Tomb Raider.

#1
Synes dette forumet er utrolig bra. Et av det beste jeg har vært bort i.
Det må da være noen her som har spilt de gode gamle TR spillene?
Nummer 1,2 og 3?

Ganske kjedelig at TR har fått et slikt rykte som det har,
om at man kunn kjøper spillet kun fordi man har en kvinnelig person
som hovedperson. Det mest skuffende er at dette har påvirket
spillet og hvordan nye spillere ser på det.

Tomb Raider er en flott eventyrserie(opptil nummer 3)
som passer for de fleste vis du spør meg. Og dette
med autoaim gir spillet den sjarmen som det har,
spillet ville ikke fungert uten.

Hva synes dere om de spillene nevnt over?
Noen som har rundet de?
I så fall, hva er deres meninger?

---------------------

Vil bare dele en stor TR opplevelse som jeg akn unne de fleste.
I det første spillet starter man i en hule osv. Man kommer etterhvert
til et sted med dinosaurer(rart?) og man må sloss mor et par av dem.
Og når man tror at man er flink, etter å ha drept 3 raptorer kommer det
værste. En T-rex, 30 ganger større enn vesle fru. Croft.
Gjett om det ble panikk da jeg møtte vesenet.

Her er noen bilder fra det første spillet.


T rex. Beklager oppløsningen.

 
#2
Jeg spilte 2 og 3. må si meg enig i at 1,2 og 3 er de beste!
Etter det mistet Tomb raider sin sjarm :(
Og da angel of darkness kom med sitt fine RPG opplegg ble det over og ut for tomb raider X(
 
D

Doctor Downs

Gjest
#3
De tre første Tomb Raider-spilla er tøffe, ja. Husker det var mange anledninger jeg ble dritskremt ved, og jeg quicksava som en galning. Alltid like redd når det kom et stort og jævlig monster.
 

SHDR

Gullmedlem
#4
Tomb Raider 2 er vel et av mine beste spillminner. Det var virkelig et gjennomarbeidet spill ... alle brettene var forskjellige, de var spekket med hemmeligheter, de belønnet godt spill og det var utfordrende. Tomb Raider 1 og 2 er blant de viktigste spillene som ble sluppet på 90-tallet, og det er ikke på grunn av frøken Crofts brystmål.
 
#5
Jeg simpelten elsker Tomb Raider spillene! De første, that is... Atmosfæren, og historien er det jeg liker kanskje best, men grafikken var jo "stunning" da de kom ut...

EDIT: er enig med Shadar mht. til #2
 
#6
Husker den T-rex'en ja. Holdt på å drite på meg første gang den kom etter meg. :D
Det første er absolutt er godt spill, har runna det flere ganger. Kun det jeg har runna og men.
 
F

Fanta Boy

Gjest
#7
Jeg griner når jeg tenker på det! Jeg Elska lara croft! Ikke på en ekkel måte men spilloplevelsene hun gav meg. Det eneste jeg har igjen nå er Tomb Raider filmen, og minner i hodet.
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#8
Så sant, så sant. Jeg mener vel kanskje at 1'ern er den beste, men 2'ern og 3'ern er gode spill de også. Hender at jeg setter på 1'ern i ny og ne for å mimre litt... og på 3'ern stopper det. :tommelned:
 
#9
Husker jeg var borte på det som i dag heter Mix, og fikk leid meg en PSX med Tomb Raider. Tror jeg spilte det kostant fra konsollen kom i hus, til den skulle leveres inn igjen. Kom akkuratt til den gåten like etter t-rexen, for de som husker den. Dagen etter var det å ta turen bort i elektrovareforetningen, og plukke med meg Tomb Raider på PC. Satt nok klistret forrn PCen til jeg hadde runnet det. Nummer 2 i serien ble kjøpt like etter release, og satt alt for mye med det også. Var dødsredd for den store eggelignende fysaken ca midt i spillet, og tror jeg tømte alt av kuler på den.

Tomb Raider er også en av grunnene til jeg sitter her. Dette var det første 3D spillet jeg ble betatt av, og det er nok dette som dyttet meg over kanten til å bli en skikkelig gamer.

