så ny, rar og stilig, at jeg ville være kul og brife med den til venner.

Wii er mitt siste innkjøp... Var en gave til meg selv etter dimming, sto i kø utenfor elkjøp for den. Litt av samme grunn som med DS, så bare så spennende å spille ut på at jeg var nødt til å ha den. Og Zelda hadde jeg gledet meg til siden det ble annonsert... (husker jeg fikk massive frysninger av den første traileren).
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#12
Jeg tror faktisk aldri at jeg har kjøpt meg noen konsoll på grunn av et bestemt spill. For meg har det alltid handlet om at det er "the new shit" og at det er masse potensiale for fremtiden. Lar meg tydeligvis lett blende av teknorunkeri. :v:
 
D

Deleted member 91

Gjest
#13
Skulle dra en liten vits om at ikke var noen spill i det hele tatt på PS3, men så innrømmer du jo at du er teknohomo og da er det ikke noe gøy :grr:
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#14
NES - min første konsoll som jeg hadde siklet på lenge og som det virket som om alle på skolen kjøpte før meg, som jeg husker ble kjøpt for 995 kroner sammen med Super Mario Bros. (en formue på den tiden man gikk på barneskolen og fikk 20 kroner i ukelønn). Da jeg endelig klarte å runde spillet ble jeg så glad at jeg tok bilde av TV-skjermen. Ja.

Game Boy - ble kjøpt sammen med Popeye eller noe sånt fordi håndholdt spillemaskin var veldig spennende, men det var Super Mario Land som virkelig satte fart på sakene.

SNES spilte jeg bare hos venner og kjøpte ikke selv, så vi gikk rett på ...

N64 - som ble kjøpt sammen med Goldeneye. Fordi broren min og jeg var interessert og ikke hadde så mye annet å bruke pengene våre på (en litt trist tid når jeg ser tilbake på den; mens andre var ute og lærte hvordan de skulle leve, satt jeg inne og spilte spill og så på TV. Ikke bra å ha begynt på videregående og ha realityprogrammer på TV som ukas høydepunkt), kjøpte vi en hel masse spill til konsollen i løpet av et års tid, kanskje 20-25 spill til 600 kroner stykket. Det kom ikke så mange gode spill så fort, så det ble kjøpt en hel masse ren dritt. Zelda: OoT tok nesten all oppmerksomheten min i løpet av mitt første år på videregående, og står igjen som en av de største spillopplevelsene jeg har hatt. På denne tiden ble det også leid endel spill på den lokale videobutikken, som førte til at vi måtte ha ...

PSX - som vi kjøpte på grunn av store spilløyeblikk i Metal Gear Solid som f.eks. da vi måtte se på baksiden av spillcoveret for å finne en av codec-frekvensene vi trengte. Final Fantasy VII utmerket seg etter hvert også (som jeg spilte så ofte og mye at jeg ikke fikk lest nok til prøver, og langt mindre bruke nok tid på å skaffe meg venner). Konsollen ble etter hvert så slitt at den måtte settes opp-ned for å lese spilldiscene, uten at det tok fra oss lysten på en ...

PS2 - som ble kjøpt til jul omtrent på release sammen med SSX. Metal Gear Solid 2 ble det store spillet som var verdt hele prisen for konsollen, selv om vi kjøpte den til en hysterisk pris for rundt 5000,-.

Så dalte spillinteressen en stund, før det ble ...

Xbox - kjøpt sammen med Halo 2, og ...

Xbox 360 - som finansierte seg selv på grunn av Dead Rising (som allerede nevnt av Yeti), og som det bare ville være et spørsmål om tid før jeg ville skaffe meg fordi jeg har mer sans for Xbox enn PlayStation. Achievement Points og Marketplace gjorde også Xbox 360 til en must-have. X360 skulle være min eneste konsoll i denne generasjonen, men så kom Super Mario Galaxy, og gjorde det nødvendig å skaffe en ...

