The Legend of Zelda: Twilight Princess [GC/Wii]

Tror du kan bare gi opp på Zelda nå om du ikke gidder å sette deg ned å tenke ut noen av de første oppgavene i spillet. Prøv deg frem, ikke gi opp med en gang.
 
Men at du gir opp på sekundet? Prøv deg frem for faen. Skal du spør etter hjelp hver jævla gang du møter en liten utfordring kommer vi til å se mye av deg her i tråden.

Selvfølgelig sleit jeg også litt der, men jeg fant da det ut etterhvert.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, for all del - mye bedre å stå fast på noe ulogisk enn å komme seg videre i spillet.
 

Lodin

Der Waaaah
Enig i at den kattegreia er for obtus. Jeg sleit og som et helvete, men tror at løsninga var å fiske på brygga mens katta sitter nærme nok til å snappe opp fisken. Du er ihvertfall ikke en av de som ikke greier å trekke opp første fisken engang. :p
 
Skjønte ikke hvordan fiskinga fungerte engang jeg. Siden jeg hadde lest at man brukte Nunchuken til å sveive inn kom det jo naturlig å prøve det, men den fiskestanga man får på starten har jo ikke snelle engang. Men ja, etter mange forsøk med veiving av Wiimote og Nunchuk så fant jeg ut at det var bare å holde den oppover. Men siden katta ikke tok den første gang så prøvde jeg igjen når han var litt nærmere.

Jeg har enda ikke stått fast noe lengre enn det jeg gjorde på starten. For eksempel den kurven, løp rundt en halvtime - time før jeg fant ut at jeg måtte *spoiler*sende den ørnen mot kurven. Det første som slo meg var naturligvis sprettetern. Men da måtte jeg jo få katten inn, fordi dama var så trist uten katten sin.

Lettere "tutorial" og mer utfordrene templer hadde gjort seg, men har fortsatt over halve spillet igjen så jeg skal ikke klage.
 
Det eneste jeg har hatt problemer med er Snow Peak tempelet. Jeg og ei veninne brukte hele fem timer på det. I grunn er det ikke så vanskelig, men vi var overtrøtt, så vi klarte sikkert ikke konsentrere oss noe.
 
Hehe, jeg ga faktisk ikke opp med en gang... ga opp det å fiske da jeg så han bare kastet uti fisken med en gang igjen, så jeg gikk over til andre obskure metoder, som gresskarkasting, og å prøve å lure katta inn i hytta.
 
Brukte over en halv time på å bare skjønne hvordan jeg skulle fiske. Det var absolutt ikke enkelt å forstå hvordan man skulle gjøre det.

Man skal fange to fisker. Det har ingenting med hvor katten står. Er sikker på at jeg har rett, har gjort den delen to ganger, og begge gangene så løpte katten avsted med fisken etter jeg hadde fanget to. Ikke spør meg hvor den andre ble av...
 
Og DER kom den gode Zelda følelsen... som jeg nevnte tidligere i tråden, ble jeg ikke så begeistret eller hektet på dette spillet med en gang... men nå, i første dungeon: [SEMI-SPOILER-LØSNING-FØRSTE-DUNGEON]: Da jeg fikk boomerangen og brukte den til å suge med meg bombedyret i en virvelvind til steinblokken husket jeg hvorfor jeg virkelig elsker denne serien...
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Akkurat ferdig med bossen i skogstempelet. Heftige greier. ^_^ Men jeg har et spørsmål: De heart piece-greiene man skal finne i templene, må man finne alle første gang man er der eller er templene åpne senere for å gå tilbake til?
 

Lodin

Der Waaaah
Man kan dra tilbake til gamle templer når som helst. Det som irriterer meg er at man nå må finne fem hjertebiter istedet for fire, sånn som det har vært siden Zelda 3. På grunn av det syns jeg det passer med en liten Nintendo is fucking us again! :argh:


^_^
 
Men til gjengeld får man jo faktisk hint* på hvor hjertebitene er, så det går opp i opp.

*Snakk med spåkona.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
SITAT(Link @ 26.12.06, 19.27) 44026
Hvor får man tak i gc versionen?
[/b]
Jeg bestilte min fra Platekompaniet.no.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Både på Spaceworld og Spiderman i Drammen hadde de Zelda:tPP til GC.