Trenger nytt svinbillig rpg.

#1
Akkuratt nå står det mellom Dette og Dette

Noen som har spilt de og vil si noe?
Hva er forskjellen på de?
Hvilke andre spill likner de mest på?
Noen tips til andre svinbillige rpg spill?
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#2
Forskjellen på de to spillene er ganske stor.

Disgaea: Hour of darkness er et tactical strategy RPG, mens Star ocean: Till the end of time er et mer tradisjonelt J-RPG.
Jeg har hverken prøvd eller sett noe fra Star ocean, men har lest og hørt om det. Disgaea har jeg derimot sett en god del av. Disgaea utmerker seg ved at det har en helt utrolig kul historie fylt med gal japansk humor, jeg lo godt hver gang jeg så på dette spillet. Gameplayet er i samme stil som Final fantasy tactics, men har allikevel sine egne særtrekk. Det er et utall av forskjellige karakterer og triks til disse, spillet skal visstnok også kunne trekkes ut til nærmest det uendelige dersom man ønsker det.

Hvis du ikke har noe i mot Tactical RPG så ville jeg nok glatt gått for Disgaea. Disgaea er også det spillet av de to som har høstet best kritikker.
Tror Star ocean: Till the end of time er nok et bidrag til den noe utvannede sjangeren J-RPG har blitt til i det siste.
 
#3
STAR OCEAN FOR THE WIN!!!!!! .... *kremt* velg Star Ocean3: Till the end of time.

Du vil ikke angre. Det andre kan du lese/se på her

... og her kan du jo lese om det spillet du SKAL velge ... TRYKK

... eh... nå var jo poengene litt imot meg, men jeg har prøvd begge, og star ocean er absolutt det beste... mener jeg :D



Edit: Og der kom Lurtz et minutt foran...
 
#4
Men forklar litt nermere hva tactical stratigy rpg er.
i forhold til j-rpg som jeg kjenner godt fra ff ol.
 
#5
jeg har bare en ting å si jeg... FINAL FANTASY!!!!!!!
Ikke har jeg sett noe mer tanke krevende rpg til ps2 ever....
Løp og kjøp sier jeg bare.... Samme hvilket u kjøper
 
#6
Du har spilt det meste du, skjønner jeg.

Final Fantasy spillene er de mest linjære spillene som fins.
 

SHDR

Gullmedlem
#7
Breath of Fire V skal visst være temmelig sjarmerende saker, og ditto med Shadow Hearts: Covenant. Det er vel strengt tatt ikke kommet flere gode JRPG-er i det siste. Om du synes det er viktigere at et spill er bra enn at det har en klisjéfylt bullshit-historie med store øyne og mye melodrama, er det bare å skaffe seg fortrinnsvis Disgaea, eller alternativt Phantom Brave. Begge er meget stilige, og ikke minst skrekkelig vanedannende. Jeg har ikke fått testet La Pucelle Tactics enda, men det skal visst være plenty med dybde og moro i det også.
 
#8
Opprinnelig skrevet av Baku@29.03.2005, 16.45
Men forklar litt nermere hva tactical stratigy rpg er.
i forhold til j-rpg som jeg kjenner godt fra ff ol.
197692​

De fleste strategiske RPG-ene jeg har spilt funker omtrent akkurat som turbaserte strategispill. Forskjellen er at det er blamdet inn RPG elementer. Det er for eksempel veldig mye historie. Man bygger som oftest opp et enormt lag av forskjellige krigere som man bruker da man slåss. Mange av krigerne en intrikat bakgrunnshistorie som man finner ut mer og mer av etter hver, og alle har sine personlighetert. En annen forskjell fra vanlige turbaserte strategispill, er at krigerne man bruker får erfaring, levler opp og lærer nye ting etterhvert som man bruker dem.

REDIGERT: Må forresten nevne en ting om Star Ocean. Jeg har ikke spilt det selv, men en kamerat av meg har det. Han kjøpte spillet litt etter det kom ut i fjor høst/vinter(?), og han har enda ikke giddet å runde det. Han mente det ble veldig kjedelig etter hvert.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Da er du vel snart forbi innledningen? ;)
 
#12
Opprinnelig skrevet av Shigsy@26.04.2005, 16.15
REDIGERT: Må forresten nevne en ting om Star Ocean. Jeg har ikke spilt det selv, men en kamerat av meg har det. Han kjøpte spillet litt etter det kom ut i fjor høst/vinter(?), og han har enda ikke giddet å runde det. Han mente det ble veldig kjedelig etter hvert.
211815​
Jeg føler akkurat det samme når det gjelder Star Ocean 3. Storyen i SO3 går ufattelig treigt, og jeg orket rett og slett ikke mer av det spillet. Spillte ca 20 timer o så stoppet jeg, selv om kampene var geniale da. Men jeg vil ikke anbefale deg å kjøpe SO3, også med tanke på at du søker et svinbillig RPG. Breath of Fire V: Dragon Quarter er et spill jeg likte veldig godt. Spillet har en interessan historie og har koselig grafikk. Litt annen kampstil (men turbasert) enn det som er vanlig i J-RPG, men jeg synes det var positivt. det eneste negative må vel være at karakterene ikke snakker, og at omgivelsene er nesten de samme gjennom hele spillet. Dette trekker en del ned, så hvis du er ute etter et fargerikt eventyr under blå himmel bør du kanskje ikke satse på dette spillet. Men som sagt like jeg det veldig godt. Tror du kan skaffe deg Breath of Fire V billig alle steder de selger det. Har også hørt mye bra om Dark Chronicle, men har aldri spillt det.
 
#13
Har ikke prøvd disgaea, men SO3 likte jeg veldig godt. Kampsystemet er en god variant fra den standarde turbaserte. Historien er ganske fengende og! Har dessverre ikke fullført det siden WOW kom ut =p
 
#14
Dark Age of Camelot ;)
Det vil du like ^^
<ps: ikke hør på koseloz>
 

Halky

Veteran bruker ;)
#15
Ehh hva med og se på datoen når siste innlegg her ble skrevet? Tror han fyren har funnet eller valgt spillet han var ute etter.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Opprinnelig skrevet av Fobo@11.08.2005, 04.41
Dark Age of Camelot ;)
Det vil du like ^^
<ps: ikke hør på koseloz>
250052​
Øh... hallo? Hvor blokkert er du når du foreslår et PC-MMORPG i en tråd der en kis spør om tips ang. to spesifiserte RPGs - TIL PLAYSTATION 2??
Jeg gremmes. :mad: