Tekken 6

EagleJin

Bear Necessity
#1
Først: Sorry, Nilo, men undertittelen din på Tekken 5-emnet var så oppmuntrende så jeg bruker den her også :p :D

Opprinnelig skrevet av tekkenzaibatsu
According to the Japanese gaming magazine Famitsu, Tekken 6 will be revealed at the E3 gaming expo in Los Angeles next month.

No details were mentioned and no screen shots were included. And while E3 is generally a consumer product expo, the unveiling of the game there does not mean a straigth to console release. Some previous games in the Tekken franchise such as Tekken 4 made their debut at E3 before being released in the arcade.
http://www.tekkenzaibatsu.com/news/index.p...icle&newsid=426

Får bare vente og se...
 
#2
Så, hva håper dere på? Et nytt TTT uten noe driv i historien og ingen nye karakterer, men heller Tag-mode alle folka fra hele serien? Eller vil dere heller ha Tekken 6 som fortsetter historien, fjerner noen folk, og gir oss noen nye folk? For min del håper jeg på et nytt TTT med alle folka fra hele serien. Å spille Tekken med fire-player er noe av det råeste som finnes.
 
#3
Kjenner noen som skal være der når de viser ut tekken 6 i Los Angeles :kul:
 
#5
Eagle! Bra jobba :rulleøyne: Fett at jeg ikke er den eneste her som lager topic

Men jo! Ahh tekken6/TTT2 , hvor skal vi begynne? Faktisk så håper jeg at vi får en blanding av noe nytt samtidig som de beholder noe av det gamle. F. eks at de holder på videre med button systemet, grab-systemet. Setter inn flere moves som er nesten umulig å gjøre, at man generelt øker vanskelighets graden får å kunne utføre commands!

VS Experience
Ja, denne delen er faktisk en av de viktigste delene. Hvordan Namco kan forbedre det er faktisk veldig utfordrene. Jeg vil ikke se en online funksjon, eller kanskje jeg vil det. Fordi å overføre så mye informasjon over en veldig liten tidslinje er faktisk umulig med dagens teknologi. Men spørsmålet er jo ikke at ps3 kan klare det, spørsmålet er om vi har en så bra linjekapasitet til å gjøre det. Men det hadde vært synsyk moro. Men en ting er viktig å huske, ingen ting kan slå erfaringen du får når du spiller i en turnering med folk som heier og skriker. Det er da du blir bedre, ikke ved å sitte hjemme på sofaen der du føler deg trygg, og spiller en turnering over nett! Så egentlig hadde det vært greit med en onlinefunksjon for å små trene på. Men jeg vill ikke se at turneringer forsvinner hvis vi får dette på Tekken6/TTT2.

Indepth Strategies
Noen som husker practise mode i SC3? Genialt, rett og slett genialt. At man igjennom denne delen får en basic-mur som man bygger. Jeg har merket at på turneringer og casual plays at det er mange som mangler denne kunnskapen. De har ikke noe grunnmur å bygge sin helt originale spillestil. Da går det som regel ikke bra.

Alle som var på turneringen husker sikkert, "Berki" sin marduke? Hans garb-attack mot bakken var jo genial, men som jeg skrev tidligere, det var litt flaut å se folk som gikk på den 5-6 ganger <_< Men glem det, la oss tenke fremover!

Customize
Tekken5 var jo det første spillet i serien hvor vi kunne customize spillerne etter våre behov. Sette på bart, fikse håret, forandre på klærne. Men jeg vil ha mer! Ja mer! Mye mer. Slik at man kan lage en original theme på chractern sin. Vi har jo alle hørt at Tekken DR har jo langt mange flere muligheter når det gjelder customize delen. Så hadde vært fint om de tok med det videre

Rank
Å få ranks i tekken5 er ikke akkurat vanskelig, alle kan bli en tekkenlord. Bare til å spille mot CUP og spille ca 100-150 kamper også er man ferdig"YOU ARE A TEKKENLORD" Jeg vil ikke at man kan øke rankingen ved å spille mot en maskin, men at man må spille mot en human motspiller! At rankingen går opp når du spiller en VS kamp

Win/Lose
Ja, alle har vel sett filmclip fra kamper som spilles på aracde maskiner. På begynnelsen ser du en liten log over hvor mange kamper du har vunnet, hvor mange du har spilt osv.. Det må komme på neste tekken! Uten tvil!

