The Elder Scrolls IV: Oblivion

Takk igjen, Raptorus.

Nå skal jeg selge, selge, selge. Jeg vil ha en hest.
 
Bare koselig :tommelopp:

Enjoy!
 
Meh. Kan man skifte class etter man har gått ut av tutorialen? o-o,

Valgte Swordsmage.. eller noe sånt. Ikke Battlemage, men noe annet i den dur som er Magicka specialized. Vil skifte til noe annet. o,o
 
Det tror jeg ikke. Du har mulighet til å forandre på alt én siste gang, rett før du kommer ut til Waterfront, men det er nok siste sjanse.
 

K999

Keystone State Of Mind
Er lvl 8 nå, eller har blitt men har ikke fått sove i seng, så det står enda lvl 7. :D
Gjør nogen quest i Burma eller hva det heter, skal finne en gammel bu som heter Pale pass.
Har funnet byen men sliter inni der, mange skjelleter som tåler allverdens og mørkt er det, jeg døde en gang da, så avsluttet jeg, har ikke fått satt meg helt inni der.
Men skal spille til lvl 10 i kveld etter trenning. :tommelopp:

BTW har kjøpt meg hest i burma og for bare 500 gold.
Men skal skaffe meg shadowmere.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
Mitt førsteinntrykk var ikke særlig bra. For det første så hakker lyden i introen der med han kongefyrmannen, så jeg får ikke med meg en dritt av hva han sier. For det andre brukte jeg 1 time på å customize trynet på min karakter, men så bare ved å skifte på rasen så gikk alt mitt arbeid tapt. Jeg prøvde da etterpå i 20 min å få den lik, noe som var så og si komplett umulig. Jaok, jeg starter spillet ufornøyd og sur, valser rundt i cella og finner ut at tredjepersons-perspektivet var jævla dårlig gjennomført. Så kommer tullingene og leder meg ned i en hemmelig gråtte/hule. Og da blir jeg så forbanna på det kronglitte menysystemet at jeg skrur av 360en. Råtten fitte!
 
Torulv, jeg følte nøyaktig det samme som deg. Helt det samme. Men det første problemet ditt er at du ikke har Pal 60 på TVen din. Derfor må du gå inn på Dashboard, bort til settings, og inn på Display. Der skifter du til 60 hz. Da skal lyden være fin igjen. Drit i åssen skjermen blir, du venner deg til det. Det andre må du bare venne deg til, menyen og det. Og jeg lover deg - med en gang du går ut av hulen, da kommer du til å skjønne hvorfor spillet er så fantastisk. Husk! Du kan ikke endre på verken personen din, classen eller skillsene dine. Derfor kan det være lurt å save helt i slutten av hulen, før du går ut. Dermed kan du alltids bare loade den saven hvis du ble misfornøyd med characteren din, og lage en ny uten å måtte gå gjennom hulen. Selv om den ikke er vanskelig.. Menysystemet var ræv, fucked up og et helvete første gang for meg og. Men så, litt etter litt, ble jeg kjent med det, og nå funker det strålende.

Dere som klager på at dere har dårlig armor, sverd eller ikke noe hest - Steng den første Oblivion-gaten og følg Brother Martin opp til et visst Fort. Der vil dere få good stuff. :D
 
D

Deleted member 1518

Gjest
Jeg har det på 60Hz, men jeg har bare 50hz tv, høhø. Men kan noen kort si hva kongen sa i første intro?
 
Da har du det likt som meg. Men da skulle vel ikke lyden være noe problem? Kongen sa bare at han hadde forutsett noe fælt eller noe, og at han fryktet for sitt liv, og at blablabla husker dessverre ikke en dritt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Torulv: "Jeg er dritgammal og skal snart dø hei på deg tarru denna amuletten og finner den eneste sønnen min som ikke er drept prat med han Jauffre i Weynon Priory like ved Chorrol ha det bra nå dør jeg. *dø*"
 
Jeg har det på 60Hz, men jeg har bare 50hz tv, høhø. Men kan noen kort si hva kongen sa i første intro?
[/b]
Vet ikke om dette er spoil.. .men er vel det for dere som ikke har spilt det enda :D:D

<div class="spoilertop" onClick="openClose('5676364d69dc4ecb05f3a333cac00917')" style="font-weight: bold">» Click to show Spoiler - click again to hide... «<div class="spoilermain" id="5676364d69dc4ecb05f3a333cac00917" style="display:none">Han sier at han har sett deg i drømmene, og at du har en viktig rolle i hans stjernetegn. Han sier at hans ende er nær. Han snakker om Oblivion gates. Han snakker om at det er et fyrtårn i Imperial City så har sluktnet, og dette tårnet er visstnok det som trengs for å holde Oblivion gates stengt. Så blir det sagt at det er kun kongefamilien som kan gjøre et eller annet som jeg faktisk ikke husker! Og så forteller kongen meg om hans eneste levende sønn, som er en prest i Kvatch. Han ble sendt bort for at kongen fryktet at denne dagen skulle komme. Der må jeg redde denne sønnen, for når kongen dør, er det bare denne ukrona prinsen som kan redde verden! Fordi at resten av sønnene og slektningene er drept.