Wii - som er min siste konsoll.

Har litt blandede følelser når jeg tenker tilbake på dette, må jeg si. :ninja:
 

K999

Keystone State Of Mind
#15
Sega Master System - Fikk en gammel og brukt av søskenbarnet mitt (jeg og bror min fikk den sammen), men ble ikke mye brukt siden kort tid etter så spleiset vi på en...

N64 - Jeg var ung og visste bare at Mario var rått, bror min kjøpte den - 1-2 måneder etter release (jeg betalte vel 1/3, var mye penger for meg, som var var 5 år) - og vi kjøpte med Star Wars: Shadows Of The Empire og Mario 64, som er enda to gode spill. :p Ocarina Of Time ble det store, men jeg tror nok at Mario var grunnen for kjøpet.

GameBoy Color - Fikk denne til jul 1997, sammen med Bomberman: et eller annet og Mario allstars 2 (tror jeg)
ble brukt heftig til Pokèmon blue og gold, og funker enda fint, utenom et ødelagt batteri deksel.

Det ble mye mye Gameboy og N64 spilling, helt fram til jeg kjøpte meg.

PS 2 - Ste-bror min kjøpte denne fordi den var ny og dyr, ble spilt en del Time-splitters på den, men jeg likte den aldri, og har derfor aldri kjøpt den selv. Angrer jo litt nå da. Men ingen i familien hadde DVD-spiller da, så likesågreit.

GameCube - Ville faktisk heller ha en Xbox, men hadde ikke råd, så jeg da ble det GC med Luigi's Mansion, har aldri angret på kjøpet, SSBM var det neste store.

Xbox - Bror min kjøpte denne et par måneder etter jeg kjøpte GCen, og jeg spilte uffattelig mye Halo og Halo 2. Gode tider. Jeg tror den ble mest kjøpt fordi den var ny, og hadde potensialet til chipping og DVD.

DS - Kjøpt mest fordi konsollen var ny og kul, touch screen lokket meg til. SM64 DS var det store, og Metroid Prime Hunters Demo. Mario kart DS og NSMB har vært det største her da.

Xbox 360 - Jeg viste at Halo 3 skulle komme engang, og jeg ville jo ha den engang, den gang jeg kjøpte den (februar 2006) var det mest fordi jeg plutselig en uke fekk kjøpelyst, og måtte bruke penger. Ble brukt 4500kr, og jeg kjøpte med Amped 3 (dritt spill), jeg angret litt etterpå, selvom jeg brukte den hver dag, men så kom Gears, og da var 360en det beste i verden.

Wii - Konsollen og Zelda var det store, og jeg ventet jo utafor Elkjøp for den, har blitt mest brukt til Wario Ware, Zelda, Wii Sport og SMG. ^_^

Det neste blir vel en PS3, men blir sikkert ikke før slutten av 08 eller noe sånn.
 
#16
NES

Denne havnet under juletreet en julaften for mange år siden, og er fortsatt den beste gaven jeg har fått. Jeg og søsteren min fikk den sammen, men tok ikke lange tiden før jeg la beslag på den. Vi fikk den berømte "Action Packen" som inkludert 2 kontrollere og Duck Hunt med ZAPPER. Har lagt ned et uanstendig timeantall i Super Mario Bros. 3, Kid Icarus, Mega Man 3 og 4 og ikke minst favoritten min; Ice Hockey. Det beste er at NESen fortsatt funker som et helvete, i motsetning til nyere konsoller jeg eier :grr:

Jeg hadde ingen SNES og N64 men fikk mine doser hos kompiser og sånt.

