TETRIS TETRIS TETRIS... TIL DS

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
TIL DS!!!

Ser dere hva dette er? Ser dere hva dette er for noe faenskap?!

Hvis ikke skal jeg si det. Det er Tetris til DS, laget av Nintendo, MED MULTIPLAYER. OG MARIO. OG GREIER.
Aner ikke hva som er med, annet enn at det er faens TETRIS og at det er til DS og at JEG SKAL HA DET.
Eurogamer har bilder og ikke så mye mer.

Hva vil du ha i Tetris DS? Jeg vil ha:
- WiFi-multiplayer, såklart
- Marathon, Challenge, forskjellige Time og Line Wars som i Meteos, Versus - basically alle spillmodi fra Tetris DX pluss alle i Meteos pluss Deathmode
- Offisielle highscorelister som oppdateres over WFC
- Spillerprofil med avatar som i Mariokart
- Skjermbildene hinter til flere forskjellige skins, så jeg vil kunne lage mitt eget

PS: Eurogamer har også en rapport om pressemeldingen som annonserte Tetris DS.

Hva er det vel å forvente?
Det blir bare en drittversion av tetris uansett.
Det er blitt dritt før, og selv om det er nintendo så blir det dritt igjen.

Ingenting slår originalen <3

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nå vet ikke jeg hvor mye Tetris dere har spilt, men for meg er det et faktum at det kun er når Nintendo setter klutene til og mekker Tetris at vi får noe som varer. Sist det skjedde var med Tetris DX til Gameboy Color, og nå skjer det altså igjen.

Én ting til på ønskelista: Tetrismusikken (dere vet, doing doing-doing-doing doing-doing-doing doing-doing-doing doing-doing-doinnng doi-doing doing doing doing doing) i original og remikset utgave.
Og - bare for gøy - Tetris-rappen. Husker ikke hvem som hadde den, noen som gjør det? :confused:

Edit: Mer spekulasjoner. Dere ser på skjermbildet jeg la ved? Ser dere han spiller nummer to der? Ser dere at istedenfor et totall så har han hodet til Balloon Fighter? Kanskje dette betyr at min drøm om avatarer allerede er med?!
Ifølge pressereleasen er multiplayer i alle varianter green, men det ser litt dårlig ut for egne skins. Hmm.
Dog, Missionmode høres kos ut.
Og de MÅ lage online highscorebrett, ellers er de på viddene. Da er det ikke noe poeng.

Fantastiske nyheter!! Nå blir det hvertfall en DS på meg i løpet av januar. Må bare få finansene i orden!

Herlig Yeti! 10 mann multiplayer. :)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du er med? Jeg skal iallfall teste skillsene mine mot så mange som mulig. :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Je val,
Gret er deit.
For meg er WiFi-multiplayer og online-highscores det som virkelig trekker. :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare for å spørre: Hvilket land handler du i, ettersom du må gi 500 for DS-spill?
Sist jeg kjøpte DS-spill i Norge (Castlevania DS) kostet det meg 350 kroner.

Utsalgsprisene på DS spill ligger på fire- til femhundre kroner. Ettersom man finner hundrevis av online tetris-kloner på nettet, synes jeg ikke dette spillet er verdt like mye som f.eks. Advance Wars, Mario Kart eller Castlevania DS.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Seriøst mann, begynn å handle på Elkjøp eller nett. :p
Ellers: Helt greit, men de klonene har ikke en offisiell online-highscoreliste, har de vel? Tenkte meg det. :)

Lodin

Der Waaaah
Meh, har begge NES variantene av Tetris på Palmen og det holder lenge. Gøy med multiplayer riktignok, men ikke 400 kroner-gøy.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
JO DET ER DET!! (yes I am back... but i'll leave again.. life sucks without teh intarweb)

Må nesten si meg enig i at Tetris Online er ikke verdt 400kr. Da kan man egentlig bare vente litt og kjøpe det brukt for 200-250 spenn. Det er litt mer realistisk å betale for noe som er så ihjel spillet fra før av.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg vil gjerne få vite om det stedet der dere finner priser for spill som ikke er sluppet enda, det høres kjekt ut.

Man antar jo bare at det vil ligge i samme prisklasse som resten da. Tar vi feil så er ingenting bedre enn det ikke sant ?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Stemmer, stemmer. Jeg tror dog ikke at Tetris DS kommer til å koste "400 kroner" når det kommer, men ligge nærmere Polarium i pris. Det gav jeg vel knappe 200 kroner for på en norsk nettbutikk i sin tid.

epp

firm and correct
Folk sutrer og klager. Det første Tetris-spillet til Gameboy og Tetris DX får man ikke spilt på DSen (du kan riktignok spille Tetris Worlds som er til GBA ADV, men det er laget av THQ og suger apelort). Skal du da ta med deg to maskiner når du er på tur? Jeg tror ikke det.

Når det gjelder prisen så er in-house Nintendospill som regel rimeligere enn tredjehånds utviklere. Jeg tipper en pris på 349,-/399,-. Syns du det er dyrt, så kjøp noe annet du syns er verdt pengene.. det er ikke værre.

Yetipants: Angående iconet på spiller nummer 2. Jeg tror det er et held-item som har vært brukt. Altså en ny feature i spillet.. se på nederste bilde hvor han har et spøkelse som han kan bruke ved å trykke X.. eller kanskje ikke? I og med at han er slått ut av spillet som pågår.

Uansett så gleder jeg meg til at dette spillet kommer. Jeg ser fram til å knuse dere alle!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da vil jeg bare få lov til å spørre hva Marathon-hiscoren din er på Tetris DX.
Har funnet frem Tetris DX igjen her og lagt meg i trening, så da vil jeg se om jeg fortsatt duger til noe som helst. :p