The Elder Scrolls IV: Oblivion

Samme her, level 3. :) Men hvis du har klart å bli vampyr, så er det din feil! Kan dessverre ikke hjelpe til.
[/b]

hvordan i helvete levler man på 360 versjonen? Skal liskom redde Kvartch, men tåler jo så å si ingenting.. :(


EDIT: Hører at folk snakker om fast travelling. Hva er det?
 
Fast travelling er når du drar frem kartet og dobbelklikker på det stedet du vil dra, sånn at du slipper å gå dit manuelt.
 

Lodin

Der Waaaah
Er det bare jeg som synes det blir fantastisk vanskelig å se ting under vann? Altså, jeg skjønner jo også at man ser dårligere under vann, men så dårlig? Prøver å få tak i noen teite slaughterfish-scales for en kar (som forresten har klart å bugge seg inni steiner og sånt), men det blir litt frustrerende å lete etter fisk når jeg ikke ser dem før de er inni nesa mi.
[/b]
Eneste jeg vet at hjelper der er belysning. Men den bør vel være magisk siden det er vanskelig å tenne en fakkel under vann.
 
Bare et lite spørsmål angående 360 versjonen.. er det til tider ekstreem loading tid for dere også? Det hender at jeg lett sitter over 1 min å venter, bare for å komme inn i en butikk.
 
Ja, jeg brukte Night-Eye, det ble bittelitt bedre, men ikke kjempe. Men takk likevel :)

Bare et lite spørsmål angående 360 versjonen.. er det til tider ekstreem loading tid for dere også? Det hender at jeg lett sitter over 1 min å venter, bare for å komme inn i en butikk.
[/b]
Rulleguru sa tidligere i tråden at han fikk slowdowns fordi Xboxen sto inni hylla, og at det hjalp å sette den på gulvet. Da fikk den bedre kjøling. Det dreide seg riktignok ikke om lange lastetider, men om den blir for varm kan det vel være at sånt går tregere og? :)

EDIT: Ellers kan du prøve dette.
 
slaughterfish ja.. hmmph.. må gjøre det questet og :p
 

Lodin

Der Waaaah
Hva med dette? :ehm...:
Oblivion uses the Xbox 360 hard drive extensively to cache (copy and reuse) game data. This is done to optimize all loading the game does. It has been found in rare cases on some Xbox 360s that the cached data can get overly fragmented. This exhibits itself by the game taking a long time to load anything from menus, dialogue, sounds, objects, levels, and more.

To solve this problem, reset your Xbox, and hold down the A button as the game is booting up. If any button is held while Oblivion is loading, it will clear its hard drive cache, and create a new one. Once you see the “Bethesda Softworks” logo video, the game is already loaded, and the cache should have been cleared.

Note, this does not effect your game in any way other than loading. You will not lose any saved data.[/b]
 
Ok, nå har jeg rota meg oppi det.. Har blitt vampyr.. Noe som er utrolig irriterende.. kan ikke snakke med noen, kan ikke gå ute om dagen etc..

Har begynt på en quest for å cure den.. men for å fortsette questen må jeg gi en gammel heks 5 empy grand soul gems.. Hvor i helvete får jeg tak i det?

Er det en annen måte å cure dritten på?

- Takk
 
Jaja, lvl10 assasin og member i dark brotherhood eller hva det het igjen :p Men er jeg den eneste som har sånn fin skjermen blir svart klikk? Kan gå innpå menyene og slikt men blir lizzm *blind* også kan ikke jeg loade fra start menyen :ler: Må ta "New Game" også loade derfra :usikker:

PC=

AMD athlon 64 proc 3000+
2,0ghz
2gb RAM
6800 GT

Er ikke sånn en landeplage men irriterende å gå ut også innpå spillet igjen <_<
 
Ok, nå har jeg rota meg oppi det.. Har blitt vampyr.. Noe som er utrolig irriterende.. kan ikke snakke med noen, kan ikke gå ute om dagen etc..

Har begynt på en quest for å cure den.. men for å fortsette questen må jeg gi en gammel heks 5 empy grand soul gems.. Hvor i helvete får jeg tak i det?

Er det en annen måte å cure dritten på?

- Takk
[/b]
Hva med å spise nakker? :D Jeg er også vampyr, lever flott med det!