Playstation
Kjøpt i det herrens år 1998 sånn at jeg kunne spille kremspill som Resident Evil, Final Fantasy 7 og ikke minst Metal Gear Solid. Siden jeg hadde en sånn stilig paralellport på konsollen min så kjøpte jeg en sånn dings som gjorde at jeg kunne spille brente spill og sånt. Noe som senere resulterte i at jeg lånte alt som var av spill jeg kunne få tak i for så å ta kopier av dem. Det var bad-ass. Men i hovedsak brukte jeg den sånn at jeg kunne spille spill som Ridge Racer 4, Tony Hawk's Pro Skater 2 (tidenes beste spill), Chrono Cross, FF VIII og FF IX lenge før de kom til våre breddegrader. Jeg fikk et langt og godt forhold til de sagnomsuste gutta i multimediaimport.no på den tiden der.

Playstation 2
Kjøpt inn i 2001 for å akkompagnere min splitter nye 21" Grundig-TV. Og gudbevares, den hadde jo til og med DVD-spiller! Kjøpte den for å spille Gran Turismo 3, det eneste spillet som har fått meg på gråten av frustrasjon. Bortsett fra det hadde jeg hørt om spill som Metal Gears Solid 2, GTA 3 og FF X (som forøvrig var dritt) som gjorde at jeg måtte kjøpe den. Tidenes konsoll.

PC, 2004
I 2004 kom Half Life 2, og det måtte feires med ny og fresh pc. Et smart kjøp.

Xbox 360
Da nevnte PS2 kastet inn håndkledet i vinter var det på tide med ny konsoll sånn at jeg kunne spille Gears of War. Nå selger jeg den hvis noen vil ha den btw.

Nintendo DS
Kjøpte en brukt og billig DS så jeg skulle få spilt New Super Mario Bros. Artig liten sak, men jeg blir fort lei de fleste spillene jeg har prøvd.

Wii
Kjøpte den for å spille Super Paper Mario, som jeg forøvrig aldri kjøpte. I mellomtiden spilte jeg Excite Truck, som forøvrig ikke var i nærheten av å være så kult som alle skal ha det til. Nå har jeg derimot Super Mario Galaxy som har rettferdigjort hele konsollkjøpet.
 
#17
Super Nintendo - Min første konsoll. Jeg og broren min fikk den av foreldrene mine i Julegave, men de hadde vel en anelse om at jeg likte Super Mario (og følgte jo med). Super Mario Bros. 3 (til tross for at det var et NES-spill) ble nok høydepunktet, med Donkey Kong Country 3 på en god 2.-plass. Konsollen ble solgt på et tidspunkt, men jeg kjøpte den senere på nytt ... og så kjøpte jeg enda en, så jeg har vel 2 stykker.

GameBoy - Fikk den til Jul eller bursdag med The Jungle Book, men hadde lite greie på spillutvalget ellers på den tiden.

PlayStation - Tekken 2 og Tekken 3. Jeg ble hektet på slåssespill etter å ha spilt WWF Super Wrestlemania på Super Nintendo, og jeg spilte en demo av Tekken 2 ved flere anledninger hos en kamerat. Først inn var Tekken 2 på billigsalg, og litt senere var det Tekken 3, som faktisk endte opp med å bli høydepunktet på denne konsollen.

GameBoy Color - Pokémon Red/Blue/Yellow, and that's it.

Dreamcast - Grafikken var mye av hovedgrunnen, for på det området var den helt overlegen i forhold til PlayStation og Nintendo 64. Dessuten var jeg forferdelig hypp på Virtua Fighter 3tb og Sonic Adventure. Sonic Adventure var absolutt morsomme saker, men høydepunktet ble likevel Shenmue.

PlayStation 2 - Jeg skulle jo egentlig ha en amerikansk GameCube, men fordi den på tiden ble altfor dyr, gikk jeg rett på PlayStation 2 og Tekken Tag Tournament, som antageligvis var hovedgrunnen til at jeg kjøpe den fra begynnelsen av, og sammen med GTA-spillene, Devil May Cry, og Metal Gear Solid 2 og 3 var nok disse høydepunktene mine på denne konsollen. Jeg endte faktisk opp med å selge PAL-varianten for å kunne spille Tekken Tag Tournament i 60Hz!

