Tiårets spill (2000 - 2009)

#41
Du dette var altså tiårets beste spill og ikke tiårets verste spill hø hø.
Hold kjeften på'ræ ru'a!!

Jeg alltid mongo på sånne lister. Jeg prøver å dømme ut ifra hva jeg tenkte når jeg spilte spilla første gang. Om ikke annet så er spilla på lista spill jeg kosa meg grundig med. Devil May Cry 3 for eksempel, er garantert det spillet på PS2 med best bossfighter. Er dog et par der jeg er litt usikker på fortjener å være der. Hva kan jeg si? Jeg er en rebell.

Jeg tok det forresten glatt som en selvfølge at du ikke snakka om MGS4. Du vet, siden det er det best spillet. Og alt det der.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#42
Har også planer om å pløye gjennom Deus Ex som jeg har skjønt skal være veldig bra. Har faktisk kjøpt det, men grafikken blir helt føkk'd på hardwaren jeg kjører det på. Finnes det en patch eller lignende som gjør at det kan kjøres på dagens maskiner?
Det har kommet en del patcher til det, ja. Hvis du spiller Steam-versjonen har du nyeste automatisk, og det skal fungere fett - iallfall på Nvidia-kort. Ati-kort er litt mer shaky etter hva jeg har hørt. Kjører iallfall glimmers på mitt Nvidia 8800-kort.
 

Kilik

Lokal moderator
#43
Par teknikaliteter:

Forskjellige versjoner av spill, f.eks. MGS3/MGS3: Subsistence og Ninja Gaiden/NG Black/NG Sigma vil bli regnet som ett spill på lista.

Relanseringer av eldre spill som f.eks. Chrono Trigger til DS vil ikke telle som et 00-tallsspill. Remakes som Resident Evil til Gamecube godkjennes siden det er bygd opp fra grunnen av og såpass forskjellig fra originalen, men der går grensen.
 

oma

Village Drunk
#45
Mark of Kri
Silent Hill 2
Commandos 2
Ico
GTA III/San Andreas
Modern Warefare
Team Fortress 2
Dead Rising
Fallout 3
Max Payne


Honerable mentions:
God of War
Tekken 5 DR
Half Life 1 (PS2 versjonen var mitt første møte med HL serien?)
Lumines
Urban Dead

Mye nostalgiafaktor ute og går og mye vurdert av hvor mange timer jeg har lagt ned i det og veldig preget av at jeg ikke hadde spilt mer enn 4-5 spill før år 2000 i det hele tatt.

Edites før nyttårsaften for riktig poengscore.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#47
Dette er forbanna vanskelig, og ble ikke lettere av å lese andre folk sine lister. Får gjøre så godt jeg kan, men skulle gjerne hatt dobbelt så mange plasser på lista.

  1. Half-Life 2 - Til tross for de kjedelige våpnene og "hei, vi har laget en fysikkmotor!" er dette desidert tiårets spill. Valve måtte innfri de enorme forventningene etter gigantsuksessen Half-Life, og innfridde til de grader. Jeg var solgt fra første øyeblikk, og spillet hever fremdeles standarden i dag. Det at det kunne bli relansert og vinne GOTY-priser gjennom The Orange Box tre år etter sin første release sier egentlig sitt.
  2. Morrowind - Det første RPG-et jeg virkelig ble oppslukt av, og til tross for at det var buggete som faen så har jeg sikkert brukt hundrevis av timer i det.
  3. Star Wars: Knights of the Old Republic - Endelig kom det et genialt Star Wars-spill igjen, og endelig var det ikke historien vi hadde hørt hundre ganger før. Bioware skapte seg noe helt eget, men klarte samtidig å lage noe som var 100% Star Wars.
  4. Thief 3: Deadly Shadows - Ja, jeg er en av de som faktisk digga det tredje Thief-spillet. De velkjente mekanikkene, fortellerteknikkene og sjarmen fra de to første spillene ble perfeksjonert i denne tredje runden med mestertyven Garrett. Denne gangen kunne man også snike seg rundt i byen han bor i, og overhøre verdifull informasjon eller pisspreik mens man var på tur til sitt neste brekk. Ved hjelp av mods har det også holdt seg ganske godt.
  5. Fallout 3 - Infridde til de grader, selv om skrivinga kunne vært bedre. At den vant så mange priser for historien kommer jeg aldri til å forstå, men gud så mange timer jeg har brukt på å vandre rundt i denne virtuelle ødemarken. DLCer og mods har også økt levetiden, og åpner for flerfoldige hundre timer til med postapokalyptiske eskepader.
  6. S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl - Dette var ikke helt et renskåret skytespill, men langt fra et RPG. Til tross for bugs og de absurde situasjonene de noen ganger resulterte i, skapte STALKER en stemning og atmosfære som gutta i Bethesda bare kan drømme om. Den sukkersøte, banale og naive ødemarka i Fallout 3 har lite å stille opp med når den sammenliknes med sonen i STALKER.
  7. Portal - Kort, kult og engasjerende.
  8. Battlefield 1942 - Skapte så og si en helt ny sjanger, og fremsto som på mange måter som MMO done right.
  9. Uplink - En grunnleggende forskjellig spillopplevelse, og fortjener derfor en plass på lista.
  10. Rome: Total War - Jeg har egentlig lyst til å nominere hele serien, men for meg starta det med Rome: Total War. Kombinerte verdenskart-strategi som var bedre en noe Civilization-spill kunne tilby med sanntidsstrategi som var mye bedre og mer realistisk enn noe fra Age of Empires- eller Command & Conquer-seriene.

