Min spillinteresse begynte ca. på midten av 90-tallet, da søskenbarnet mitt kjøpte seg SEGA Mega Drive og Sonic-spillene. Hver bidige fridag reiste jeg der bare for å spille Sonic - selv om vi sikkert hadde rundet det 50 ganger fra før av. Dét kaller jeg barndomsminne! Som regel satt vi fra morgen til langt ut på natt, noe min sportsgale onkel ikke var veeeldig glad for.

I tillegg til Sonic og Sonic 2, spilte vi Alex the Kid og Street Fighter innimellom. Men etter noen timer endte det alltid med at vi gikk tilbake til Sonic. I ettertid har jeg måttet skaffet meg en Mega Drive II bare for minnene.
Jeg var egentlig aldri inne i SNES, da verken jeg eller noen jeg kjente kjøpte det før mange år senere. Super Mario Kart og det der Mario-spillet med flere NES-spill jeg ikke husker navnet på (All-Stars, eller noe?), ble hyppig spilt da en kamerat endelig skaffet seg SNES, og hver dag etter skolen var det straks hjem til ham for å spille. Særlig husker jeg at Super Mario Kart i multiplayer var utrolig kult.
Etter hvert tok Nintendo 64 over, og heldigvis for meg kjøpte en kamerat av meg 64 på lanseringsdato. Og så mye moro det skulle bringe med seg. Perfect Dark, GoldenEye, Mario Kart 64, Super Mario 64 ... vi spilte så mye at jeg faktisk trodde hele maskinen skulle bryte sammen. Hver dag fra skolen var slutt til langt ut på kveld var vi fire-fem som alltid måtte spille. Husker godt det ble krangling når vi skulle spille GoldenEye multiplayer siden det som regel var én som måtte stå over en stund.

Alle de nevnte spillene er så bra at det er skummelt. Det jeg kanskje husker best fra denne perioden, er at jeg en gang kom en halvtime for sent hjem til julemiddagen, fordi vi (selvfølgelig) spilte multiplayer enten på GoldenEye eller Perfect Dark.
Min første "konsoll" var en Game Boy Pocket, og det hadde også de fleste vennene mine. Det var riktignok ikke like morsomt, siden vi ikke kunne spille multiplayer eller noe, men vi hadde det mye moro med Game Boy Camera og de greiene der, samt Mario- og DuckTales-spillene til Game Boy. Særlig søskenbarnet mitt var hekta på Game Boy, og hadde haugevis av spill.
Rundt 2000 skaffet vi oss vår første PC, og jeg falt ganske raskt pladask for flere spill. Rayman, Worms, Tomb Raider og haugevis av spill jeg ikke husker navnet på var favorittene. Jeg og faren til naboen brente faktisk spill til hverandre hver gang en av oss kjøpte et nytt spill (som som regel var han), så det ble rimelig billig.
Etter hvert var Nintendo- og SEGA-tidene over, og Sony kom på markedet med sin PlayStation ... som naturligvis slo an i nabolaget. Tre av naboene mine hadde en, og jeg var selvfølgelig en plage for foreldrene som kanskje syntes det ble litt drøyt. :flau: Vi spilte blant annet Crash Bandicoot, Tony Hawk, Gran Turismo, Cool Boarders 2, Tekken 3, Spyro, Rayman og Ape Escape ut og inn, dagen lang. Sommerferiene minnet ikke mye om sommer, for å si det slik. Etter et par år fikk jeg overtalt foreldrene mine til å kjøpe meg min første TV-konsoll (jeg hadde tross alt ikke noen tusen på den tiden), noe jeg tror var en velsignelse for naboenes foreldre. Nå hadde også jeg en PlayStation hjemme!
Og nå var det Sony som dominerte. Etter mange år med konstant PlayStation-spilling, kom PlayStation 2 - en revolusjon. SSX og Gran Turismo 3 fikk kjørt seg, for å si det sånn. Både jeg og en kamerat kjøpte oss etter hvert en Xbox også, mens GameCube skuffet de fleste, så den måtte jeg spille uten selskap.

Og her sitter jeg i dag - med de tre konsollene, mens jeg venter på de tre neste.