Mini-Games
Hehe dette har jo vært på alle Tekken spillene. En avslappende del, hvor man bare gjør noe helt meningsløst. Men hva med å sette inn noe som faktisk hjelper deg til å bli bedre? alle husker tekkenball? på en måte, hjalp det deg til å time slag. La oss få TekkenBall tilbake :D eller en form for stepping game. Ikke noe DDR Tekken Spill(Dårlig tekken humor) Men et spill der man må kunne klare backdash, wavedash :p osv... La oss si TekkenBall da, bare med muligheten til å ta en player, hvor det går ut på å holde en tekken ball i lufta så lenge så mulig. Du må da mestre bevegelses teknikk evt. klare backdash så fort så mulig.. hvis du skal klare å kunne beholde ballen i lufta. Med flere vanskelighets grader, kunne klare å spille mot CUP + at du skal klare å holde denne ballen i lufta, altså flere ting å tenke på... jeg vil ha mer utfordring!! :D

Flere Charcters?

En ting jeg har tenkt på, jo flere characters jo flere muligheter, jo flere muligheter jo flere ting å lære. MEN det er kanskje lett får oss å si "jo sett inn flere folk vi kan spille med" men det er ikke alltid så lett å få det til. Å sette inn flere characters betyr at det kan være en enda større mulighet får at vi ser noen "bugs" Og jo, ingen spill i verden er perfekt, mange har kommet close som "Tekken4" (Tekken Joke) Hadde vært så synsykt kult å få med flere characters å spille med, men kan det bli for mye? Usikker der... Namco må bare jobbe veldig grundig med å få spillet mest mulig balansert, selvom Tekken3/TTT er de mest balanserte spillet i serien, så er det på tide overføre det videre til neste tekken!

Veit ikke helt om jeg vil se flere wannabe hollywood stars som Raven aka Wesley

:Heihachi Mishima is...um...Line please!

: Oh For Fuck Sake! DEAD YOU FUCKING DUMBASS MORON! It's almost tea-time!

:C'mon! I have places to go and people to kill and a family 2 torture horribly,surely it didn't take you 98 takes in your other films Wesley!

:Huh? Other Films? I'm Not Blade!...I'm Not!...stop staring at me!

Så, hva håper dere på? Et nytt TTT uten noe driv i historien og ingen nye karakterer, men heller Tag-mode alle folka fra hele serien? Eller vil dere heller ha Tekken 6 som fortsetter historien, fjerner noen folk, og gir oss noen nye folk? For min del håper jeg på et nytt TTT med alle folka fra hele serien. Å spille Tekken med fire-player er noe av det råeste som finnes.[/b]
Når det gjelder denne historien i tekken, tror de faktisk må drepe noen av de gamle folka. Vi kom close på Tekken5, vi klarte nesten å drepe Heihachi, men var var så gay at han kom tilbake! "Raven, bad ninja,klarte ikke å drepe Hei med 40 jack5. Synd det.. Og jo, ja!! TTT med fire players..ahhh det var så fett det, eller det er synsyk fett enda. Jeg vil faktisk se TTT2 med alle! Da mener jeg alle folka fra Tekkenseien+ Gon, Oger, TrueOger, Dr. Boskovitch (Riktig skrevet?)

A Tekken-Reunion
 

EagleJin

Bear Necessity
#6
(Så langt ser jeg to innlegg som ikke har bidratt noe som helst for emnets utvikling......)

Aiai, tøft innlegg, Nilo!

Heh, glemte rent å skrive hva jeg tenkte :p

Kan egenltig bare sitere store deler av Nilos innlegg, men men...

Vil gjerne set et nytt tekkenspill med tag mode, men ikke om det hindrer spillets helhet i å bli bra. Alle karakterene tilbake.. Kanskje.. Er allerede veldig mange spillere å velge mellom i Tekken 5, og flere ruller stadig inn. Blir nesten for mange.

