The Legend of Zelda: Phantom Hourglass

#1
Nintendo overøser virkelig DSen med lots of løøve for tida. Og dette må jo være det største spillet de har kommet med på lenge! Noen andre som gleder seg til E3 nå eller?




Zelda: PH video
 
#2
URlen funker ikke for meg. Siden blir sinnsykt stygg, og jeg får en error-feilmelding.
 
#4
Funker sweet her.

Ser ihvertfall rottedeilig ut! Jeg blir helt våt i truse, bak lår og under tenna mine av dette ass! :D
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Syns det ser ut som man styrer alt med stylusen... Ser jo gøy ut, men jeg hadde nok foretrukket en mer klassisk styremåte.
Grafikken var ihvertfall veldig pen.
 
#6
Bare jeg som syntes perspektivet var litt for nærme? Man får ikke et like godt overblikk som man gjorde i f.eks. Zelda på SNES. Mulig kameraet zoomer inn og ut avhengig av situasjonen, men på videon så det litt trangt ut. Spillet var iallefall pent nok, selv om jeg ikke helt forstår hvorfor de skal bruke cel-stilen til WindWaker nå som Twilight Princess kommer uten celshading. Det virker som om mye av spillet er basert på WindWaker. Mye sjø og små øyer man må seile til. Hadde foretrukket et stort platå, som f.eks. Hyrule. Men skal ikke dømme det for tidlig, kjenner jeg gutta rett, blir dette spillet svært så morsomt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Kanskje, jeg veit ikke, celshading passet bedre til spillet? Bare en sånn der vill gjetting, altså.
Uansett: Early days, men... kan bli fint. Litt skuff at ikke detaljnivået matchet det vi så i Minish Cap, men det var jo temmelig ekstraordinært.
 
#9
Ja, Ocarina/Majora kvalitet hadde nok blitt litt vel bleikt idag. Særlig siden dette sansyneligvis vil bli sluppet ikke særlig lenge etter Twilight Princess. Ved å kjøre denne stilen slipper de den direkte sammeligningen og å bli stemplet som et utvanna Zelda:TP.
 
#10
Men blir heller stemplet som et utvanna WindWaker? :p

Grafikken har jeg ingen problemer med, den er bare pen og koselig. Men dette båtgreiene er ikke noe jeg vil se om igjen. Små platåer er langt mindre kult enn store, det erfarte jeg i WindWaker. Å seile i et kvarter til hver bidige øy var heller ikke så morsomt.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#11
Ja, men det virker ikke som man seiler på samme måte som i WW. På traileren staket Link ut en rute på kartet, og så virket det som spillet switchet til en slags on-rails shooter. :confused:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Noen liker å reise på skattejakt også, veit du. Og jeg synes seilinga eide. I en tid hvor alt skal være så jævla strømlinjeformet klarte Nintendo å gjøre det å seile ei lita jolle på de syv hav til en morsom utfordring.
Dessuten går jeg ikke uten videre med på at ørkesløs trasking overalt uten videre er bedre enn at når du først støter på land, da veit du at det foregår noe interessant der.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Hadde jo vært litt kult om du så traileren før du uttalte deg, da. :rulleøyne:
 

SHDR

Gullmedlem
#16
Enda en versjon av røveren. Linker direkte til filmen, jeg, siden jeg er et svin.

Det ser veldig, veldig fint ut! Interessant at noteringen din på kartet påvirker spillverdenen. Har de rett og slett integrert en handwriting recognition-sak der inne? Satoru Iwata snakket iallfall om at de hadde laget en slik app som de ikke helt visste hva de skulle bruke til. Burde kunne åpne for veldig morsom puzzle-solving! Yay!

Hva synes folket om at man skal kunne spille MegaDrive og TurboGrafx 16 på Revo, da? Jeg hadde *håpet* at Sega ville støtte med sin back catalogue, men jeg ville ikke helt tro det. Nå trenger vi bare Saturn-emulasjon ... fat chance for at det skjer. :(
 
#17
Om Thinaran har rett, blir jo ikke seilingen fri, og lar deg ikke oppdage noe som helst. Det blir kun en slags rulletrapp mellom forskjellige øyer.
[/b]
Nei, feil. Man tegner en strek på kartet, så følger båten den. Det ser ihvertfall slik ut på traileren.
 
#18
Nå som jeg er i militæret, har jeg kun DS-en min som aktuell spillkonsoll, og da jeg hørte dette ble jeg jo selvfølgelig fryktelig glad. Men, det kommer jo sikkert ikke ut på år og dag... og ble ærlig talt ikke særlig fristet av traileren, i allefall ikke i den grad jeg ble av Wind Waker og The Twilight Pricess... Men det er noe her som ikke frister på samme måte.
 
#19
Må si meg enig med Klaymen, har alltid syntes at Zelda er litt malplassert på håndholdte konsoller.. ALttP var mye morsommere på snes enn på gba, og mye morsommere enn både minish cap og oracle of seasons.

PH så ganske interessant ut, tegne vei til boomerangen o.l, men jeg tviler på at zelda magien blir den samme..