GameBoy Advance - Pokémon Ruby/Sapphire!

GameCube - I begynnelsen var det faktisk kun Super Smash Bros. Melee jeg hadde i tankene, men også Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader og Super Monkey Ball var en av årsakene til at jeg ville ha denne konsollen. Raven Blade var også noe som fristet, men det kom jo aldri ... Høydepunktene var Super Smash Bros. Melee, Metal Gear Solid: The Twin Snakes, Resident Evil 4, Metroid Prime og Viewtiful Joe. Og her solgte jeg PAL-varianten for å kjøpe en NTSC-variant, bl.a. for å få tak i Animal Crossing.

XBox - Halo: Combat Evolved og Timesplitters 2 var vel årsaken til at jeg kjøpte XBox (i tillegg til at jeg trengte en DVD-spiller!). Høydepunktet var nok Pro Evolution Soccer 5, og til dels Halo 2 og Ninja Gaiden.

Nintendo DS - Touch! Ventet også en stund på det første Pokémon-spillet ... som jeg egentlig føler jeg har spilt før? New Super Mario Bros., The Legend of Zelda: Phantom Hourglass, Osu! Tatakae! Ouendan 1 og 2, og Elite Beat Agents er nok høydepunktene så langt.

XBox 360 - Jeg fikk en gratis da jeg ventet ute i 7 timer i kaldt og guffent vær utenfor Elkjøp i Lørenskog, og spillet jeg hadde så utrolig lyst på het Perfect Dark Zero. Skuffende saker, men etter hvert kom godsakene som Dead Rising og ... flere måneder senere kom Pro Evolution Soccer 2008, så nå er jeg fornøyd. Call og Duty 4: Modern Warfare er også moro.

Nintendo Wii - Wii Sports, The Legend of Zelda: Twilight Princess og Excite Truck var hovedgrunnen til at jeg kjøpte den med en gang, men det var så mye mer jeg også hadde lyst på, deriblant Metroid Prime 3: Corruption, Super Mario Galaxy og Resident Evil 4: Wii Edition.

PlayStation 3 - Jeg venter fortsatt på Tekken 6 og Metal Gear Solid 4, og imens har jeg Blu-ray. Men joda, Resistance: Fall of Man var moro i begynnelsen, og Motorstorm var moro i noen få minutter.

Kjøpte også Nintendo 64 (Perfect Dark, 007: GoldenEye), NES (Kirby's Adventure, Metroid ...) og Sega Mega Drive II (Sonic ...?), men det var ved senere anledninger når jeg fant ut at jeg ville samle litt. NES-en ble riktignok solgt ganske fort, men de andre konsollene har jeg fortsatt. Har også en Sega Game Gear liggende, men den ble bare kjøpt fordi den var gammel, stor og morsom å ha.
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Kommer faktisk ikke på noe virkelig tilfelle hvor jeg har sagt at "denne dingsen skal jeg mest ha bare for dette ene spillet." Alikevel er det vel noen av dem som faller i gråsonen.

NES: Jeg var akkurat flytta inn til byen og fikk nye venner og flere av dem fikk etterhvert den magiske boksen. Når jeg endelig fikk opp øynene for hva TV spill var for noe var det ikke tvil om at jeg måtte ha Super Mario Bros og Mega Man. Etter det har alle Nintendos maskiner vært et selvfølgelig kjøp så intet enkelt spill har avgjort anskaffelsen. ^_^

Mega Drive: Testa Sonic på en eller annen Sjølystmesse. Sa seg sjæl at jeg måtte ha denne maskina, men det gjorde meg ikke til noen super Segafan. Dreamcasten ble derimot plukka opp den og siden det var en stund til både PS2 og GC og den hadde dill som Power Stone og Sonic Adventure.