Tekken 4 og Tekken 5 har lært meg at å forvente noe av et kommende Tekken-spill er relativt farlig for spillets fremtid. Derfor setter jeg heller opp en kort liste over noe jeg kan tenke meg i den neste installasjonen i serien:

Hva Tekken 6 bør være: (min mening :p)
  • Et spill som:
  • er godt gjennomtenkt
  • er godt skrevet
  • ikke inneholder random whiff
  • ikke tillater
  • har nok karakterer til å gjøre det interessant
  • har karakterer som frister å lære seg
  • varierte karakterer (Mishimas skal få lov til å bli :p)
  • forbedre vegger:
    --- ikke doble comboskade med en enkel string i veggen (Steve flk 1,1,1,2, eller Lee 4,3,4, noen?)
    --- ikke sperre en inne i en presset situasjon for å bli et "easy kill" (wall jump funker rett og slett for dårlig)
    --- aller best - fjern vegger
  • fiks/fjern crush. Slik det er nå kommer enkelte moves for billig unna (Hwoarang ss+4, King d/b+3)
  • ikke net-play. Vil ikke fungere skikkelig uansett
  • godt vs-tilbud
  • ranking i vs mode
  • ikke gradere vs cpu, eller bli generelt vanskeligere å øke i grader
  • gir penger etter alle kamper med variert mengde slik som nå
Ack, kommer sikkert på mer senere.. Legger inn om det skulle skje.
 

oma

Village Drunk
#7
farlig påstand: de som ikke liker vegg er bare de som sitter fast i de gamle tekken spillene...

jeg er med på at vegg kanskje ikke bør ta like mye dmg som det gjør nå, men vegg er en stor del av taktikk når det kommer til stykket...
 
#8
Når det gjelder wall I tekken5, så lurer jeg på om wall-roll fra tekken4 skal komme tilbake? Noen som har noen meninger der?

Altså nå er det en god blanding av vegger, og for meg så fungerer det egentlig helt greit, fordi konseptet med ring out (som det er i VF) tror jeg neppe vil fungere i Tekken, det tror jeg blir for dumt. Men å sette inn flere muligheter som Eagle sier her kan faktisk fungere, at det blir en hel ny faktor som spiller en viktig rolle for wall-gamere. At man setter inn noe helt nytt. Ikke slik at det blir en stor forandring men at du har en mulighet der når du er presse mot en vegg.

Wall-jump med flere muligheter?

Å kunne utføre wall-jump når man er i en juggle som nærmer seg veggen, men da få en negativ frame fordel ved evt landing... F.eks. Eagle launcher meg med Lee, juggler meg inn mot veggen, jeg utfører en wall-jump i lufta, eagle forutser at jeg gjør det. Han tar fordel og launcher meg igjen/han ser ikke det, jeg kommer meg unna wall dmg... eller vi kan bare sette in wall-techroll fra tekken 4 :p

Wall-counter?

Som utføres ved kontakt med veggen, kun ved at man treffer med ryggen først. F.eks Eagle laucher meg igjen med lee. Jeg ser at jeg kommer til å treffe veggen med ryggen først, utfører command, gjør en liten counter som gjør at vi havner på nøytral frame igjen/Eagle forutser med sine ubre reflekser at jeg kommer til å gjøre det, han tar en parry?

Jeg kommer med ansiktet mot veggen(altså ryggen mot motstandere), f.eks blir laucha med baek sin b+4... jeg har ikke mulighet til å gjøre noe, men forandringen er fra tekken5 at Eagle som launcha meg har muligheten får å få inn flere hits, selvom jeg har ryggen mot han.

Er kanskje litt vanskelig å forstå, men wall strategier er ikke så lett å forklare..

Oma: Helt enig med deg er. Når du spiller slike fighting games er hele pointet (kommer ikke på hva det er på norsk) men "adapt to changing fighting-games" å likosm forandre sin stil iforhold til situasjonen man er i, slik det er i virkelig liv. Det er da en kan bedømme om spiller er dyktig...
Tror faktisk wall-techroll vil fungere bra.....

En siste ting!! Få tilbake muligheten for å ta opp kamper!!
 

