Troféer/achievements – Skryting og syting

#22
Er jeg "heldig" denne uka har jeg platinum i Killzone, honor ranks må skaffes.

Utenom det er vel 1235/1250 GS i Ninja Gaiden 2, noe jeg er mest stolt av, de 15 siste er (det yeti snakka om) 3 våpen på 5 GS hver, noe som ikke er så vankselig, men tar tid å er litt kjipt.
Platinum i Uncharted, var en god opplevelse. Can't wait to number 2--:)
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#23
Platinum, er det når man får 100 % trophies i et spill? Har såvidt begynt å samle trophies etter ha vært mest ivrig på GS før, men må si jeg liker de levlene bedre enn å ha en sum GS å vise fram. Gir et bedre bilde av hvor mye man har lagt ned i det på et vis, også er det mer moro med levelup enn å f.eks. runde enda et tusen poeng.

EDIT: Ja, fant ut hva det var. Kan nok se langt etter noen sånne.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#24
Jepp, platinum er det troféet man får for å ha alle de andre troféene. Selv må jeg innrømme at jeg neppe har hverken utholdenhet eller talent nok til noen gang å mekke et slikt et.

Uncharted ja, der spilte jeg nok til å unlocke en bønsj med belønninger som nå ville oversettes direkte til troféer, men siden jeg gjorde det før patchen som innførte troféstøtte teller ingen av dem. :(
 
#25
Ikke akkurat en achievement, men ligger på 120 plass i verden nå på Resi 5 walkthrough på normal. Har tatt spillet med S ranks på alle brett på 2:00`57 :)
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#26
Synes det er helt greit med achievements, men klarer ikke helt å forstå meg på folk som grinder dem selv om dem ikke liker det. Det blir liksom så mmo.
Det er en diskusjon jeg hadde masse når jeg spilte Lineage2. Jeg koste meg siden jeg bare spilte det uten å uroe meg over hvor raskt eller om jeg i det hele tatt kom til å nå toppen, mens de fleste mente dette var homo siden det eneste som gjelder er å oppnå levelcap. Spille for gøy er det bare hippier og fægs som gjør.

Jeg liker best achievements som sier noe om hvor involvert du er i et spill. Det at du klarte det på hardmode, 100 ranked matches won, osv. Slike man får etterhvert ved vanlig spilling.
Misliker slike quirky achievements som man må spesifikt prøve å oppfylle. Placebo Effect fra tf2 kan foreksempel dra til helvete. Ikke fordi jeg vil ha den men klarer det ikke - jeg bryr meg ikke, men fordi man må spille med folk som prøver å klare den.

En bedre måte å si det på er kanskje at jeg har ikke noe i mot achievements, men heller achievement whoars som spiller for achievements framfor å vinne eller ha det gøy.
 
#27
Enig i den. Det er få spill hvor jeg har tatt mange achievements, mest fordi jeg spilte offline tidligere, men mest pga det er idiotiske krav for å få de. The orange box er min favoritt og yndlings achievementen min er også der:"one true bullet" hvor man skal ta episode 1 med bare å skyte en kule, duh.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Kan bare skryte av at jeg klokka inn alle Achievements på Doritos: Dash of Destruction på 360-en i kveld. :mafia:

PS: For de av dere som ikke har hørt om eller spilt Dash of Destruction så reklamerer spillet med at det er 200 kjappe Gamerpoints før hvert bidige brett. Og alt for å selge mer tortillachips. Feh.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#29
Jeg leker meg litt med Pyro i Lag Borg 2 for tiden, og har høstet inn en del achievements. Jeg går ikke spesielt inn for å ta dem, men liker at de kommer opp hvis jeg har gjort noe fancy. Eksempler: Sette fyr på folk og tvinge dem til å hoppe nedi vannet for å slukke seg selv, drepe folk som du selv har satt fyr på med hagla, sette fyr på hundre personer med nødbluss, økse masse folk på ett liv, sette fyr på en Soldier mens han er i lufta etter et rocket jump, osv. Har enda til gode å drepe en Soldier med hans egen Crit Rocket. VIL HA!
 
