The Elder Scrolls IV: Oblivion

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg har hørt at kumager skal være ganske bra. Du får fordøyd en hel del der, altså.

Jeg skal nå ta Shadowmere questet for Dark Brotherhood, og jeg har en morsom historie som jeg føler at jeg burde fortelle om her.

Kan være en liten spoiler for noen.

Vel, jeg gikk og skulle levere et quest hos Dark Brotherhood en sen kveld og alle sov søtt i sine senger. Jeg tenkte at jeg skulle være litt snill og bestemte meg for å snike meg inn på og slakte en rotte som vandret rundt der hvor alle sov. Jeg slaktet han, men så fort at rotta hadde navn og det dukker opp en tekstboks som sier at jeg er kastet ut av Dark Brotherhood, og jeg må møte Sithis vrede for å kunne bli tatt inn igjen.

Jeg går og sover og er relativt oppgitt over at jeg er kastet ut, ettersom jeg trivdes så godt og var kommet så langt. Da jeg våkner står det et spøkelse ved navn "Sithis" ( døden, med andre ord ) over meg og ved hjelp av mine begrensede flare skillz klarer jeg å slakte han etter mange minutter med heftig romstrering i det lille hotellrommet. Etter dette ble jeg tatt inn i Dark Brotherhood atter en gang, og alt er tilbake som vanlig.

Hvis det skulle være en spoiler, er den isåfall over her.

Jeg lurer fortsatt på om noen vet om noen gode light armor sett for en snart lvl 16 assasin og vet hvor jeg kan få / stjele.

Ølmager er min favoritt. Men fra spøk til revolver velger jeg rase og class/skills fra hva som er kult rollespillmessig for meg selv. Driter ganske bra i hva som er bra i spillet eller ikke :D

EDIT [til rævan under]:Går i arena med fine klær hvis de ser fine ut om jeg er Mage f. eks. Må jo passe med hva/hvem jeg er :)

Aha.. så du går inn i Arenaen med fine klær, fordi det ser fint ut? :p

Men folkens, hvem vet hvilken rase som er best med magi?

Har selv lagt merke til at det å være flink marksmann blir mindre og mindre nyttig over lengre tid. Hurra for 3x damage i stealth damage, men når fiendene drasser på 'heavy-shields' så hjelper liksom ikke det like mye, og litt mer seriøse våpen må til...
Har dermed møtt på folk som krever strategi og en hel bøtte flaks til å få tatt.
Sølvpiler er gull verdt, og sjeldne som diamanter (faen jeg suger i metaforer(?))

EDIT: Ikke faen ... jeg finner jo rubiner 'n shit over alt. Glass (armor/våpen) blir vel mer korrekt.

REVAN!
Er nok RedGuard.. ettersom at dem har god beskyttelse mot det og er bedre med det. Kast inn 'The Mage' som stjernetegn så har du en ganske grei mage.

Ser at noen sliter med 360 versjonen av spillet. At det går usedvanlig tregt, og så videre. Kanskje dette kan hjelpe:

Opprinnelig skrevet av TeamXbox
Oblivion uses the Xbox 360 hard drive extensively to cache (copy and reuse) game data. This is done to optimize all loading the game does. It has been found in rare cases on some Xbox 360s that the cached data can get overly fragmented. This exhibits itself by the game taking a long time to load anything from menus, dialogue, sounds, objects, levels, and more.

To solve this problem, reset your Xbox, and hold down the A button as the game is booting up. If any button is held while Oblivion is loading, it will clear its hard drive cache, and create a new one.

Once you see the “Bethesda Softworks” logo video, the game is already loaded, and the cache should have been cleared.

Note, this does not effect your game in any way other than loading. You will not lose any saved data.
Kilde

Edit: Beklager, var vist postet før.

Ser at noen sliter med 360 versjonen av spillet. At det går usedvanlig tregt, og så videre. Kanskje dette kan hjelpe:

Oblivion uses the Xbox 360 hard drive extensively to cache (copy and reuse) game data. This is done to optimize all loading the game does. It has been found in rare cases on some Xbox 360s that the cached data can get overly fragmented. This exhibits itself by the game taking a long time to load anything from menus, dialogue, sounds, objects, levels, and more.

To solve this problem, reset your Xbox, and hold down the A button as the game is booting up. If any button is held while Oblivion is loading, it will clear its hard drive cache, and create a new one.

Once you see the “Bethesda Softworks” logo video, the game is already loaded, and the cache should have been cleared.

Note, this does not effect your game in any way other than loading. You will not lose any saved data.
Kilde
[/b]
Det hjelper ikke på den kjipe frameraten, men for selve lastingen.

Kilde
[/b]
Har blitt postet før.

Redguard.. beste fighteren i Tamriel, skal han være en god Mage? Kan hende, men jeg tenkte mer på Breton eller High Elf. Hvem er best Mage?

Trodde det var RedGuard :ehm...:
Nå har dog ikke jeg spillet foran meg. Men i manualen leste jeg om rasene, og der står hvilke fordeler du får slik:
eks.
10+ magica, 10+block osv...

