The Darkness [X360/PS3]

Kilik

Lokal moderator
Video fra NYC Comic-Con 07

Dette kan faktisk vise seg å bli en meget vellykket tegneserieadapsjon. Første spillet til svenske Starbreeze etter overraskende gode Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay.

Ute i mai.

Lodin

Der Waaaah
Kan ikke si jeg har hørt om denne tegneserien før, men klippet ga jo klare Vampire Bloodlines vibber og det lover jo bra. Er vel en stund til det dukker opp så da har jeg sikkert skaffa meg en 360 også.

Ooooh, husker jeg kjøpte en del darkness før og det var litt artig, får håpe spillet blir fett:D Det manglet hvertfall ikke vold, noe serien heller ikke gjorde:p

Terje

mostly harmless
Jeg kan anbefale at man gir serien en sjangs hvis man har sans for litt brutalitet ispedd noen overnaturlige elementer. De første historiene ble jo skrevet av Garth Ennis (Hellblazer, Preacher) og er av den kvaliteten en kan forvente fra han. Desverre blir han byttet ut med andre forfattere etterhvert, og det lider serien for. Leste den aldri ferdig selv, gikk lei etter en stund.

Jeg kommer nok til å holde et øye med dette spillet, men har ikke altfor store forventninger. Ser ikke helt hvordan Darkness-konseptet kan fungere bra i spillsammenheng.

Lodin

Der Waaaah
Ewww, The Darkness er såvidt jeg kan se en av de hundre Spawnklonene fra midten av 90 tallet som nesten drepte bransjen. Skulle ikke forundre meg om Liefeld har de snuskete vantene sine med i kaka. :p

SITAT(Lodin @ 25.02.07, 20.48) 53862
Ewww, The Darkness er såvidt jeg kan se en av de hundre Spawnklonene fra midten av 90 tallet som nesten drepte bransjen. Skulle ikke forundre meg om Liefeld har de snuskete vantene sine med i kaka. :p
[/b]

Men nå er The Darkness Top Cow og ikke Image comics da...

Lodin

Der Waaaah
Men Top Cow ble starta opp av Mark Silvestri etter at han ikke gadd å være en del av Image lenger.

Aha, de er i alle fall i samme univers... Har sett spawn gjøre gjesteopptredener der samt i witchblade...

Spillet skulle vel vært ute nå, men er vist utsatt noen uker. Nå kommer det på Xbox 360 13 juli, mens PS3 får det 20 juli. Går også rykter om at det kommer en demo i nær fremtid.
Mens man venter, 1UP har omtalt spillet og ga det 9/10.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tips: Videogamesplus melder at 360-versjonen er sonefri. Bestilte min kopi derfra nettopp for 430 spenn inkludert frakt. :)

pattonpattonpattonpattonpattonpattonpattonpattonpattonpattonpattonpattonpattonpattonpattonpattonpattonpattonpatton

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da jeg henta posten i dag lå The Darkness der, gitt. Koselig. :)

Sånn ellers, har spilt det i litt over en time nå, og det er gode greier. Skytinga føles veldig på stell (og det er jo greit), skuespillet er bra og stemningen god. Dessuten er introen temmelig rå. Det er sånn man starter et spill, folkens. :)

Så et par smånegative ting: Darkness-kreftene føles litt... tjah... klønete. Spesielt Creeping Dark (hvor man kan sende ut en tentakkel for å åpne dører, stealth-knerte folk eller sånt) er litt vrien å få brukt skikkelig. Føler heller ikke at det er så kult å bruke Darklings, egentlig. Sikkert bare en vanesak, dog.

Flere som har kjøpt spillet og er med på litt multiplayer? Det er 360-versjonen det er snakk om her.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn for å rydde opp i en liten misforståelse angående rollen til den godeste Mike Patton, siden det tydeligvis er en del som bryr seg om det: Mike Patton er stemmen til selve skapningen The Darkness, altså den... greia som bor i kroppen til Jackie. Hver gang du hører noen som sier "Your power is in the darkness" eller "You are nothing but my puppet" og sånt, så er det Patton. De små knertene kalt Darklings som freser rundt ellers, spilles av andre skuespillere. For eksempel er det Richard Steven Horvitz (Invader Zim, Razputin i Psychonauts) som spiller Berserker-darklingen.

Så veit dere det.