The Backloggery

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#21
Hadde de hatt et avhukingssystem som funket, men som sørget for at når du la inn et spill manuelt så kunne andre klikke det også så hadde det ikke vært en umenneskelig jobb for de som driver siden.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#23
Nå har jeg oppdatert min Backloggery masse. Fjernet alle spillene mine fra "PlayStation Network"-kategorien og puttet dem istedet på selve konsollen. Kan ikke ha PSVita, PS3 og PS4-spill i samme kategori.

Min statistikk for 2013 er veldig bra! Progress Index på 4, det betyr at jeg runda de fleste spillene jeg kjøpte ifjor, og fullførte spill jeg hadde hatt liggende fra 2012 og bakover! Starter sterkt i år med å legge til en drøss jeg har kjøpt på salg så jeg ligger nå på -6 allerede. Heldigvis (???) er det ingenting å kjøpe inn før i mars (South Park, InFamous).

Planen er å runde sesong 2 av Sam & Max, Dragon's Crown og RE: Revelations ganske radig iallfall.
 

Terje

mostly harmless
#25
Registrerte meg på Backloggery mye senere enn denne tråden, Trodde jeg var den eneste som gadd å holde den oppdatert. For meg så fungerer den like mye som en oversikt over hva jeg eier. Så her er'n. Alt fra Playstation og nyere er inkludert. Har alltid hatt planer om å få lagt til det som er gamlere også, men det har fortsatt ikke skjedd. Uansett, statistikken min er patetisk. -104 ifjor. Det er de jævla Steam-salgene, handla over tredve titler under sommersalget, julesalget har jeg ikke gått gjennom enda.

Savner muligheten til å kunne huke av titler som "dropped" eller noe lignende så de forsvant fra Unplayed-kategorien. Synes den blir kunstig høy da det ligger mye der jeg har prøvd men aldri kommer til å bry meg om å fullføre.
 
#26
Hadde helt glemt av dette. Også jeg som nettop lagde meg et svært excel-ark, for å holde styr på det digitale arkivet. Husker etterhvert ikke hva jeg "eier" på PSN i alle fall, på grunn av Playstation +. Får grave frem den gamle kontoen om jeg finner den.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#27
Savner muligheten til å kunne huke av titler som "dropped" eller noe lignende så de forsvant fra Unplayed-kategorien. Synes den blir kunstig høy da det ligger mye der jeg har prøvd men aldri kommer til å bry meg om å fullføre.
Du har jo den "Null"-knappen
som betyr "not counted in your completion statistics but will appear in your total". Dvs eid, men blir ikke å fullføre.
 

Terje

mostly harmless
#28
Kjenner til den og har vurdert å bruke den på den måten. Til nå så har jeg brukt den til de spilla som ikke har noen slutt og dermed ikke lar seg "fullføre", high-score baserte spill og slikt.
 

Mopey

チーズ
#29
Jeg bruker Clear-appen som finnes til iOS og Mac (og som synces via iCloud mellom mobil og maskin). Fin touchbasert listeorganisering. Lett å reorganisere. Til mitt bruk – ha oversikt over og komme igjennom backlog – er den fortreffelig.

 

Shinra85

Spillegals effort emo
#30
Hva heter den mer enn bare Clear? Den hørtes mer interessant ut for meg enn Backloggery da jeg bruker telefonen mer enn maskina som står kobla opp mot tv'en aå og si hele tiden
 

Mopey

チーズ
#31
Clear – Tasks & To-Do List


By Realmac Software

iOS-lenke
Mac-lenke

Koster noen kroner (hhv. 7,- og 70,-). Elsker den. Brukes til alt. Jobb, handlelister, gjøremål, backlog osv.

*edit: Kjøp Clear+ hvis du har mobil med iOS 7. Koster 35,-
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#32
Så er greia at de faktisk har en database/liste man kan huke av ting fra i stedet for å faktisk måtte skrive inn titler på spill selv nå? Kanskje jeg kan vurdere å bruke det.

Edit: Kan man markere spill med "still in plastic"?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#33
Du kan markere dem som Unplayed, den funksjonen kom ifjor.

Backloggery hadde i en kort tid en spilldatabase hvor du kunne klikke på en tittel og så se alle brukernes framgang på den, men det totalmyrdet serveren. Jeg liker det godt sånn det er nå, men så har jo ikke jeg en, heh, backlog med ting å fylle ut.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#34
Statistikken min! :penga: Jeg hadde en god framgang i år og lå på 16 ufullførte spill, men så var det Flash Sale hos amerikansk PSN og jeg la til 10 Telltale-episoder samt Braid (tilsammen tre dollar). Så nå har jeg en "framgang" på -8 siden jeg også kjøpte SteamWorld Dig og Kirby Triple Deluxe. I tillegg brukte jeg rundt 30 timer på Assassin's Creed 4.

Her må det games!
 

Terje

mostly harmless
#35
-3 hittil. Har skjerpa meg betraktelig når det gjelder å handle inn som en galning når ting er på tilbud. Blitt mye flinkere til å wishliste ting som jeg ikke har tenkt å spille med en gang. Men tja, fortsatt over 200 titler som ikke er prøvd engang. Fritiden min gråter.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#36
Yeeaaaahhhh! Progress index på +5 ifjor siden jeg runda en del spill jeg har hatt liggende ufullført fra tidligere år, som Edgeworth og Tales of Monkey Island/Sam & Max-episodene. Kommer meg nok ikke like mye på plussida i år, men jeg skal prøve å endelig få spilt Catherine, og så håpe på at Bravely Default-savene ikke ble ødelagt av Urge når jeg kjøper min tredje (denne gangen New) 3DS i februar.


Nå ligger jeg allerede på -8 fordi jeg shoppa inn Walking Dead sesong 2, Evil Within, Dracula X og Lego Batman 3 ...
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#37
Fy faen, Catherine <3 Står staut på min personlige Topp 5-liste over tidenes spill
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#39
+1 (opp fra -1 i fjor), men jeg har for lengst slutta med å adde spill fra steam, siden det er pent umulig å holde tritt med alskens bundler og salg som hoper seg opp. Men jeg holder hvertfall lista oppdatert for alle konsollene mine, og bare 24% unfinished må jeg si meg ganske fornøyd med.

Var ikke så mye spennende blant årets backlogg-luking, men fikk endelig unlocka alt i MK7 som jeg av mystiske grunner (les: ragequittings) hadde lagt på hylla siden release. I prep for Dark Souls 2 tura jeg også gjennom hele Demon's på nytt, som jeg spilte gjennom hos en kompis for årevis siden men aldri kom meg helt til slutten på egen maskin.

Av de spilla jeg har igjen er det kanskje Persona 4 som gnager mest (har en save rundt 40 timer inn, men jeg gikk så extremt jævla lei). Har en del andre JRPG-er også, men dritt som f.eks. Neptunia tror jeg ikke jeg orker å bruke mer energi på. Derimot tror jeg Ar Nosurge kan bli bra, men så var det detta med tid da...