TETRIS TETRIS TETRIS... TIL DS

Øh... Poenget mitt var at det ikke er vits å kjøpe denne utgaven om man f.eks. allerede har Color-utgaven, da de er voldsomt like. Så problemstillingen blir egentlig: Er alt det nye stæsjet verdt 350 kroner?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Burnout Revenge med "maling blir skrapt vekk"-effekten er verdt mer enn det for ganske så mange der ute, og jeg tør banne hardt på at Tetris slår an, spess med tanke på muligheten for multiplayer. Seks modi + wlan = more phun for everyone.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Øh... Poenget mitt var at det ikke er vits å kjøpe denne utgaven om man f.eks. allerede har Color-utgaven, da de er voldsomt like. Så problemstillingen blir egentlig: Er alt det nye stæsjet verdt 350 kroner?[/b]
Folk kjøper da nye RTS, selv om den eneste signifikante forskjellen på dem er hvorvidt de foregår i en fantasysetting eller en scifi-setting og om de heter Age Of Ettellerannet, War Of Ettellerannet eller Rise Of Ettellerannet (unntak: Warcraft III og det kommende Supreme Commander, som jeg SKAL HA).
For meg er det mye mer gåtefullt enn å bruke 350 flis på en massivt oppgradert utgave av Tetris med onlinemuligheter og nye modi.
Dessuten går det an å nevne FIFA-serien, da. ;)

PS: Har du i det hele tatt spilt Tetris DX, forresten...?

Jeg har spilt Tetris på bortimot alle konsollene jeg noen gang har hatt. Forrige gang var en mer en kompetent utgave på PSPen. Kjernegameplayet er uforandret. Online kan sikkert være morsomt. Men Push-modusen og det der ser ut til å være gimmicker.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da får du vel disse alle andre utgaver av Tetris noensinne også, da. De er jo bare gimmicker uansett, kjernegameplayet er uforandret.
Jak & Daxter, Ratchet & Clank, Psychonauts... psh. Hva skal vi med dem? Kjernegameplayet er jo det samme som i Super Mario 64. :doh:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kjernegameplayet er uforandret, tispe. :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nuvell. Helt greit at du synes det verden ikke trenger en ny utgave av Tetris, men da forventer jeg faenmeg at du slenger innom alle trådene dedikert til EAs mange franchiser og påpeker akkurat det samme der. Sist jeg sjekket skrøt EA av at det nyeste FIFA-spillet nå hadde med snø under kampene.
Men såklart, at EA kverner ut samme spillet år etter år er jo mye bedre enn at Nintendo nå kommer med en oppgradert versjon av et sju år gammelt spill, det ser jo alle. :rulleøyne:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
EA har gitt ut åtte FIFA-utgaver (jeg teller kun med de årlige utgavene og ikke RTWC-versjoner osv.) på tiden Nintendo har gitt ut to Tetris-utgaver.

men så har ikke FIFA-spillene vært på alskens forskjellige ting som mobiltelefoner, flash, nøkkelringer, 50-in-one og et uendelig antall andre formater.

forresten, Yeti:
i dine siste poster jeg har lest begynner du å minne mer og mer om en fanboy av ymse slag, evt. en elite asshole, velg selv.
hvis det er noe du liker finner du deg absolutt ikke i om noen kritiserer det.
ikke vær så trangsynt hele tiden.
la folk ha sine fordommer/bange anelser om ting og egne meninger, og diskuter litt rundt emnet istedet for stå rett oppreist og bare beskytte det.

Dette er melking til de grader. Morsomt blir det, men jeg skjønner absolutt hvis folk ikke akter å betale 400,- for for spillet.
(jeg regner med at du skal skrive noe i retningen"Hvilken planet kjøper du spillene dine på?! på elkjøp og diverse nettbutikker selger de spill for 398,-" vel... ikke skriv det)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nigga, please. La meg ha mine fordommer og egne meninger. :D
Ellers: Om du sjekker, ser du at Nintendo sist gav ut et Tetris-spill i 1999 (The New Tetris til N64, faktafans). Om du kaller det "melking" å gi ut to spill i samme serie med seks års mellomrom, da får det bli din sak.
Poenget mitt er at jeg ikke er så fryktelig interessert i Tetris laget av noen andre enn Nintendo, for ifølge mine erfaringer har de enten lagt til noen mongo regler eller rævkjørt noe helt enkelt som fører til at moroa kollapser. Jeg føler meg trygg på at Nintendo har klart å ivareta kjernen som gjør Tetris så vanedannende, pluss at de har lagt til noe nytt snacks, øyegodteri og nye modi som utvider spillopplevelsen. Om dette ikke er godt nok for deg, da aner jeg at du ikke er like stor Tetris-fan som meg. :p

Men det er altså grunnen til at jeg protesterer når folk maser om "melking". Det har ingenting med at jeg ser rødt om noen disser Nintendo, det har ingenting med at jeg vil tvinge mine egne meninger på andre, men det har noe med at jeg irriterer meg over folk som dømmer på utilstrekkelig grunnlag.
Fatter du?

The new Tetris til N64 var forøvrig et fantastisk spill, ikke minst i multiplayer :tommelopp:
Tetris til DS kommer til å bli suverent!!!

It's like OMG, WTF!!!!

Serr ass, nintendo suge kukk. Sony eier alt.

Neida, blir morro med Tetris, selv om det ikke kan bli så veldig mye nytt i forhold til tidligere versjoner. :)

Yetipants: Det han mente var vel at man kan søke på Tetris og så få 40 forskjellig versjoner opp som resultat. Hvorfor betale for noe som er gratis. Dette kan kanskje virke som melking av en lisens. Ikke angrip meg. Jeg leverer bare fakta.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du leverer jug. Nintendo har ikke laget 40 versjoner av Tetris, de gratisversjonene må ymse nisser rundtom ta på sin egen kappe. Som sagt har ikke Nintendo levert et Tetris-spill siden 1999. Kaller du det for melking at det går seks år mellom hver utgave av et spill i en serie, da bedriver Valve melking av Half-Life-serien.
Veldig fint at du engasjeres av debatten, men du tok deg bedre ut da du ikke for med løgn. :forelsket:

Jeg sa aldri at Nintendo hadde gitt 40 versjoner av Tetris, men det finnes mange versjoner av Tetris som diverse folk har laget. Disse har seff ikke samme kvalitet som Nintedos sine versjoner, men siden spillet er så lett å få tak synes jeg virkelig de burde gjøre mye den nye versjonen for at det skal være verdt 500,- :)

EDIT: Ikke misforstå. Jeg elsker Tetris. Tetris til GB er alltid en god venn på lange bilturer.

For meg så kan folk gi ut så mange versjoner av et spill, men da bør det enten koste lite eller ha mye mer innhold en forgjengeren.

FIFA er greit det Alex, men å selge hver versjon til fullpris er sleipt....

Det kalles melking når det finnes ørten likegyldige (eventuelt bedre) utgaver av samme spill til en brøkdel av prisen.
[/b]
Jaha? Kalles det også melking når de slenger til en del nye modi og onlinemuligheter? Kalles det også melking når Nintendos forrige versjon ikke kan spilles på deres nåværende generasjon hånholdt?