Tiårets spill (2000 - 2009)

Kilik

Lokal moderator
Når et FPS skal toppe lista, noe som ikke er unaturlig med tanke på populariteten til sjangeren i tiåret som har gått, må det bli Half-Life 2. Det er hele 5-6 år siden det kom ut, men setter fortsatt standarden for singleplayer FPS.

Savner et GTA i topp 10. Ikke bare fordi jeg liker spillene veldig godt, men føler også de har vært veldig definerende for tiåret med sandbox-konseptet. Riktignok tre GTA-spill i topp 25.
 
Jeg kan så absolutt leve med den lista der. Topp 3 der er vel kanskje min topp 3 også, og eneste jeg er direkte uenig med i topp 10 er WoW, og Wind Waker er vel det eneste jeg ikke har spilt.
 

Kilik

Lokal moderator
Litt fakta fra topp 40:

Beste nye franchise: Max Payne (6. plass)
Eldste spill: Thief II: The Metal Age (mars 2000)
Nyeste spill: Uncharted 2 (oktober 2009)
Beste utvikler/utgiver: Nintendo (7 spill, 2 i topp 5)
Bestselgende spill: GTA: San Andreas (~22 mill)
Japan: 17 spill
USA: 16 spill
UK: 4 spill
Finland: 1 spill
Ukraina: 1 spill
Canada: 1 spill
 
Half-Life 2 :elsk:
Merker at jeg savner et strategispill på lista, og det eneste jeg kommer på som kan være verdig er ett av Relics nyeste prestasjoner: Dawn of War 2 eller Company of Heroes. Nuvel.
Har du aldri spilt Warcraft III? En skam at det ikke er på lista. Civ 4 er forsåvidt også et veldig bra strategispill, men ble for tidskrevende for min del.

Sheriffen:
Der kan man se hvor forskjellig smak folk har. For meg er WoW -- om ikke det beste -- et av tidenes beste spill, og på 1. plass på denne lista.
Hva er det du misliker med spillet forresten?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har du aldri spilt Warcraft III?
Jo. Og Warcraft II, Civ I-IV, Supreme Commander, Command & Conquer-serien, Ground Control-serien inklusive World in Conflict og en skokk andre. Derfor jeg sa jeg savnet et strategispill nær toppen.

Og Warcraft III er på lista, plass 32.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Er for det meste fornøyd med lista. Half-Life 2 som tiårets spill kan jeg leve med. Max Payne og WoW er også spill jeg elsket. Resident Evil 4 pg Nintendo-spillene er spill jeg ikke har fått så mye tid med, men det jeg rakk å spille var absolutt bra, spesielt Resident Evil 4.
Eneste klagen min er at Fallout 3 gjerne kunne byttet plass med Elder Scrolls: Oblivion. Jeg klarte bare ikke sette meg ordentlig inn i Fallout 3, selv med Liam Neeson som pappa. Oblivion var en mye mer tradisjonell eventyrverden som jeg syntes var mer behagelig å spille i, mens Fallout 3 sin DC ble så... mørk og dyster, selv om jeg vet det var meningen. Jeg er vel ikke mann nok.
Men V.A.T.S er tøft da.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
mens Fallout 3 sin DC ble så... mørk og dyster, selv om jeg vet det var meningen.
Jeg ble faktisk genuint deppa over lange trecks over ødemarka. Men da jeg ble flink til å raskreise gikk det bedre.

Og at jeg ikke fikk med meg at det var Liam Neeson som spilte faren. Stemmen var fryktelig kjent, ja.
 
FY FAEN; SUPER FUCKING GAY MARIO FISSE GALAXY PÅ 2. plass? JEG QUITTER DETTE WANNABE NINTENDO FORUMET SOM DERE KALLER FISSEGAL!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Franklin the Turtles Great Adventure er bedre enn Tekken 6 da, trenger jo ikke bruke mockinggrammar engang.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ett av ti spill ble ikke utgitt på PC. Ja, jeg la merke til det jeg også. :D

For rekorden så er jeg litt overraska over at Baldur's Gate 2 topper, hvorfor ikke Planescape: Torment? Mye mer interessant. Ikke at BG2 er dårlig, for all del. Det er bare ikke like bra som Torment.

Edit: Sjekka nå, og Torment kom ut 12. desember 1999. Jaja.
 
Det raeges forøvrig på forumet deres etter det der:

Og ja. Konsollere ødelegger for pc-gamere generelt, med komersialisering av spill, tynner dem ut. Det er et problem, det gjør ikke at spillene blir direkte dårlige, men jeg har et seriøst problem med konsollgamere, en saueflokk som ikke finnes kvalitetsbevisst, ikke trenger de dybde i spill.
:D
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
De er for det meste eldre PC-gamere i redaksjonen der borte, noe samme gutta som lurker bak Spillpikkene. Ellers synes jeg lista vår er bedre. Andre norske er Spillmatics topp 50, som plasserer våre toppspill Fallout 3 på 34. plass, og Half-Life 2 som nummer 22.