The Legend of Zelda: Twilight Princess [GC/Wii]

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Bare innen fiskinga. Cave of Ordeals tok jeg nøyaktig to ganger, fordi jeg trengte to forsøk. Det slo meg ikke at man kan bruke metallkula på zombiene som fryser deg og dermed unngå alle problemer med de.
 
Ah, en dårlig formulering fra min side. Det jeg mente var at jeg hadde vært innom Cave of Ordeals for å få nok rupess til Rollgoal, men at jeg, til tross for rundt hundre forsøk ikke ser ut til å bli noe flinkere i det. I Cave of Ordeals har jeg ennå ikke kommet meg gjennom den isveggen man møter etter en stund, siden jeg ikke har det nødvendige utstyret. Er det noen andre steder jeg heller bør gå for å skaffe meg penger i en fei?
 
Umm... du kan jo alltids levere golden innsects til hu sprøe jenta i byen. Og så kan du utforske litt. Det du sier om at Hyrule føles tomt kjenner jeg meg ikke igjen i. Var massevis av hemmelige kister der, hvor brorparten er fylt med penger.
 
Joda, det er massevis av hemmelige kister og andre bortgjemte gjenstander, men allikevel føler jeg at store deler av spillområdet kunne vært fjernet uten at det hadde gjort spillet noe dårligere. Det gjør det heller ikke stort bedre at det kun er noen få fiender i hvert område, noe som gjør at jeg fort går lei. For meg er spillet best når man holder seg til hovedhistorien, men allikevel føler jeg at jeg må finne alt for å "fullføre" det.
 
Klart, men det hadde på ein måte vore litt teit i ei slik verd om ho var mykje mindre for at det skulle vera meir komprimert. Men eg òg tykte det var for lite å gjera på i byrjinga, men so viser det seg jo at det ikkje skal so mykje til for å finna mykje meir å gjera på. Det er meir der enn det ser ut til med det same.

For å få meir pengar, kan du jo samla saman alle Poesjelene. Det er ein stor jobb òg.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Selv syntes jeg ikke spillet var tomt, men det var bare temmelig lite givende å utforske det. Du tjener noen rupees her og der, men ingenting gir meg en skikkelig belønning om dere ser hva jeg mener. Og side-questene (bug-samlinga og poe-samlinga) blir for meg bare vanvittig kjedelig og meningsløst. Den delen av spillet som ikke har noe med historien å gjøre kunne godt engasjert litt mer.
 
Samd i det. Det var veldig lettvint å ha to store samleoppdrag og mest ingen andre. Og fiskinga var heller ikkje so spanande etter at ein hadde fått tak i dei ulike fiskane. Dumt at det ikkje var mange fleire fiskeslag.

Eg har berre spelt Wind Waker og TP av Zelda-spela, men WW hadde definitivt mykje meir varierte sidequests. Her var det for mykje pengar og for få andre ting.
 
Sidequest-delen av Twilight Princess var ikke dets sterkeste side, nei. Det er en haug med samleoppdrag som kun er der for ha-alt-freakene. Det blir vanskelig å holde dette mot spillet dog, da det er tydelig at det som kanskje ville vært et sidequest eller minigame i tidligere Zelda-spill nå er blitt en del av hovedquestet. Og hvis noen klager på hovedquestet blir det pryl!