Tales of Symphonia [GC]

#23
Dette spille skal jeg ha! Dette er ett RPG spill jeg ventet på siden FFX kom ut! Når kommer det til europa? etter sommeren?

Jeg tror jeg kommer til å like dette spillet. La merke til at de snakker her. Håper de snakker hele tiden, og ikke sånn som i Grandia hvor de kun snakker i viktige scener :rulleøyne: .
 
#24
Folk er teite. De vet at oppfølgeren til ToS kommer på PS2, men de vet ikke at ToS kommer. Lurer på hvorfor. ToS ble annonsert for PS2 tidligere enn oppfølgeren...
 
#25
Fortsettelsen på Tales spillene heter "Tales of Rebirth" og som jeg har hørt, kun kommer til PS2! Noen andre som kan bekrefte det også? ;)
 
#26
Jeg gleder meg mer til Baten Kaitos, men skaffer meg nok dette også, hvis det ikke viser seg at man må ha spilt tidligere Tales-spill for å forstå noe.
 
#29
Jeg har altid lurt på hvorfor det tar så lang tid før det kommerfra USA til Europa. Er ikke NTSC og PAL bare strømmnettet på Playstationen, å er det så vanskelig i få skifta det på spillet slik at det kan gå 50 mghz i stedet for 60 som er NTSC?
 
#30
Hihi, jeg har allerede BatenKaitos. PAL er forkortet for PhaseAlterningLines. Den har 60 linjer mot NTSC sine 50 linjer, men den går litt saktere fra kilden til TV-rørene enn NTSC sine TV-rør. Det er derfor man må bruke så langt tid for TV-spill til å komme til europeiske land (i tillegg har Frankrike ett system kalt SECAM) , for man må bruke tid til å omkode TV-spillene.

I tillegg til det er de forskjellige språkene som er grunnen til at det tar det så lang tid, for spanjoler, portugisere, italienerne, m.fl. er ikke så veldig flinke med engelsk som vi er (riktignok er de som man opplever i feriestrøk flinkere enn de andre landmennene så man feilaktig inntrykk av språkkunnskapene basert på dem). De dubber jo tross alt Friends til de respektive landenes språk og andre engelsk-språklige TV-programmer, og det er jo ikke uten en god grunn.

Jeg prøvde også å få tak i TalesOfSymponia, men siden den amerikanske versjonen er så nære bursdagen min så utsatte jeg bestillinga.