Team Ninja

#1
Da var Ninja Gaiden i boks, og etter mye tvil anngående den utrolige krittiken det har fått (var redd for å bli skuffet) kan jeg nå puste lettet ut. Spillet infridde til de grader!

Det var flere grunner til at jeg ikke hadde så stor tro på spillet. En av dem var at jeg fortsatt husker hvor fort jeg ble lei av Viewtiful Joe, og av en eller annen grunn lå det konstant bake i hodet mitt mens jeg tenkte på dette spillet. Men den viktigste grunnen til at tvilte var at Team Ninja sto bak utviklingen av spillet. Jeg vet godt at de kan programeringsspråket sitt godt, og at de er noen djevler når det gjelder grafikk. Grunnen til at jeg er skeptisk til dem er at de har etter min mening hittil bare kommet med grafisk imponerende spill som selger 50% på grafikk, 50% på sprettende pupper og 0% på kvalitet gameplaymessig denne generasjonen. DOA serien er ikke av de dårligste spillene jeg vet om, så absolutt ikke, men nå som jeg har fått spilt Ninja Gaiden vet jeg at de kan så mye bedre! Derfor plager det meg at de rett og slett ikke gir opp DOA og lager flere spill av samme kvalitet som Ninja Gaiden. Eller i det minste gjør at DOA kan måle seg med Virtua Fighter, Tekken og Soul Calibur. Med spill som det på markede ser jeg ingen grunn til å invistere i et DOAspill.

Noen som har synspunkter på denne saken?
 
#2
Ninja Gaiden er klart av de bedre spillene til Team Ninja. Ninja Gaiden er faktisk et av de beste spilla jeg noen gang har spilt. Men jeg må si jeg likte Dead or Alive 2 første gang jeg spilte det på Dreamcast. Fantastisk grafikk (på den tiden) og et helt OK, ganske underholdene gameplay (som varte i 2-3 uker). Det var ingen Tekken 3 eller Tekken Tag Tournament, men det var morro i starten.

Egentlig greit at dem fortsetter med DoA-serien. Den ser jo ut til å selge. Og det er jo en grei spillserie for de som bare spiller det en gang i blant. Men de burde vel begynne å fokusere på litt mer enn bare grafikk og pupper. Kanskje få med en story-mode i "Ninja Gaiden-stil" (en 3D-verden der man møter en rekke krakterer man skal slåss mot, noe alá Tekken Force, bare i 3D, og med litt mer flyt i, som det er i Ninja Gaiden).

Team Ninja har forresten annonsert et spill til Nintendo DS, men det er ikke sagt hvilket. Kanskje et Ninja Gaiden-spill eller et DoA-spill? Får vente å se.
 

SHDR

Gullmedlem
#3
Eh. Jeg ville si at det er et litt mer prekært behov for faktisk engasjerende gameplay i DoA enn en halvræva storymode jeg uansett bare kommer til å le av.

De har basert spillet sitt på Virtua Fighter. Hva med at de jazzer det opp litt og lager nok dybde i det til at en som har spilt det i to år ikke umiddelbart blir banket blå av en som plukker opp kontrollen for første gang?

DoA er ikke fighting; det er tit-physics oppvisning.