Din lille blogger. :mad:

Sånn helt on-topic. Jeg er level 7 og tror dette er det beste spillet i år.

Lodin

Der Waaaah
Hvis du har nok forsvar mot magi er klart high elfs de beste. De har veldig mye magi, men er ganske sårbare for det og. Dark Elf og Breton er lettere å spille. Desuten høres de ikke ut som Stewie fra Family Guy. :p

EDIT: Nå som jeg har nevnt at de høres ut som Stewie kommer dere ikke til å klare å ikke tenke på det mens dere spiller. =D

Ok, her har dere en liten problemstilling som dere kan bryne dere på. Jeg er lvl 15 dark elf assasin, har slaktet gray prince + noen ogres i arena og er nå den stolte eier av 12 k gull. Jeg har bare et lite problem, og det kommer i form av min relativt dårlige armor som er det rainmentet som man får etter at man har slaktet Gray Prince. Jeg tenker på noe Glass eller Mithril armor, så hvis noen vet hvor jeg kan finne hadde det vært kewz.

Jeg har forresten såvidt startet med å redde Kvatch.
[/b]
fant nå nettopp deler av glass ceremonial armor. chest, gloves og shield..

Men alt har 1 i armor, men fett å se på :D

her fant jeg det:
<div class="spoilertop" onClick="openClose('7ecd2782bc36ab1cc0e168b4f675aa13')" style="font-weight: bold">» Click to show Spoiler - click again to hide... «<div class="spoilermain" id="7ecd2782bc36ab1cc0e168b4f675aa13" style="display:none">i fighters guild huset i bravil. det ligger 3 glass ceremorial items i et utstillings glass ting

EDIT: slik ser jeg ut nå.

Nå har jeg blitt ferdig med main-quest, og da hadde jeg et smålig håp om å kunne få slippe til i høyere etasjer i Imperial Palace, men neida ... Noen som vet om det i det hele tatt er mulig å komme seg høyere i palasset? Det ultimate hadde vært å kunne stå på toppen, men jeg tviler på at det går an, egentlig.

Nå har jeg blitt ferdig med main-quest, og da hadde jeg et smålig håp om å kunne få slippe til i høyere etasjer i Imperial Palace, men neida ... Noen som vet om det i det hele tatt er mulig å komme seg høyere i palasset? Det ultimate hadde vært å kunne stå på toppen, men jeg tviler på at det går an, egentlig.
[/b]

what would Chazzie do?

oi oi oi! dette er skummelt! skulle tro at helvete har brøte løse!

3 oblivion gates på rad!

<div class="spoilertop" onClick="openClose('ac772a5135013e228d0dae5981a950cb')" style="font-weight: bold">» Click to show Spoiler - click again to hide... «<div class="spoilermain" id="ac772a5135013e228d0dae5981a950cb" style="display:none">vest for Skinrad or whatever

Takk for tipset Bantex. Så den glassarmoren er med andre ord å anbefale til en lvl 17 Assasin?

Fikk meg nettopp Shadowmere, og et nice one handed glassverd + en über dagger. I tillegg til dette er det også masse verdifulle glassvåpen som bare venter på å bli solgt. Jeg kommer til å bli en rik jævel.

Jeg kan ikke få rost utviklerne nok for å ha så kreative historier for hvert eneste quest, og samtidig legge inn twister på historien selv i sidequests som får deg til å nærmest miste pusten. Alle som har kommet et godt stykke ut i Dark Brotherhood skjønner umidellbart hva jeg snakker om. :p

Lodin

Der Waaaah
De ceremonial armourene og våpenene som er stilt ut i guilder og sånt er bare til pynt da. Omtrent like effektive i kamp som de pyntesverda man får kjøpt på Army Shop. =D
Grunnen til at de er der er selvfølgelig for at folk ikke skal rushe inn i første og beste fighters guild og skaffe seg det beste utstyret etter en halvtimes spilling.

Ehm, jeg har egentlig gitt faen i grotte krypinga, og holdt meg enten utendørs og utforsket (gammel point'n'clicker) og gjort quests. For det meste quests som ikke innebærer grotte kryping. Men jeg ser folk velger ofte å dra nedi disse grottene (for å krype litt), er det kanskje der alle godsakene ligger?

Lodin

Der Waaaah
Jepp. Såvidt jeg vet finner man ikke Dwarven, glass og deadric stuff andre steder enn i huler og ruiner. Trur ikke det dukker opp hos kjøpmenn feks.
Heldig for meg at jeg syns dungeon crawlinga er noe av det kuleste i spillet. :D

Lodin

Der Waaaah
Der var en liste med vanlige spørsmål og problemer sendt til Endre per PM og han legger dem forhåpentligvis til i Larzen sin åpningspost. Hvis noen fra da av spør hvorfor de er vampyr, hvor man finner hester eller annet som står der klart og tydelig risikerer de å bli pekt på og hånet. :p