håper dette var nokså rett :p
 
Mitt førsteinntrykk var ikke særlig bra. For det første så hakker lyden i introen der med han kongefyrmannen, så jeg får ikke med meg en dritt av hva han sier. For det andre brukte jeg 1 time på å customize trynet på min karakter, men så bare ved å skifte på rasen så gikk alt mitt arbeid tapt. Jeg prøvde da etterpå i 20 min å få den lik, noe som var så og si komplett umulig. Jaok, jeg starter spillet ufornøyd og sur, valser rundt i cella og finner ut at tredjepersons-perspektivet var jævla dårlig gjennomført. Så kommer tullingene og leder meg ned i en hemmelig gråtte/hule. Og da blir jeg så forbanna på det kronglitte menysystemet at jeg skrur av 360en. Råtten fitte!
[/b]
Menysystmet er genialt, når du først får det til :p
 
Har installert spillet og alt det der, men når jeg starter spillet kræsjer det etter introen?
Noen som vet åssen jeg kan få fiksa det? :svette:

Og nei, det er ikke et problem siden jeg har skaffet det på en mer eller mindre ulovlig måte. Har sett at folk med originalen av spillet har hatt det samme problemet.

Kan det simpelten være at dataen min ikke tåler spillet?

AMD Athlon XP 3200+
512 mb DDR
NVIDIA GeForce Fx 5500
256 mb grafikkminne
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Grafikkortet ditt er nok litt vel astmatisk til å dra igang akkurat dette showet, tror jeg.
 
Har hørt noe om at det ikke fungerer særlig bra med GeForce FX-serien. Det kan ha noe med det å gjøre. Oppdaterer om jeg finner noe nyttig info til deg.

Forøvrig imponert over hvor mange ganger du har klart å nevne at du ikke har skaffet dette lovlig. Ifølge reglene skal vi ikke ha noe av det her på forumet, og folk har nevnt det for deg mange ganger.

EDIT: What he said ^

EDIT2: Kanskje dette kan være noe?
 

Lodin

Der Waaaah
Wohoo, enda en port lukka! Men NÅ skal jeg ikke bli distrahert flere ganger, men dra rett til fighters guild og ta noen flere oppdrag der.

Så noen protip: Vansklighetsgraden er dynamisk og kan settes opp og ned når som helst i spillet. Hvis du sliter vel mye med en fiende kan det være verdt et forsøk å sette den litt ned til du har tatt ham.
Nok en gang, for å ta bilder må du:
Go into Oblivion.ini (if you forgot, it's in My Documents\My Games\Oblivion) and change bAllowScreenShots=0 to bAllowScreenShots=1 and use the PrintScreen key ingame to take screenshots. Images are stored in the Oblivion directory as BMP files. This may or may not work with bloom + anti-aliasing.[/b]
Her er en guide som kan gi noen hint om åssen man får PC versjonen til å kjøre bedre. Her er den generelle bug-fix tråden på Bethesda forumene som og kan hjelpe.
EDIT: De steinene man får for å lukke Oblivion Porter kan brukes til å modde våpen og utstyr. Overaskende hvor mange (meg :p ) som ikke har fått med seg det.
 
satt forresten på skolen i dag og tenkte på om jeg skulle skulke de siste timene.. men det ble ikke gjort :) har omtrent et plettfritt fravær. Kun 5 dager pga sykdom, sesjon og oppkjøring :)

Btw, du med ulovligkopi og FX kort; har også hørt at folk har en del problemer her og der. Og det viste seg det at alle hadde noe tilfelles. Ja, du gjetta rett! De hadde alle sammen FX-kort. Så jeg vil si at det har noe med det å gjøre. Men jeg er ikke så hardware geek at jeg kan si 100% at dette er problemet ditt.

Jeg ble forresten nettopp lvl 7 og har nettopp gjort questet i Pale Pass :)
 
Er det bare jeg som synes det blir fantastisk vanskelig å se ting under vann? Altså, jeg skjønner jo også at man ser dårligere under vann, men så dårlig? Prøver å få tak i noen teite slaughterfish-scales for en kar (som forresten har klart å bugge seg inni steiner og sånt), men det blir litt frustrerende å lete etter fisk når jeg ikke ser dem før de er inni nesa mi.