Når du drikker blod fra sovende mennesker, så blir du "normal" men du har bare 25 skillpoinst i vampirism og sunburn dritte forsvinner til du sover eller bruker wait. Jeg sover bare når jeg går opp i lvl, så jeg er ikke ofte vampyr :)
 

K999

Keystone State Of Mind
Bare et lite spørsmål angående 360 versjonen.. er det til tider ekstreem loading tid for dere også? Det hender at jeg lett sitter over 1 min å venter, bare for å komme inn i en butikk.
[/b]
Hvis du hadde lest igjennom hele emnet, så hadde du sett at jeg har gitt linken til den siden på Elderscrolls.com :mad:
Men så skrev jo bare Lodde det på ny :kos:
 
Er det kun jeg som har møtt på en random enhjørning i skauen, brukt 'beast-tounge' (ok, er vanskelig om du ikke er Wood Elf) for så å bruke den som hest fram til en tragisk dag den ikke er å finne lenger?

EDIT:
Hvordan lærer jeg soultrap?!

EDIT2: Greit, kom fram til at jeg blir tvunget å joine Mage Guild for å lage en stav med 'soultrap' ... er jeg på jordet?
 

Lodin

Der Waaaah
Hvor i svarte er Larzen for tida? Tenkte jeg skulle lage en best of liste med tips fra denne tråden og få ham til å edite den inn i første posten sin. Så har folk et greit sted å se etter løsninger og slipper å plage alle med gjentagelser.
EDIT: Har sendt ham PM nå.
 
Ok, her har dere en liten problemstilling som dere kan bryne dere på. Jeg er lvl 15 dark elf assasin, har slaktet gray prince + noen ogres i arena og er nå den stolte eier av 12 k gull. Jeg har bare et lite problem, og det kommer i form av min relativt dårlige armor som er det rainmentet som man får etter at man har slaktet Gray Prince. Jeg tenker på noe Glass eller Mithril armor, så hvis noen vet hvor jeg kan finne hadde det vært kewz.

Jeg har forresten såvidt startet med å redde Kvatch.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay, siden alle driver og maser om drittgreier som skjer med spillet, at ting klikker osv., har jeg tenkt å fortelle litt om hva jeg har gjort i kveld.
Jeg startet økta med å denge slakterfisker som jeg byttet bort mot en aldeles fortreffelig ring. Så red jeg nedover mot Skingrad for å sjekke hva den Nirnrooten jeg fant i går var for noe møl, og i Skingrad møtte jeg ei dark elf-berte som var nekrofil pluss en paranoid særing som trodde alle var ute etter å ta ham. ELLER VAR DE FAKTISK DET??!
Så tuslet jeg videre til Kvatch, og der var det noe greier. Tenker jeg skal ta det nå.
Ellers så tror jeg at jeg fant cirka tredve huler, templer, fort, leire og shrines. Burde holde til dungeonrunning resten av uka, tenker jeg.

Ellers håper jeg at jeg får noe fetere rustning snart, den kjipe drakta jeg stjal av han teite kapteinen i... den derre byen mot øst duger dårlig.
 
Bare et lite spørsmål angående 360 versjonen.. er det til tider ekstreem loading tid for dere også? Det hender at jeg lett sitter over 1 min å venter, bare for å komme inn i en butikk.
[/b]

Jeg har min gulvet (ikke inne i den tette hylla) og det funker som faen. Har en kar som kjører spilelt på en high-end PC og xbox 360 er ikke dårligere på noen punkter, hverken grafisk eller andre ting... :)
 
Det betyr kanskje at han har Xbox 360 på gulvet, i motsetning til de som har problemer som har den i trange hyller, og at spillet flyter mye bedre pga at han har plasser den hvor han har plassert den?
 
Det har noe med lufting. Hvis du har Xboxen og strømkabelen under et ullteppe, så kan du vel tenke deg hva som skjer.

Jeg prøvde, bare for å teste, hvordan det var å være Breton. De skal visstnok ha mest magi og, rett meg hvis jeg tar feil. Men altså, Breton Mage kicker ass. Jeg brukte noe magigreier, frost-et-eller-annet mot noen banditter. De døde med det samme! Men er det noen bedre mager å velge?