Jeg har alle spillene i serien med unntak av siste. Jeg fikk min lyst på Tomb Raider ruinert i Chronicles, og siden Angel of Darkness fikk så mye dårlig omtale ville jeg ikke ødelegge følelsen fra de to første spillene i serien med å spille dette for mye.

Kan også nevne at Tomb Raider 3 er et av de mest forvirrende spillene jeg har kjøpt. Da man kom ca midtveis, og måtte velge hvor man ville dra i verden opprettert jeg en save-game for hver eneste valgmulighet. Det endte med at jeg satt å spilte forskjellige steder i verden hver gang jeg satt meg litt fast på en annen game. Frustrerende, og mindre smart fra min side
;)
 
#10
Tomb Raider 1 er det skumleste spillet je har spillt. Når jeg møtte på T-rex-en, ble jeg så redd at jeg brukte opp alle halgeskuddene jeg hadde, og satt igjen med bare pistolene. Flere skumle hendelser i det spillet, ja.
 
#11
Jeg føler for å hype det siste spillet fra Tomb Raider's far Toby Gard...

Galleon

Kjøp det, spill det og kos dere. Glem alt som heter dårlig kritikker. Dette spillet går gjennom den samme teite vendettaen som Driv3r gjør. Spillet er utrolig bra, når du får litt trening med kontrollsystemet, så er alle problemene disse anmelderne viser til borte. Er sikker på at 99% av spillanmeldelsere spiller gjennom kanskje 5% av spillet og føler de kan gi en god anmeldelse ut i fra det.
 
#12
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@22.06.2004, 16.59
Jeg føler for å hype det siste spillet fra Tomb Raider's far Toby Gard...

Galleon

Kjøp det, spill det og kos dere. Glem alt som heter dårlig kritikker. Dette spillet går gjennom den samme teite vendettaen som Driv3r gjør. Spillet er utrolig bra, når du får litt trening med kontrollsystemet, så er alle problemene disse anmelderne viser til borte. Er sikker på at 99% av spillanmeldelsere spiller gjennom kanskje 5% av spillet og føler de kan gi en god anmeldelse ut i fra det.
Mikkel fra Nerd TV ga dessverre ikke spillet god
karakter, ergo, jeg kjøper det det ikke.
>_<

Uansett, hyggelig å se at mange andre har spilt gjennom TR spillene
og satt pris på de. Er også enig i at spillene 1,2 og 3 er 3 av de viktigste
spillene som har kommet på 90 tallet.

Noen som husker bådkjøring i Venezia?
Action to tha Max.
 

SHDR

Gullmedlem
#15
Opprinnelig skrevet av HelperMonkey@24.06.2004, 01.20
For

meg er Tomb raider så godt som død for meg...
Det er godt du har noe fornuftig å legge til også

denne diskusjonen, da.

LocoLennon: Jeg tror deg ... har veldig lyst til å teste det,

og det er faktisk en kjent sak at spilljournalister tar ting litt mer på følelsen enn de

kanskje vil innlate seg. Det var en sak her for ikke lenge siden da en Gamespot-journalist

ble "fersket" for bare å ha spilt en MMORPG i 4 timer før han skrev en tosiders

omtale om dets middelmådighet. Jeg vet ikke om dette spillet fortjente det eller ikke, men 4

timer er definitivt ikke my idea of a thorough playing.

<hype> Spillgal gjør

ikke slikt :) </hype>
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Var det ikke slik at han kun spilte i to timer...?
Spillet var forøvrig Savage: Battle for Newerth, om jeg ikke husker helt feil. Etter hva jeg har hørt av mine kamerater fortjener det atskillig mer enn en middelmådig karakter.

Men ja, Tomb Raider... det eneste jeg har spilt av det er faktisk demoen av det første spillet. Husker jeg synes det var rimelig artig, men ikke artig nok til å kjøpe fullversjonen. ;)
Dog tviler jeg ikke på at det er mye bra å hente i denne serien, det kan jo ikke BARE være bazookapuppene til Lara som har gjort den så populær.