MadCow

Lokal moderator
#9
Vegger må bli! Finnes ikke noe diggere enn å klare å beregne avstanden perfekt og ta maks damage :)
Damagen fra veggen er uansett redusert i DR og kommer sikkert til å bli det i neste tekken.

Synes egentlig det er litt dumt at det finnes noen baner med vegger og noe uten, fordi det er velidg avgjørende for styrken til en charactere(som f.eks. Lee og Bryan). Så enten kun baner med vegger eller gi alle litt mer balanserte veggcomboer.

Håper dette blir TTT2, siden jeg aldri eide TTT og først i ettertid har skjønt hva jeg gikk glipp av.
 
#10
Next month!!? heftige greier as gleder meg til å se bilder/vids av tekken 6 etter E3!
Og er det bare jeg som er hypp på online her haha.. vet det er litt vanskelig å få det til når det gjelder sloss spill som tekken, for henger du/han etter med 1-2 frames.. blir det meningløst. Men vet jo aldri hva ps3 kan gjøre enda.

Og vegger må vere der as.. men kansje flere baner med ikke-vegger.. er kun 4stk i tekken 5 tror jeg og resten er vegger.
Hadde vært kult å hatt baner som på DOA der du kan falle ned eller fly gjennom vegger til en ny area..

Btw.. tror ikke det var Raven som sto bak heihatchi eksplosjonen, tror han var bare et vitne.. hvorfor skulle han bli angrepet av en jack-5 sjøl?.. tror det var mora til hamdi. :ler:

Men er enig med nilo for det meste du gærn.
Nilo i have a line... Heihatchi Mishima..... is gay. :ler:
 
#11
Og vegger må vere der as.. men kansje flere baner med ikke-vegger.. er kun 4stk i tekken 5 tror jeg og resten er vegger.
Hadde vært kult å hatt baner som på DOA der du kan falle ned eller fly gjennom vegger til en ny area..
[/b]
Enig. Man bør kunne ha både vegger, ikke vegger og steder hvor man kunne falle ned. Og velge selv om hver av dem skal være aktivert eller ikke.

Ellers håper jeg på at spillet får mye mer dybde enn de forrige spillene i serien. Her har spillet noe å lære fra Super Smash Bros Melee. Altså at spillet har story-mode, arcade-mode, en slags mission-mode og mye annet. Og alle av dem unlocker noe rart. F.eks. faktakort om folka, nye kostymer, nye baner, nye filmer, nye items, nye minispill, nye folk og mye mer. Slik at det tar utrolig lang tid å unlocke alt.
Dessuten bør spillet ha mange flere moduser enn før. Som f.eks. Ballmode, Tagmode, Forcemode, Bowling :)P), kanskje en speedmode, slow-motionmode, en modus hvor terrenget er ustabilt og skifter på seg (vegger dukker opp osv) og mange andre moduser. Disse vil selvsagt kun være med for moro skyld og vil ikke påvirke ranken din og sånt.
Ellers bør spillet ha en mye dypere training-modus. Som lar noobs (som meg) få lære seg avanserte teknikker. Få gode, innbydende forklaringer på juggling, frame-cancels, wavedashing og mye sånt. Slik at normale mennesker kan få mye mer glede ut av spillet uten å måtte bruke mange timer på internett for å lære seg det.
Enda en ting som hadde vært tøft, er muligheten til å ta opp kamper, og kanskje tilogmed inkludere et simpelt redigeringsprogram (ala det i Driver-spilla) som lar deg klippe og mekke på filmene. Deretter bør man kunne lagre dem på harddisken og sende dem til venner og slikt.
Spillet skal selvfølgelig være Online, med et godt og omfattende rankingboard, samt en god matchmaking tjeneste.

Jeg håper mest på et TTT-aktig spill, med alle de tidligere karakterene og slikt. Men om de velger å lage et nytt story-spill, synes jeg de godt kan inkludere alle de tidligere karakterene og, i en classic-seksjon eller noe. Disse bør kanskje ikke få brukes i story-mode og slikt, men i alle andre moduser. Finnes ikke noe kjipere enn å ha spilt med Kazuya i hundre år for så å merke at Namco plutselig har fjernet han. :p
Jin bør kunne endre stance og fightingstil under kampene, nesten som hvordan Hwoarang kan endre stance. Og dermed bør Jin kunne velge mellom den gode gamle Mishimima-stilen (som de fleste foretrekker) og den nye teite Kazama-stilen.

