Too Human (Xbox360)

#1
Husker dere Too Human, som ble vist sammen med andre GC-spill for lenge siden? Det er nå til Xbox. Som en trilogi.

Opprinnelig skrevet av 1UP
The next step for former Nintendo 2nd party Silicon Knights has been revealed in the latest issue of Electronic Gaming Monthly. The company is currently working with Microsoft on turning the futuristic world of Too Human into a next-generation trilogy on Xbox 360.
Too Human is a project the studio has been kicking around for years. Originally announced as an original PlayStation game, Silicon Knights has kept a lid on the idea ever since, though the game has appeared several times since, most recently as a GameCube title.
Kilde.
 

Kilik

Lokal moderator
#2
Ay, dette vil nok forarge mange Nintendo fanboys.

Spillet har jo nesten Duke Nukem Forever-lignende utviklingshistorie. Det ble faktisk vist fram til PSX på E3 1999 (6 år siden!). Fra IGN: "Too Human was scheduled to debut on the PSX in the Summer of 2000 via a four-disc set, packing in a spanning storyline with tons of FMV and a huge, immersive world." Så kjøpte Nintendo Silicon Knights og ble da videreutviklet til GC, og i fjor ble de solgt. Nå har de altså gått over til X360-utvikling:

Her er 7 år gamle FMV screenshots!

http://cube.ign.com/articles/135/135333p1.html
 
#3
Nå har Silicon Knights mekket seg en ny nettside hvor de har lagt til en seksjon for Too Human. Jeg tror ikke den lille infoen som står der er noe nytt, men siden var allikvel så enormt kul at jeg følte jeg måtte linke til den.

http://www.siliconknights.com/main.html

Det ble forresten også sluppet en fin bunke med screenshots for litt siden, og de ser ikke ut til å blitt postet her. De screensene kan finnes HER!

Dette er nok kanskje det 360-spillet jeg ser mest frem til. Det høres rett og slett vannvittig lovende ut, og etter å ha spilt Eternal Darkness har jeg fått veldig stor tiltro til Silicon Knights.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#4
Lykkedag, venn av meg elsker Nintendo og han elsker Sillicon Knigths. HAHAHAH, *mobbe mobbe*
 
#7
Jeg ble aldri overbevist av Eternal Darkness som så mange andre ble. Det føltes billig.

Metal Gear Solid: Twin Snakes var også en bitteliten skuffelse. Spillet var i seg selv veldig bra, men det hadde den samme bitre ettersmaken som Eternal Darkness. BILLIG! Usj. GC har usedvanlig få spill som ikke har gitt meg den følelsen. Om noen. Hmmm.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Billig...? Utdyp, er du snill.
 
#10
Hva er det å utdype? Noen spill føles polerte som porselen, mens andre føles litt grove. Både Eternal Darkness og Twin Snakes føles ikke like polerte som MGS2/3 eller Silent Hill-serien.

Resident Evil 4 ga meg ingen billigfølelse, men det føltes hvertfall ikke som et RE spill. Det var mer et rent action-spill, og kan sammenlignes med Devil May Cry - uten sverd selvsagt. Uansett var ikke Resi 4 diskusjonen her.

Poenget er hvertfall at jeg er overhodet ikke spesielt imponert over Silicon Knights. De har laget to spill, hvor det beste av de var en remake som på mange måter var dårligere enn originalen. Hvor de har fått super-utvikler statusen sin fra vet ikke jeg.
 
D

Deleted member 365

Gjest
#11
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@02.08.2005, 14.53
Jeg ble aldri overbevist av Eternal Darkness som så mange andre ble. Det føltes billig.

Metal Gear Solid: Twin Snakes var også en bitteliten skuffelse. Spillet var i seg selv veldig bra, men det hadde den samme bitre ettersmaken som Eternal Darkness. BILLIG! Usj. GC har usedvanlig få spill som ikke har gitt meg den følelsen. Om noen. Hmmm.
247360​
Hmm... Kanskje vi da ikke skal høre på deg. Kan godt innrømmet at de to spillene ikke er de beste i verden, men allikevel er begge spillene bra. Eternal darkness hadde litt dårlig kampsystem. men historien og resten av utførelsen var meget bra, og attpåtil originalt. Metal gear remaken var kanskje ikke like bra som Metal Gear Solid når det først kom, men det er allikevel et bra spill. grunnen til at det ikke er like bra som originalen er nettopp fordi det er originalen.
 
#13
Ok, to som jeg visste om. Men den listen bare får meg til å lure enda mer på hvor de har fått super-utvikler statusen sin fra. Ikke spesielt å skryte av, nei.
 
#14
Vel, jeg har ikke spilt andre enn de to spillene de har utviklet for GameCube. Eternal Darkness likte jeg svært godt, men jeg er enig i at Twin Snakes føltes ganske billig. Det var mye takket være frameraten som ikke alltid holdt seg like stø.

Men jeg gjenopplivet ikke dette emnet for å si det. Silcon Knights har nemlig kommet ut med en trailer, og den kan man se her. (det virker som om MS er såpass homo at man er nødt til å bruke IE for å få sett denne filmen, jeg fikk i den i hvert fall ikke til å funke med Firefox). Jeg hadde håpet på å se noe gameplay, men dette er igrunnen bare en kjedelig show-off. :(
 

Kilik

Lokal moderator
#17
1UP med et interessant intervju med Silicon Knights
DD:"I guess the earliest conception of Too Human was probably around 1993..."
"We had [Too Human] up and running on the PS1 for a while, but as that was happening, we became a Nintendo 2nd party."
"We actually would have made GameCube launch except for one thing that we couldn't possibly anticipate -- and that was 9/11. We actually had to redo 25% of the levels because we were really worried about what the ramifications were."

"1UP/EGM: Has the gameplay changed since the PS1 version?
DD: [Laughs] They are in no way the same. Don't even bother. Since working with Nintendo, our understanding of gameplay evolved dramatically. And when we worked with Kojima-san, our understanding of spectacle and drama really developed as well."

"Right now, Too Human 2 has started before the last one is finished. We do these in parallel and it's gonna be bang!"

"1UP/EGM: Will a game save from the end of TH1 carry over to TH2?
DD: Absolutely".

[/b]
Det snakkes om Nietzsche-referanser også, noe som indirekte bekrefter at tittelen kommer fra filosofens "Human, All Too Human".

Dette kan muligens bli spillet som får meg til å kjøpe 360...
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#18
Nietzsche-referanser gjorde ikke akkurat mye for Xenosaga-spilla.


... og Silicon Knights sier at cutscenes blir viktig i spillet.


*sigh* :(
 

SHDR

Gullmedlem
#19
De fleste spill klarer jo ikke å ta Nietzsche-referansene sine over "We are nihilists! We believe in nothing!", og dessuten ødelegger dette alt håpet mitt om at de skal behandle norrøn mytologi som noe annet enn en uuttømmelig kilde til muskelbunter med tøffe navn.

Ærlig talt. Hvor mange ganger har den slitne übermensch/æse-greia blitt dratt nå? Sikker på at de ikke bare skal lage en hovedperson med en ørn på skulderen og en ulv ved sin side? *snøft*