Tiårets spill (2000 - 2009)

Drauden

SGs kollektive lillebror
#21
1. Perfect Dark
2. Metal Gear Solid 3: Snake Eater
3. Diablo 2
4. World of Warcraft
5. The Elder Scrolls IV: Oblivion
6. Grand Theft Auto 3: San Andreas
7. Portal
8. Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
9. Grand Theft Auto IV
10. Half-Life 2

Det viktigste er at førsteplassen er klart bedre enn de andre spillene på listen.
 
#22
Aj aj aj. Detta var ikke lett. Jeg får vel prøve så godt jeg kan å ikke la meg blende av den jævla nostalgien.

9: Space Station Silicon Valley
Hehe, artig valg, husker det spillet med stor glede selv, lenge siden sist nå.. Virtual Console release hadde vært noe.
 
#23
Oi, Shadowman. Det var ... et spesielt valg. :) Jeg husker det bare som "OK" må jeg innrømme.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#24
Shadowman og Silicon Valley kom ut før 2000, din dass.
 
#26
Reddet av 1999-gongongen, sier jeg bare. :durrdog:
 

demake

Seksuelt godteri
#27
Ooooohhh, se på meg. Jeg bøyer reglene.
Shadowman kom i 99...Det er 10 år siden, så det burde være lov å ta med. Oerhört; du spilte ikke tilfeldigvis PS-versjonen? Synes å huske den var rimelig bajs i forhold til N64-versjonen.
Og jaaada, Space Station Silicon Valley kom ut i 98, men men, så sånn er det. Nomminerer det likevel så får det være opp til Kilik eller hvem det nå er som styrer showet å luke det ut.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#28
Haha, husker Martin masa noe hinsides om Shadowman back in the day. Ellers var vel Dreamcastversjonen best?
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#29
Herrejesus. Elefanthusken din er skummel. Det var uansett et sårt undervurdert spill, mener jeg å huske.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#30
Ja, for en klovn å spille kanskje. På sirkuset.

Mange dristige forslag her (de av dere som fyller halve lista med Metal Gear-spill, I salute you), men hvis du griner over at spillet ditt som kom ut i 99 ikke får værra med så håll sjefta. Finner du ikke 10 bra spill på 10 år er du homo.
 
#32
Mange knallspill som måtte tas til side, men dette er de ti beste spillopplevelsene jeg har hatt de siste ti årene:

1. Super Mario Galaxy
2. Resident Evil 4
3. BioShock
4. Fallout 3
5. Metroid Prime
6. The Legend Of Zelda: Majora's Mask
7. Tales Of Symphonia
8. The Legend Of Zelda: Twilight Princess
9. The Legend Of Zelda: Wind Waker
10. Super Smash Bros. Melee
 
#33
1. Okami
2. Bioshock
3. Fallout 3
4. Super Mario Galaxy
5. The Legend of Zelda: Twilight Princess
6. The Legend of Zelda: Majora's Mask
7. Conker's Bad Fur Day
8. The Legend of Zelda: Wind Waker
9. God of War
10.Uncharted 2: Among Thieves
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#34
1. Bioshock
2. World of Warcraft
3. Grand Theft Auto III
4. Uncharted 2: Among Thieves
5. Osu! Tatakae! Ouendan
6. Star Wars: Knights of the Old Republic
7. Tony Hawk's Pro Skater II
8. Dead Space
9. Max Payne
10. Gears of War

Litt usikker på rangeringen. Det frister også å ha med Wipeout HD (Fury), Championship Manager 3, Timesplitters 2, Project Gotham Racing 4 og Gran Tourismo 4.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#35
1. Ninja Gaiden
2. Resident Evil 4
3. Fallout 3
4. Deus Ex
5. Metroid Prime
6. Star Wars: Knights of the Old Republic
7. Silent Hill 2
8. Virtua Fighter 4
9. Call of Duty 4: Modern Warfare
10. Max Payne
 
#36
Synes vi skal holde oss til spel som kom ut i DETTE tiåret, eg. Var ikkje det heile poenget med denne tråden?

Max Payne må nesten tas med, det er fortsatt bra den dag i dag og kung fu-mod'en gjorde det spelet til noke Matrix aldri klarte å oppnå. :D
 
#37
1. Half Life 2

Stemmer blankt på de andre, til dere som ikke har hl2 på lista i det heletatt: fitts.
 
#38
  1. Metal Gear Solid 4
  2. Demon's Souls
  3. Suikoden 2
  4. God of War 2
  5. Max Payne
  6. Shadow of the Colossus
  7. Resident Evil 4
  8. Assassin's Creed 2
  9. Batman: Arkham Asylum
  10. Final Fantasy X
Jeg synes dette var vanskelige greier. Det er mange flere spill jeg har kost meg masse med som ikke nådde denne listen, blant annet samtlige Hitman spill, Devil May Cry serien(bortsett fra DMC2 som bare var en spøk fra Capcoms side) og Fallout 3 for å nevne noen. Til slutt valgte jeg å kun ha et spill fra hver serie så Metal Gear Solid 3 gikk derfor ut.

At MGS4 kom på førsteplass var et lett valg, men det var ukomfortabelt jevnt mellom Suikoden 2 og Demon's souls. Demon's souls komme seirende ut, enkelt og greit fordi at det ikke er noe annet spill som Demon's Souls.
God of war 2 er i mine øyne det beste spillet i sin sjanger med god margin og fortjener absolutt fjerdeplassen det fikk. Jeg var usikker på hvilket spill jeg syntes fortjente å komme først av Max Payne og SotC, samtidig som jeg på en måte føler at Resident Evil 4 burde vært lengre opp på lista. Assassin's Creed 2 var awesome. Lenge siden jeg har blitt så hekta på et spill hvis man ser bort fra Batman.
Final Fantasy X var spillet som introduserte meg for jrpg sjangeren, og er fortsatt det jrpg spillet jeg har brukt mest tid på.

Da sier jeg meg endelig ferdig med redigeringen av denne listen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#39
Du dette var altså tiårets beste spill og ikke tiårets verste spill hø hø.

Skammesjå her, jeg har da fått tenkt ut noen.

- Half-Life 2
- Deus Ex
- Demon's Souls
- LittleBigPlanet
- Super Mario Galaxy
- The Legend of Zelda: The Wind Waker
- Metroid Prime
- Bangai-O Spirits
- Thief: Deadly Shadows
- Crackdown

Sånn røffli.
 
#40
Venter med å lage lista til jeg har fått spilt Demon's Souls. Høres ut som det er et spill jeg vil like, så får se.
Har også planer om å pløye gjennom Deus Ex som jeg har skjønt skal være veldig bra. Har faktisk kjøpt det, men grafikken blir helt føkk'd på hardwaren jeg kjører det på. Finnes det en patch eller lignende som gjør at det kan kjøres på dagens maskiner?