Kommer ikke på så mye mer her og nå, men gleder meg iallefall noe sinnsykt. Dette blir definitivt mitt launchspill.
 

oma

Village Drunk
#12
hadde ingen anelse om at du var en slik tekken fantast alex, i would say posetiv overaskelse ^^
 
#14
Det er bare ett problem ved noe av det du sier Alex (med unlocking-tinga): Det bør ikke være så sabla mye å unlocke, med at characters blir unlock'a på forskjellige måter, siden spillet skal ikke hovedsaklig være singleplayer. Det skal være multiplayer, og da er det greit å få alle characters ganske greit tidlig, slik at man lettere kan lære seg å spille med/mot dem. Ellers, med items, clips, og kanskje eksklusive tips til en spesiell character og slikt, ville vært kult å unlocke på flere måter :)

Å ha for mange moduser blir også teit av den enkle grunn at det blir mye vanskeligere å holde styr på alt, og sørge for at alt blir bra (merk: bra, ikke 'like bra'). Ballmode er det som har slått mest an i Tekken så langt av minigames, så det kan de godt føre inn igjen.

Vegger må for all del bli vanskeligere å utnytte på god måte. Å innføre wallroll ville vært fint, om de klarer det uten noe særlig til bugs. Jeg tok i dag i T5 så å si killercombo med Bryan på 120% liv, uten store vansker, veggen bare var det lett tilgjengelig. Noe må gjøres med dette, helst annet i tillegg til å minke skaden.

Jeg ville ikke blitt lei meg akkurat om namco går for å ha litt hardere bevegelser, litt mer som i TTT, siden det meste går litt for mykt i T5 synes jeg.

Popper opp mer hvis det er noe jeg kommer på, som ikke har blitt sagt før.
 
#15
Å ha for mange moduser blir også teit av den enkle grunn at det blir mye vanskeligere å holde styr på alt, og sørge for at alt blir bra (merk: bra, ikke 'like bra'). Ballmode er det som har slått mest an i Tekken så langt av minigames, så det kan de godt føre inn igjen.
[/b]
Nei, vil tro det skal gå greit. Arcade og ranking-mode legges jo mest fokus på, så de blir jo like feilfrie som de alltid har vært. Så jeg tror ikke det skader om de legger inn en bunke andre moduser med varierende kvalitet, så lenge kjernemodusene forblir intakte. Tviler på at de kommer til å endre på Arcade, Story, Team, Vs eller Tag.
 
#16
De kommer nok neppe til å bevisst gjøre noen endringer, men ut i fra hva som har blitt prøvd ut, så har det vist seg å være dårligere å ha mange andre moduser i tillegg til de som er main. Får mindre tid til å gjennomføre og konsentrere seg om en del siden det er andre moduser som skal være med og. Hadde vært digg om det faktisk kunne kommet noe bra ut av begge delene, men så høye forhåpninger har jeg ikke lenger.
 
#17
Neida, gikk glimrende i Super Smash Brothers, hvor fokuset fremdeles lå på hovudmodusene. I verste fall kunne de fått en annen Dev-gruppe til å jobbe med dem, er jo ikke seriøse saker jeg ber om, snarere enkle moduser for å gi spillet ekstra variasjon og varighet.
 

EagleJin

Bear Necessity
#18
Aiai.

Oma: Ja, jeg henger igjen i TTT. Det spillet er så diggbart at det ikke bør gå an :D

Nilo:
Wall-counter? Høres interessant ut. Altså omtrent det samme som vanlige reversals med chicken-mulighet bare tett innpå veggen? Kan se for meg scenarioet du beskrev, men Law som sparker seg ut fra veggen kan umulig få noe ut av det? Recovery etter launchere med tones kraftig ned om vi skal få en nøytral-frame-situasjon, eller utføreren av counteren må få udødelighetsframes etter vellykket handling, noe som (i mine øyne) set ut til å ødelegge den videre flyten i kampen. Wall-chicken (for å ha et navn på det :s) må også kunne gi en eller annen form for fordel. En jab er nok til å holde flyten gående og ikke stanse kampen. Som vi vet har en jab utrolig mye å si for videre setup osv..

