The Last of Us (PS3 og PS4) - postapokalyptisk zombiesopp

Skulle gi dette spillet en sjanse, men som fryktet føles det som en gritty, sluggish versjon av Uncharted. Suoer Mario 3D World GOTY 2013!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sitert for å være den eneste åpenbare sannheten. Skjønner heller ikke hvorfor The Last of Us blir sett på som et tegn på at "mediet har modnet", når alt det "seriøse og voksne" skildres i ikke-interaktive sekvenser.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nå har jeg bare såvidt spilt ferdig prologen, men jeg regner jo med at det blir mer gripende etter hvert. For å si det sånn så var den eneste overraskelsen da jeg starta spillet som tenåringsjente i pysj at hun etter hvert ble drept av en kar med børse og ikke en zombie. Burde nok legge litt mer effort i det, men det er så kjeeedeliiiiig.
 
Nå har jeg bare såvidt spilt ferdig prologen, men jeg regner jo med at det blir mer gripende etter hvert. For å si det sånn så var den eneste overraskelsen da jeg starta spillet som tenåringsjente i pysj at hun etter hvert ble drept av en kar med børse og ikke en zombie. Burde nok legge litt mer effort i det, men det er så kjeeedeliiiiig.
Starten er rimelig kjedelig, men det drar seg til etter to-tre timer og spillet byr på noen intense saker. Alt i alt en god film, men tempoet blir desverre ødelagt av dårlig gameplay =)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, jeg har betalt (veldig lite) for det, så jeg får spille det litt mer. Kroka opp PS3-en igjen i dag så da er det overhengende risiko for at det blir mer etter hvert.
 

Lodin

Der Waaaah
Men nå har jo hu som spiller jentungen i dette stått fram som lesbisk. Da fortjener det ihvertfall en masse bonuspoeng.
 
Unødvendig å skrive hva som skjer i prologen, Yetipants. Folk som har spilt det vet det, og de som ikke har spilt det går glipp av muligheten til å oppleve det. Jeg synes det var en av de sterkeste scenene i spillet, og jeg er ikke alene om det.

Har kun spilt gjennom det én gang tidligere, og jeg bestemte meg for å gå gjennom det igjen før jeg spiller Left Behind. Det var i hvert fall en rimelig blandet førstegangsopplevelse, men det var definitivt ikke der at det lå på nivået den generelle hyllesten det fikk. Får komme med den endelig dommen når jeg er ferdig igjen. Å kjøre Ellie rundt på paller var i hvert fall greit GOTY 2013-verdig.

Det som er sikkert at jeg synes det var helt jævlig frustrerende til tider, så kjører easy nå. Auto-aim \m/
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Unødvendig å skrive hva som skjer i prologen, Yetipants. Folk som har spilt det vet det, og de som ikke har spilt det går glipp av muligheten til å oppleve det. Jeg synes det var en av de sterkeste scenene i spillet, og jeg er ikke alene om det.
Da er det, logisk nok, også mange som er enige med meg og syntes det var platt og forutsigbart, eller hur?

Edit: Har spilt et stykke til nå, kom til et verft og cappa noen folk i skolten, stakk en kis i nakken og strangulerte et par til. Kom fram til han kisen jeg skulle møte/drepe/husker ikke, så at det var sju-åtte henchmen mellom meg og ham, og æh jeg slo av. Det er sånn det kommer til å være framover, ikke sant? Det samme blodfattige, generiske, minste-felles-multiplum-skyte/cover-gameplayet som ikke utmerker seg i noen som helst retning? Hvis svaret er nei så bør de som designet denne delen av spillet bli satt til å gjøre noe annet, for "hva om vi presenterer det nye, innovative spillet vårt med et brett hvor du gjør nøyaktig det samme som i den andre blockbuster-serien vår?" er ikke noe man bør få betalt for å foreslå, langt mindre gjennomføre.
 
Det blir faktisk litt bedre etterhvert. Fiendene endrer seg, noe som fører til at man kan spille på en annen måte. Men, ja, starten er forferdelig generisk. Nivådesignet blir veldig forutsigbart, men ikke på en god måte: hver gang containerne og kassene er taktisk utplassert slik at man kan bruke dem som dekning, vet man at nå kommer det en døll skuddveksling.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg forutså de dølle skuddvekslingene ved at det lå massevis av murstein og flasker på bakken. Det er uansett der problemet ligger. Som jeg nevnte tidligere er det kjipeste med spillet at flesteparten av fiendene er folk. Når det har vært en zombieapokalypse er det zombier jeg vil blæste! Ellers likte jeg spillet godt.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Remastered kommer ut denne uka. Det er akkurat samme spillet, men med opptil 60 fps (du kan også hardlocke spillet til 30 i innstillingene). Noen som skal kjøpe?

Her er en anmeldelse fra USGamer.
Konklusjon skrev:
There's not really enough distance between the PS3 version of The Last of Us and this new Remaster to make it worth double-dipping, unless you're simply that fixated on counting lines of resolution. If you missed out the first time around, though, you really shouldn't let it slip past again.
 

Novastrum

Feminist-elitist
60fps og 1080p er god nok grunn for meg. AAA GOTY i fjor for min del, men irriterte meg fortsatt over slowdowns og jaggies. Akkurat lang nok tid er gått til at jeg er klar for å shivve soppjævler igjen. Gleder meg.
 
Var det noen som spilte multiplayeren noe særlig? Er den verdt tiden min, eller er den bare et resultat av at "alle" spill må ha multiplayer?