Andre som har gjort seg bemerket
Gothic-serien (+ Risen)
Team Fortress 2
Bioshock
Shadow of the Colossus
Warhammer 40k: Dawn of War-serien og Company of Heroes
Command & Conquer: Red Alert 2
Zelda: Twilight Princess
Psychonauts
Gears of War
Deus Ex
Modern Warfare
GTA III/Vice City/San Andreas
Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast
Zeno Clash
Dragon Age: Origins
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#49
Diablo II
World of Warcraft
Team Fortress 2
Super Smash Bros. Melee
Fallout 3
TLoZ: The Wind Waker
Pokèmon Ruby/Sapphire
Street Fighter IV
Halo 3
Bioshock
 

Jante

privileged CIS shitlord
#51
oma mener kanskje at alle spill i en serie er like gode?
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#53
1. Ninja Gaiden
2. Perfect Dark
3. Twilight Princess
4. Supreme Commander
5. Halo 3
6. Super Smash Melee
7. Vampire: The masquerade bloodlines!!!
8. Half-life 2
9. Bad Fur Day
10. Burnout 3

---------

10,1. Mass Effect
10,2. Farenheit
10,3. The Darkness
10.4. Mario Galaxy
edit: 10,41. Resident Evil 4
10,5. Silent Hill 3
10,6- Metal Gear Solid 2
10.7- F-zero GX
10,8. Ico
10,9. Final Fantasy X
10,10. Fable
10,11.Paper Mario: The Thousand-Year Door
10,111 Metroid Prime

----
ugh - når skal vi kåre den beste lista?
 
#54
- Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth
- Morrowind
- Deus Ex
- Vampire: The Masquerade: Bloodlines
- Thief 2: The Metal Age
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Neverwinter Nights
- Star Wars: Jedi Knight 2: Jedi Outcast
- Anachronox
- Perry Rhodan: Myth of the Illochim
 
#56
Blir jævla vanskelig. Får holde meg til ett spill pr.serie.

Prøver på denne:
1.Metal Gear Solid: Twin Snakes. Godkjennes ikke den går jeg for Snake Eater.
2. Half-Life 2
3. Silent Hill 2
4. S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl
5. Quake Live
6. Final Fantasy IX
7. Max Payne
8. ICO
9. Knights of the Old Republic 2
10. Legend of Zelda: The Wind Waker
 
#57
jeg krever en fodnuftig begrunnelse på hvorfor du mener KotOR 2 er bedre enn det første, takk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#58
Metal Gear Solid på førsteplass og så skal du ha ham til å forsvare KotOR2? Nigga please.
 
#59
Kommer fra han som har faens Crackdown på lista.

Har ikke spilt det første faktisk, men jeg likte 2 veldig godt.
Hu blinde dama var en helt fantastisk feit karakter og gjorde mye av spillet for min del.