I en av dine tidligere T4-vids, Nilo, viste du et klipp av Heihachi med ansiktet mot veggen der Law stod bak of jabba han i en form for evighetsstring. Om NAMCO klarer å unngå slike tåpeligheter skal jeg se frem til mer wall damage i slike situasjoner, men helst ikke for mye skade...
Vil også like å se igjen wall-tech dersom de ikke leder til billige setups med massiv skade, eller hindrer kampen fra å flyte videre
--

Med det samme vi er innpå vegger.. NAMCO må få fikset jump over d/b+1 setupen.. For mange karakterer kan utnytte dette i T5 og hente maks skade ut fra en fillelauncher eller et lykketreff (bokstavelig talt..).

Enda en ting som trenger fiksing er full crouch/high crouch-status. Om en dukker og jabber i T5 kan motstanderen kaste deg fordi du ikke lenger regnes som fully crouched, men noe jeg velger å kalle high crouch. Vanlige kast er ment å gripe "high" og ikke mid, som jabberen ser ut til å være i.

--

Alex:
Valgfrie vegger høres bra ut, men vil ikke det skape problemer for stage design? Jeg digger idèen, det bare høres vrient ut :s

Er enig i at unlocking kan være en god ting, men, som Hawk sier, for mye av det gjør spillet mer single player-aktig, og ved å legge inn flere moduser risikerer vi å få et spill med mindre utviklet kampsystem. Poenget er ikke at NAMCO skal bygge opp spillet med moduser som byggeklosser, men at modusene skal bygges på spillets generelle spillmotor og spilldesign rundt kamera, vinkler, frame kollisjonsdeteksjon osv.. Er dette utvikleren bør legge vekt på for å få et godt og ikke minst balansert spill.
Kan gjerne ha dypere og bedre practise mode, gjerne også i stedet for andre moduser. SC3 har noe slikt, og VF4 har et genialt treningsopplegg! Trening for alle situasjoner.

I Jins T4-story står det klart at han, hu, delærte/glemte/skrev over (>.<) Mishima Karate-stilen og lærte tradisjonell Karate i stedet. Derfor synes jeg Jin bør forbli todelt som nå; Jin Kazama med trad. Karate og Devil Jin med Mishima style. Devil Jin ble tross alt bare lagt inn i T5 på grunn av etterspørselen etter Jins T3/TTT-stil. Han har ingen egen, "gjennomtenkt" (om jeg får bruke det ordet...) story slik andre karakterer har.

Og, ja! Match saves med redigeringsmulighet høres gull ut! :D Spørsmålet blir vel om redigeringsprogrammet kan legges inn på PS3s harddisk og kjøres derfra, i stedet for en funksjon i spillet.

En ting jeg hadde digga var å spille med de gamle karaktermodellene.. *drømme*

Dette blir definitivt mitt launchspill.[/b]
:D
 
#19
Det høres ut som folk vil ha mer av det Soul Calibur 3 har, altså masse og unlocke. På den delen er jeg nok enig med RedHawk, alle characters burde unlockes med null problem, mens filmclips, ferdige comboer, osv burde man kunne finne en annen løsning på å unlocke, som å fullføre hele story mode under 3 min osv.

Og jo, glemte jo at Ps3 kommer til å ha en harddrive, men er det ikke noe memcard da? Fordi jeg lurer da sterkt på hvordan jeg skal få med profilen min over til Eagle neste gang jeg skal spille hos han? Bryte opp ps3, dra til han, bryte ut harddriven hans og sette min inn :blunk: Fordi jeg klarer ikke å huske å ha lest noe om memcard til ps3... Noen som har noe info innen de nye gamepaddene? Har hørt at det skal kanskje komme spes pads til Tekken..sweet..
 

EagleJin

Bear Necessity
#20
Nilo: angående profiler... Du kan sikkert overføre profilen til PSP eller mobilen og laste den inn hos meg :p

Men, seriøst... De må få med profiler på en eller annen genial måte. T5 hadde aldri vært like underholdende uten :s