The Elder Scrolls IV: Oblivion

Exploiting er ikke noe gøy i det hele tatt, og ødelegger virkelig store deler av gleden. Ihvertfall for meg. :p

SPOILER: ( for de som ikke er ferdig med Dark Brotherhood. )

Jeg leste før her i tråden at når man "eier" Dark Brotherhood får man +11 i alle major skills, og man kan i tillegg komme innom Cheyindahl en gang i uken å få masse penger. Vel, jeg har nå begynt å preike med Night Mother og levere beskjedene til Cheyindahl og jeg har ikke fått +11 i major skills, og for hver gang får jeg 200 G, noe som ikke er mye i det hele tatt for en Dark Elf med 30K Gold fra før.

Forresten elsket jeg twisten på slutten av Dark Brotherhood questene. Skikkelig guffen stemning nede i huset til han forræderen.

Uansett, noen invendinger?
 
Jeg vil spille Oblivion! Men jeg må sove! Men jeg vil spille Oblivion! Men jeg må sove!

Jeg leter forresten etter noe god armor (curias) til en light-armor spesialisert Wood Elf.
Noen hint om hvor jeg kanskje kan finne noe?
Nå har jeg bare en ganske homofil vest som gir meg 8%shield...
 
Det kommer veldig an på hvilken level du er. Personlig er jeg level 21 og jeg løper rundt med fullt glass armor set, med untak av elven armor hjelm. Det er egentlig bare og krype mye rundt i diverse dungeoens og du vil etterhvert i tillegg til å få store mengder med fjelldollar også få tak i masse nice ( eller cool ) equipment.

Bare så du vet det fant jeg Glass armouren i en vampyr befesta dungeoen nokså langt vest på kartet. Kan komme med navn i morgen, men for en skolegutt som skal på ekskursjon til et faens vannkraftverk i morgen så blir det godt med litt søvn.

Ekskursjon = Oblivion snakk med kompiser. :p
 
Haha!
I.V.A.R., hva? hihi ... jævligste eksursjonen jeg tror jeg har vært på.
Så måtte vi notere til en jævla prøve og greier... lykke til...

Men for å ikke falle helt off-topic: hvis jeg stjeler en bue som jeg har svært lyst på fra en i thieves-guild, uten at hun legger merke til det, vil da guildet vite det? :ehm...:

Lodin:
Gleder meg nå heller til en patch, selv om den ene 'tom-bygning-til-avlempning-av-utstyr' virker litt grei...
 
Exploiting er ikke noe gøy i det hele tatt, og ødelegger virkelig store deler av gleden. Ihvertfall for meg. :p

SPOILER: ( for de som ikke er ferdig med Dark Brotherhood. )

Jeg leste før her i tråden at når man "eier" Dark Brotherhood får man +11 i alle major skills, og man kan i tillegg komme innom Cheyindahl en gang i uken å få masse penger. Vel, jeg har nå begynt å preike med Night Mother og levere beskjedene til Cheyindahl og jeg har ikke fått +11 i major skills, og for hver gang får jeg 200 G, noe som ikke er mye i det hele tatt for en Dark Elf med 30K Gold fra før.

Forresten elsket jeg twisten på slutten av Dark Brotherhood questene. Skikkelig guffen stemning nede i huset til han forræderen.

Uansett, noen invendinger?

[/b]
Hei du!

Du fikk 11 på majors, hvis du utførte et bonus greie på et av missionsa.
Og ja, ganske bra stemning der, med dagboken og det hele!

Hvem andre har gjort questen til grevinnen av Bruma?
Den der du skal reise langt, og lengre en langt for og finne



*SPOILER*

















For og finne en gammel artifact som gjør at du er immun mot alle disease og poison. Men hvis du leverer denne til grevinna får du en ring som gir deg 7 agility og 5 på noe annet!

Isåfall, hva valgte dere andre som har tatt questen?
















*SPOILER SLUTT*
 
<div class='quotemain'>
Trenger litt hjelp, anngår Dark Brotherhood. Har fått en quest om å drepe en Khajiit som heter J'ghasta, men jeg finner ham ikke i huset hans selv om jeg har vært der både om natten og dagen, og det går ikke å spørre noen i byen om han heller.

Noen som har gjort questet og kan hjelpe? Er vel 3 quests etter man har blitt Silencer.
[/b]
Du går inn i huset og under et par puter og noe cloth så er det en luke ned til et treningsrom hvor J´ghasta befinner seg. Personlig tok jeg paralyze 5 seconds på sverdet mitt og slaktet han på mellom 3 og 4 sekunder. Med andre ord så er det ikke mye utfordring.

Håper at det hjalp. :)
[/b][/quote]

Jepp. Takker så meget. Kosekos. Karakteren min ble dobbelt så sexy etter den questlinen var ferdig. :D

Lurer på om ikke resten av questene i spillet kanskje skuffer litt etter dette ... håper ikke det. Har ikke begynt på Oblivion-gates og sånn ennå, men alt er så kos likevel. Så dette var det all Morrowind-hypen handlet om? :D
 
Jeg har funnet ut at det å være Assassin i Dark Brotherhood ruler enormt. Buen er skamfet, glem alt jeg har sagt om den. Hvor mange oppdrag er det til jeg får Shadowmere?
 
*SPOILER*








:p Du må gjøre ferdig alle questene til de folka i sanctuary greia.
Da får du gjort quests til "Black hand" i det første oppdraget gir han deg den. Håper det hjalp. Stå på!









*SPOILER SLUTT*
 

Lodin

Der Waaaah
Her er noe som er gøy. Oblivion bruker et program som heter facegen til å generere ansikter. En annen versjon av programmet har muligheten til å scanne fotografier og lage 3D modeller av dem. Hvis man laster ned demoen, lager en modell og noterer ned hvilke instillinger den har skulle det være mulig å konvertere de over til Oblivion. :blunk:
Det bør med andre ord være mulig å få seg selv eller Liv Tyler inn i spillet og noen har feks. laga en mod som får Martin til å ligne på Boromir (begge to spilles av Sean Bean).
Har ikke testa det ut ennå, men det virker lovende.
http://www.facegen.com/
 
Sikkert newbie question til 100 men går det an til å gå til morrowind i Oblivion liksom ? Ser det står Morrowind på mappet. Hadde vært digg ^^
 
Sikkert newbie question til 100 men går det an til å gå til morrowind i Oblivion liksom ? Ser det står Morrowind på mappet. Hadde vært digg ^^
[/b]
nope det stopper opp.. Og det morrowind du ser på kartet er ikke samme morrowind som i morrowind, der det visstnok var på en øy utenfor ellern (vet ikke dette selv, bare lest)
 
<div class='quotemain'>
Sikkert newbie question til 100 men går det an til å gå til morrowind i Oblivion liksom ? Ser det står Morrowind på mappet. Hadde vært digg ^^
[/b]
nope det stopper opp.. Og det morrowind du ser på kartet er ikke samme morrowind som i morrowind, der det visstnok var på en øy utenfor ellern (vet ikke dette selv, bare lest)
[/b][/quote]


Jeg trodde også dette, men slapp av. Oblivion er fremdeles STORT.

Det er forholdvis øya i Morrowind handlingen utspilte seg....i Morrowind altså.