Tomb Raider: Legend

D

Deleted member 91

Gjest
#3
*ta tak i en dør-klinke*
Lara: "I feel stronger now!"

:ler:

Altså, det er nesten ikke noe vits i å håpe en gang. Serien går desverre down the drain. :(
 
#4
Var det ikke Crystal Dynamics som sku stå bak dette? Altså samme karene bak de glimrende Raziel-spilla. Det må jo nesten bli bra, eller i det minste bedre. :p
Selv hadde jeg foretrukket kara bak enern og toern, kremspill de to. Men Core bestemte seg for å bytte dev-team etter hvert spill siden.
 
#5
Jeg må innrømme jeg ble positivt overraket over den traileren. Det ser ut til at utviklerne har lagt litt arbeid og ressurser i dette. Men hjelper det? Tviler i hvert fall på at jeg kommer til å kjøpe det. Har aldri likt det jeg har spilt av Tomb Raider-spill (altså en demo av treeren til PSX :flau: ). Dessuten er det et eller annet ved Lara som jeg ikke kan fordra (nei, jeg er ikke homo).
 
#6
Snakker traileren sant har visst ein gjøk flytta nærmast heile spelet frå dei urgamle grottane vi kjenner frå dei eldre spela, til slike moderne byområde. Det ser riktignok meir realistisk ut, og kanskje litt meir stilig, men å gjere Tomb Raider meir realistisk ser eg heller på som eit desperat forsøk på å gjenopplive ein gamal slager. Tomb Raider skal jo ikkje vere realistisk - det har det aldri vore, og derfor bør det heller aldri bli det. Viss Eidos har gått lei den gamle stilen, slik resten av jordas befolkning gjorde etter 3'eren, kan dei like godt laga eit nytt spel og ikkje fortsette på eit gamalt eit. Her lukter det flopp lang veg.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Bakgrunnene ser jo helt ræva ut jo. Skulle tro de stammer fra et av de første spilla.
Spiller egentlig liten rolle siden jeg uansett ikke liker serien (kjørte gjennom nummer 2 en gang i tiden.)
 
#8
jeg elsket tomb raider 1,2 og 3 men etter det har det gått til helvete,og deet ser det ut til å fortsette med.
 
#9
Opprinnelig skrevet av Lodin@01.05.2005, 19.35
Bakgrunnene ser jo helt ræva ut jo. Skulle tro de stammer fra et av de første spilla.
Spiller egentlig liten rolle siden jeg uansett ikke liker serien (kjørte gjennom nummer 2 en gang i tiden.)
214488​
Min venn.
 

Kilik

Lokal moderator
#10
Opprinnelig skrevet av plan_9@01.05.2005, 17.18
Selv hadde jeg foretrukket kara bak enern og toern, kremspill de to. Men Core bestemte seg for å bytte dev-team etter hvert spill siden.
214429​
Vel, Crystal Dynamics har faktisk hyret inn Lara Crofts far, Toby Gard, som var lead designer på det første spillet. Han forlot Core under utviklingen av Tomb Raider 2. Ikke at det er noen garanti for et bra spill. Hans forrige spill, Galleon, fikk ganske blandede kritikker...
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#11
Tomb Raider var kjempemoro helt til man møtte noen fiender. Jeg kan sverge ved slottet Greyskull at jeg skøyt den tigeren minst 40 ganger, uten at han ble noe videre skadet av den grunn. Latterlig.
 
#12
Ehrmm.. spillet ser mye bedre ut enn de de siste dritt spillene i TR serien. Ser iallefall ut som om de prøver å finne tilbake til det gode ved TR.

Jeg elsket de tre første spillene, de er en del av min barndom..
 
#13
Jeg elsket de tre første spillene, de er en del av min barndom..
Synd at vi alle vokser opp og innser at det vi syntes var tha shit før i tiden er bare ikke så fett lenger. Tomb Raider burde i det minste dødd ut når Lara daua i en av de nyere spillene. Folket har glemt Lara og begravd henne vekk i sine egne hoder.

Etter det siste Tomb Raider spillet så får jeg bare lyst til å pisse på graven til Lara. Elendige greier. Ingeting stemmet.. Story, omgivelser og ikke minst kontrollen. Ok, kontrollen har ALDRI vært TR sin sterke side, men det siste hadde bare den mest tragiske kontrollen ever.
 
#14
Skyt meg, men jeg likte kontrollen i Galleon faktisk, så hvis Toby Gard bruker litt av erfaringen fra det spillet kan det være at vi får et spill som, i det minste, er langt bedre enn forrige. Men det skal kanskje ikke så mye til for at det skjer.

Men jeg er litt skremt av traileren, jeg trodde de skulle gå tilbake til gamle grotter og ruiner, noe som bare preger 20% av traileren. Kanskje vi får satse på et nytt Indiana Jones spill istedenfor.
 

oma

Village Drunk
#17
husker loadingen fra det tomb rider: ettellerannet angels spillet... never again.. never again
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Tomb Raider var kult da jeg gikk på ungdomsskolen fordi det hadde så fet grafikk. Noe mer var det egentlig ikke.
 
#20
Det har nå utfordrende puzzles og en ganske så flott og variert leveldesign. I tillegg så har det en perfekt balanse mellom puzzles og action. Det var vel også det første spillet som tok steget videre fra Prince of Persia-gameplay og 3D-gjorde det med ganske store og frie brett.

Greit, jeg kan være enig at kontrollen ikke akkurat er super, det kan være vanskelig å sikte inn på fiender og kameravinkelen er heller ikke alltid der den bør være. Men det er langt i fra et dårlig spill av den grunn.