To(tre) spørsmål om Tekken 4

Jeg har sett svært mange mennesker her beskrive at å kjøpe en slags mini-stick er mye bedre enn den vanlige kontrollen. Det er jo sikkert smak og behag, men er det ikke mulig å bruke analog-stikka på Playstation 2-kontrollen? Hvis nei; har noen et godt forslag til hvorfor? Namco/Sony vil selge mer? :p

Det var spørsmål nr. 1. Da var det nr. 2:

Jeg har aldri skjønt meg helt på de "During hit"-greiene, og da sikter jeg særlig til Paul. Jeg får alltid til den der ff21 med Paul (håper jeg skrev legend-koden riktig), slik at han slår på en litt annen måte og det gjør generelt mer damage.
Men for meg er det komplett umulig å få til Demolition Man. Er det bare meg? Jeg synes During hit greia er litt rar egentlig... eller er det fordi jeg er for nabb og ikke klarer å trykke 421 når jeg skal?

Hilsen en som lurer :ehm...:

oma

Village Drunk
vel skal ikke si jeg er så god med den der "while hit" greien jeg heller, jeg har personlig alldri greid de, men det er heller ikke så viktig, man kan godt vinne uten å greie de... jeg bruker pad og liker det ALLER BEST siden man kan bruke R1R2L1L2 i forhold til sticke og jeg er redd jeg kommer til å knekke sticke viss jeg får den :p

du får håpe noen bedre enn meg svarer her :p

EDIT : og analog funker ikke

Når det gjelder "during hit", så er det kalt en just-frame, du skal trykke inn knappen på ett bestemt punkt, man skal trykke akkuratt idet slaget før treffer,
f,f+2:1
så skal du trykke 1 akkuratt når 2 treffer han..

Jeg skal være enig at det er nesten klin umulig på T4.. I T5 sitter den så og si 10/10 når det gjelder meg, eller greit da, 8-9/10 :p Og jeg bruker SJELDENT Paul..

Hvis du setter på noe som heter Hit Analysis, så vil du se fort når du skal trykke inn knappene ;)

Opprinnelig skrevet av Jin Kazama@05.04.2005, 18.06
Jeg har sett svært mange mennesker her beskrive at å kjøpe en slags mini-stick er mye bedre enn den vanlige kontrollen. Det er jo sikkert smak og behag, men er det ikke mulig å bruke analog-stikka på Playstation 2-kontrollen? Hvis nei; har noen et godt forslag til hvorfor? Namco/Sony vil selge mer? :p

Det var spørsmål nr. 1. Da var det nr. 2:

Jeg har aldri skjønt meg helt på de "During hit"-greiene, og da sikter jeg særlig til Paul. Jeg får alltid til den der ff21 med Paul (håper jeg skrev legend-koden riktig), slik at han slår på en litt annen måte og det gjør generelt mer damage.
Men for meg er det komplett umulig å få til Demolition Man. Er det bare meg? Jeg synes During hit greia er litt rar egentlig... eller er det fordi jeg er for nabb og ikke klarer å trykke 421 når jeg skal?

Hilsen en som lurer :ehm...:
202700​
Mini og mini..
De stikkene kan være ganske store av seg.
Det er nok ikke bare fordi de vil tjene mere penger,
men at det er stikker på arcade-maskiner.
Mange foretrekker stikke. Man har mere kontroll da
også kan jeg tenke meg.
Spille med analog stick'en kan vel ikke sammenlignes (ikke at det går), stikken er mye større, og har praktiske "hakk" så den sklir ikke bare rundt som analog'en.
vanskelig å forklare det her, men du må vell ha spilt på en arcade en eller annen gang?
Foretrekker selv kontroll.

Så klart, bare at det er lenge siden... husket ikke detaljer om sånne "hakk" etc. Forresten, en ting til jeg kom på:
Jin, Kaz og Hei har jo en sånn rask versjon av right uppercut. Er det bare å gjøre den kjapt, for at Jin skal si "Dø!" og sende dit der peppern gror, Kazuya mumler noe og Hei sier ikke noe spesielt? :p

Det er så å si å gjøre det fort bare. f,df+2 fort, så skal den sitte etter en stund..

EagleJin

Bear Necessity
For å legge til teknisk info:
for å gjøre ewgf (rask uppercut) holder det ikke å bare være rask på retningene, men du må også du trykke 2 (trekant) innen 3 frames etter du har trykket d/f, som betyr at du må trykke 2 i løpet av 3/60-dels sekund...
Med Heihachi må du trykke etter 2 frames.

oma

Village Drunk
hva er forskjellen på ewfg, wfg, tgf, ? jeg ser forskjellen på papiret (legend) men ikke i på spillet? får jeg ikke dem til da?

Hvis du ikke ser forskjell på wgf og tgf er det virkelig noe galt.
Tgf er thunder godfist, der han går ned (under mid om man delay'er slaget) og slår med venstre. Altså f,d,df+1.
Wgf er wind godfist, den som launcher ganske treigt. Ewgf er Electric wind godfist. Som navnet sier, det kommer elektrisitet når den gjøres.

Så hvis du ikke ser forskjellen på noen av dem, så er det garantert et du trykker så absolutt feil. hvis du ikke ser lightning så betyr det at du er for treig og unøyaktig..

oma

Village Drunk
ahhhh selfølgelig, bare jeg som trykket 2 hele tiden, altså!!! ja besj på meg, men kommer det ikke alltid elektrisitet da?, heiatchi kan jo og holde inne 2 når han wfg'er eller ewfg'er ? syns det blir litt surr, skal spille nå på tirsdag så jeg får vel avklarert det til etter da

EagleJin

Bear Necessity
Utrykket "ewgf" har eksistert siden T3 (jeg spilte ikke de to før, så jeg aner ingenting om dem) og det var et navn og en beskrivelse på en rask versjon av wgf. Heihachis wgf* i T4 er på langt nær en ewgf, og er nærmest ubrukelig. Han har også en rask (elektrisk) versjon, som faktisk er brukbar. Om du ser på Kazuyas (T4/T5), Heihachis (TTT/T4/T5) Jins (T3/TTT) og Devil Jins ewgf-versjoner vil du fort se at de er mye raskere enn wgf (generelt) og at elektrisiteten lyser ut av dem. De er ikke til å ta feil av.

For å legge til teknisk info:
for å gjøre ewgf (rask uppercut) holder det ikke å bare være rask på retningene, men du må også du trykke 2 (trekant) innen 3 frames etter du har trykket d/f, som betyr at du må trykke 2 i løpet av 3/60-dels sekund...
Med Heihachi må du trykke etter 2 frames.

Hm, dette spørsmålet hører kanskje ikke inn her, men:
Dersom det gikk 20 år mellom Tekken 2 og Tekken 3, og King "nå" (Tekken 5) er 30 år, hvordan kan han ha vært i Tekken 2 da? En 8-åring med jaguarmaske? ^^
Husker tydelig at jeg kjempet mot ham på Tekken 2-demoen... ah, det var tider! :D

EagleJin

Bear Necessity
Ganske enkelt fordi han ikke var i Tekken 2 ;)

Jeg er ingen ekspert, men vet i hvert fall at det ikke bare har vært èn King gjennom Tekken-serien.

"The story of Kings"
(Rett meg om jeg tar feil. Red Hawk???)
I Tekken 1 finner vi den første av King-er. Han vil bruke premiepengene til barnehjemmet an styrer.

(T2)
King I deltar i KoIF2... Han var også den som inspirerte King II (nåværende King, som kom med i T3 og også bodde på barnehjemmet under King Is styre) til å bli wrestler (skjedde da King I døde).

(T3)
King II tok opp sporet etter sin "mester" med både barnehjem og wrestlingen, men fikk aldri den ideelle treningen som trengtes før Armor King dro han inn på sporet etter en depresjon. Han er dermed klar for KoIF3

(T4)
Like før KoIF4 ble Armor King drept av Craig Marduk, og King (II) vil hevne AKs død ved å få Craig til å delta i KoIF4...

(T5)
Craig provoserte King til å delta i KoIF5 ved å stille opp i en ring med en AKs jaguar-maske. Det virket :p
Final shodown: KoIF5!

--

Lett å blande dette, men tror det er omtrent riktig... Poenget er uansett at det har vært tre forskjellige med navnet "King" gjennom Tekken-serien. King I, Armor King og King II.

Mens vi er inne på dette med alder, hvordan kan Michelle være moren til Julia? Og hvordan kan Jun og Kazuya være foreldrene til Jin?

Hvordan? Ganske enkelt, Kazuya er 49, Jin er 21. Og Jun er/burde vært noe med 40. Hva er så rart med det? Jeg kan tenke meg at du sikter til TTT, der de bare har hentet Kazuya og Jun fra da de var unge, altså Tekken 2, mens Jin er hentet fra Tekken 3. Sånn sett møtes to tidsaldre ;)
Og det samme med Baek og Hworang... Baek burde egentlig være mye eldre hvis Hworang skulle engang levd...
Og gjett da hvordan det er med Michelle og Julia? :rulleøyne:

EagleJin: Takker! Det er altså to "Kings". Visste jo hvem Armour King var da, men mener å huske at både han og King var med i Tekken 2, liksom :)

EagleJin

Bear Necessity
Forskjellen på Baek/Hwoarang og kaz/Jin er jo at Baek og Hwoarang ikke er familie, så de er ikke bundet av samme type aldersforskjell som Kaz/Jin og Michelle/Julia er.

Jun ble aldri 40 år gammel :( *BLAME OGRE!!!*

*Redigert :flau: :flau: :flau:

Jo, Hworang og Baek og forsåvidt alle characterene er jo det. Det gikk 20 år mellom T2 og T3, og i TTT er det plukket ut fra begge. Altså kan ikke for eksempel Baek ha vært så ung som han er i TTT hvis han og Hworang hadde levd samtidig. Men hvem gidder vel å henge seg opp i det! :D

Uansett, Jin ble aldri 40 år? Han blir vel det en gang? Og hva har det med Ogre å gjøre? :p

Det var Jun som aldri ble og aldri blir 40 år.. ikke Jin ;)