Playstation, Xbox1: Disse kjøpte jeg ganske sent i livsløpet deres og det var utelukkende fordi jeg hadde litt flus til overs der og da. Ingen konkrete spill som frista supermye, men jeg måtte jo finne ut av hva disse FFVII og Halo greiene gikk ut på. PSP kommer nok og til å falle inn i denne sjangeren når jeg først får litt spenn til overs igjen. Disgaea, emulering og tegneserier frister klart.

Xbox360: Dette er vel omtrent den eneste maskina jeg har kjøpt hovedsaklig kun for et spill, nemlig GTAIV. I mellomtida er det ok å kunne kose seg med Gears of Warer og Dead Risinger, men de er bare en koslig bonus. Hører dere det Sony? Hadde dere greid å beholde GTA som en eksklusiv så hadde jeg hatt PS3 nå! Hah! =D
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#19
Nes: Hadde så lyst på den fordi jeg hadde testet mario hos en kompis i barnehagen. mamma sa, nei det får du ikke med mindre jeg vinner i lotto. Sanne min hatt, det gjorda a gitt. :)

Snes: Jeg fikk den også en eller annen jul. Jeg fikk den fordi jeg hadde lyst på super mario world og street fighter 2

pc: jeg fikk pc fordi jeg ville spille spill. det begynte med civ og heroes 2, quake og half life, starcraft og den slags. fikk pc ganske sent skjønner dere.

ps2: kjøpte ps2 pga støtten for psx spill og pga metal gear.

GC: pga zelda og mario. men også fordi det var fett. :D

Dreamcast: kjøpte min brukt i england for å spille rez og chu chu rocket. dreamcasten ble ødelagt etter en uke :( bare døde) og rez har forsvunnet.

gba: kjøpte den brukt av en på forumet her: grønn zebra. fikk med pokemon sapphire. :D den funker ennå den.

NDS: kjøpte det pga at det var en ds og fordi jeg gledet meg til spill som ville komme på den. hvilke husker jeg faktisk ikke. :)

wii: zelda, mario, metroid, og pga kontrollene. :)
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#20
GBA SP: Tja, hva kan man si? Gameboy, i mine øyne den beste spillplatformen evahr2k, med oppladbart batteri, baklys, enormt spillbibliotek pga. bakoverkompatibilitet med alle spillene noensinne utgitt til formatet og i sammenleggbar form. Var aldri noen tvil om at jeg måtte ha den.

N64: Altså, jeg var 12 år gammel og den hadde Shadows of the Empire. I likhet med Thinaran var det i boks da jeg så Hoth-brettet, og selv om resten av spillet sugde så hadde den jo masse annet bra og. Lylat Wars, Banjo Kazooie, Goldeneye, begge Zelda-titlene(jeg ser fremdeles tilbake på tiden med Majoras Mask som en av mine absolutt beste spillopplevelser) og masse annet.

PS2: Selv om jeg hadde N64, var det mange spill på PS1 som fristet og. I 2002 fylte jeg 16 år, og etter bursdagen satt jeg igjen med en del penger og tenkte at en ny konsoll var det å investere disse i. I begynnelsen vurderte jeg Xbox også, men den hadde kun Halo og man måtte kjøpe en jævla fjernkontroll separat for å kunne se DVD-er. Når jeg da testet MGS2-demoen(spilte eneren på sånn datapese et par år tidligere og hadde det friskt i minne) og så litt fremover over hvilke spill som var planlagt samt tok med i beregningen at PS1-spill kunne spilles på den var det ingen tvil om hva som gjaldt her i gården.

Fra denne infoen ser jeg at det er det helheltlige bildet som selger ting for min del. Jeg hadde lyst på Halo 2 akkurat som jeg har lyst på Halo 3, men det er ikke nok til å få meg til å kjøpe en hel maskin. Hadde jeg ikke hatt en såpass god PC som jeg har hadde jeg sikkert slått til, men jeg vurderer ofte ting opp mot hverandre og ser hele tiden etter nye og bedre alternativer.