#30
Jeg liker også achievements som gir deg poeng for å faktisk få til noe tøft. Sånn som de man får for å spille Hitman: Blood Money skikkelig, eller den achievementen du får i Assassin's Creed av å drepe 100 vakter uten å dø selv.

Problemet er som vanlig i spillbransjen at de fleste spill er ganske råtne. Jeg husker jeg tenkte å spille Call of Duty 2 på veteran for å få maks utbytte av kampanjen, men det spillet gikk jo fullstendig i fillebiter av å skru opp vanskelighetsgraden. Frustrerende og totalt umorsomt.
 
#31
Jeg husker jeg tenkte å spille Call of Duty 2 på veteran for å få maks utbytte av kampanjen, men det spillet gikk jo fullstendig i fillebiter av å skru opp vanskelighetsgraden. Frustrerende og totalt umorsomt.
Man kan nærmest sammenligne Call of Duty serien (single player) en arkade versjon av FPS på grunn av scripted events der det spawnes uendelig med fiender til du beveger deg til et punkt der de ikke kommer plutselig. Huff :(
 
#32
Jeg har egentlig blitt ganske glad i trophies jeg. Det får liksom spilla til å vare litt lengre. Jeg er ikke så seriøs "trophy hunter" at jeg spiller spill jeg ikke liker og slikt, og jeg kommer aldri til stresse med trophies første gang jeg spiller et spill, men når man først har runda et spill er det artig å ha slike ting å pusle med. Hadde vært artig om det kom trophies til mgs4:elsk:
 

Jante

privileged CIS shitlord
#33


Hellz yaze! For de uinnvidde, så er dette ganske vanskelig å få til siden taunts gjerne er en morsom animasjon der fyren din disser motstanderen du nettopp har drept. Pyroen har dog en taunt hvor han skyter en Hadoken som dreper den som blir truffet av den. Dette er ganske vanskelig, siden disse animasjonene gjør at man står i ro og ikke gjør noe annet en taunting i noen sekunder, noe som gjør det vanskelig å beregne.

Satt og spilte cp_well, og vi hadde kapret alle punktene bortsett fra det siste. Jeg snek meg da opp i andre-etasjen til det andre lagets base, og stilte meg rundt et hjørne. Her ventet jeg på at noen skulle komem forbi så jeg kunne drepe dem. Jeg hørte noe skyting nedover gangen, så jeg bestemte meg for å ta frem hagla og prøve meg på en Hadoken. Mot all forventning så gikk den inn, siden en Soldier kom flyvende forbi akkurat i rett øyeblikk og døde i en gloriøs flammekule av fantastisk glede. ACHIEVEMENT UNLOCKED, BITCH!
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#34
Jeg skulle ønske jeg kunne skryte over trophies, men jeg har bare none-trophygames som MGS4 og Call of Duty 4 på PS3. Skuffende gjort å ikke legge inn trophies på det største tittelen Sony har.

Spill varer lengre når du har trophies å holde på med, så neste spill jeg kjøper må inneholde det.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#36
Så det er ingen planer om noe nedlastbart innhold som kanskje inkluderer trophies til den eldre spillene?
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#39
Spilte nettop litt Gears versus og ble påminnet om akkurat det jeg misliker med achievements og stat-tracking generelt - 4v4 med 3 reserverte slotter, hvor det er såklart 4 spillere på samme lag som sanker achievements fra den intetanende spilleren på andre laget.

Ikkeno galt med å ha en oversikt over karrieren din, men jeg synes det blir så vanvittig cheesy når folk spiller for å vinne istedenfor å gøye til de grader.
 

K999

Keystone State Of Mind
#40
Fikk Bad Company i posten her for noen dager siden og testet det i går. Og det første jeg merker er jo at man får achievement for å klare alle missions på normal eller hard, så jeg setter i gang på første mission på hard og tenker jeg hvertfall skal senke to achievements i samme slengene. Neida, jeg fikk kun hard achievementen, hva faen? Heldigvis så virket hele storyen jævlig kjedelig. Holder meg til online jeg.