Troféer/achievements – Skryting og syting

ganon

The Boshy
#61
Har nettopp slått Lucia i sports resort, en bitch som har gjort livet mitt surt siden jeg fikk spillet så nå er livet fint :D ledet 5-0 og så begynte kontrollen å bli unøyaktig så jeg endte på 6-3, men er strålende fornøyd :)
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#63
Trofeer og achievements er nytt for meg som nettopp har kjøpt PS3 og jeg kan bare si at jeg digger det. Holder på med Little Big Planet nå og kommer til å skaffe så mange jeg kan. Regner med at det å klare alle brettene uten å tape vil føre til en del ragequitting fra og med Mexico-brettene.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#64
Det ække så vanskelig, egentlig. Tok meg bare noen dager, men da hadde jeg gått gjennom noen brett uten å dø på forhånd. Ønsker deg mer hell og lykke med å skaffe alt av ting i spillet, siden noen av dem krever fire spillere. ^^
 

Lodin

Der Waaaah
#65
Risen (klarer jeg ikke slutte skrive om) har det beste achievementsystemet. De har flytta over samtlige greier fra 360 versjonen, men de er ikke knytta til verken Games for Windows eller Steam. Merker at det virkelig er motiverende å se den lille summen bare spillet vet om rase oppover hver gang jeg fullfører en quest. :p
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#66
Nå la jeg plutselig merke til at trophy-levelen min på Playstation er 235 og ikke 13 som den har vært de siste årene. Det vil si at de endelig har bytta ut det ELENDIGE level-systemet de har hatt siden starten. Som alle vet bør et level-system kreve gradvis mer EXP per level, men slik var det kun opp til level 6. Deretter var det 2000 poeng per level opp til level 12 og derfra 8000 for hver level helt frem til 99. Ikke bare er dette helt latterlig usystematisk, men 8000 poeng er jævlig mye når en enkelt bronze-trophy kun er verdt 15 og selv en platinum bare er 180. Er man ikke hardcore gamer vil det dermed ta flere år å levle etter level 12. Denne forandringen skjedde visst for et par uker siden, og jeg håper virkelig det er mer gjennomtenkt denne gangen, for det gamle avfyrte virkelig OCD-en min.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#67
Jeg tok mitt første Platina trofé på årevis her forleden. Føltes ganske godt.
Dagen etter oppdaterte spillet seg ned gratis DLC så det kom flere faens trofeer, men de la seg i egne underkategorier.

Ga opp hele kjøret med trofeer pga mye onlinedill.

Er det med underkategorier en ny greie? Sånn at man kan få platina i SP og at MP ligger alene? Isåfall eier det.

Eller var dette bare noe som Ghost of Tsushima har gjort?
 
Sist redigert:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#68
Underkategorier er ikke en ny greie nei. De kan ikke legge til trophies som ikke var der fra launch, men de kan såklart fikse ting hvis de er bugga eller skifte navn på dem (som den trophyen i God of War Ascension som het Bros Before Hos før noen begynte å bitche).

Final Fantasy XV har tilogmed en underkategori som heter "July 2017 Update" selv om dette ikke var DLC, det var en patch.
 
#69
speedlunky.png


Klarte Speedlunky cheevoen i Spelunky 2 i går :D Jeg kom meg til sistebossen ved fire anledninger, men som ting har en tendens til å gjøre i Spelunky så traff bæsjen vifta av ymse årsaker ved tre av forsøkene. Jeg har dog kommet meg inn på topp 100 any%, no teleport rangeringen.
Det som er kjipt er at jeg var nede på seks minutter på det ene forsøket og jeg tror jeg skal klare det igjen. Jeg kommer nok til å strømme noen forsøk i løpet av uka og kommer til å være live den neste timen.

twitch ganon
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#70
Tror kanskje uploaden din er litt ullen, for streamen din pauser mer enn den spiller.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#71
Sånn han slipper unna med juks
 
#72
:p Jeg så at innstillingene var litt på bærtur, men tror jeg fikk ordnet det etterhvert. Ble ikke noe ny pers i dag dessverre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#73
Jeg vil skryte av det siste achievementet jeg fikk, som var "A Friend In Need IV" i Clash Royale. Det får du når du har gitt 25000 kort til klankompisene dine. Avhengig av hvilke kort folk ber om, kan du dele ut åtte eller ett kort til hver person per dag. I klanen min har vi de siste åra vært til sammen to aktive medlemmer.
 
#74
Phew! Fikk endelig delt ut deng til Hundun, den siste hemmelige bossen i Spelunky 2 i går.

spell.png


MEN! Som man ser så stirrer Hundun fortsatt på meg og den eneste måten å knerte han på ekte er som følger:

-Skaffe Udjat øyet
-Klare første utfordringen til Tun og få tak i buen som du må få med til punktet hvor jeg står på bildet.
-Velge sortemarkedet eller slottet til Vlad og få tak i en kongelig gjenstand.
-Putte Olmec i lavaen og få tak i Ankhen.
-Hente enten Excalibur eller scepteret.
-Ofre deg for å komme til hemmelig område med boss, eller dra av en ankh skip på vannverdenen om mulig.
-Sjekke hvilken figur du må plukke opp i tablet of destiny du fikk av forrige boss.
-Stikke opp i himmelen ved Tiamat på ryggen til Quilin hvis du fikk han med deg, hvis ikke blir det sjonglering av tau. Anbefales ikke uten jet pack.
-Klare den tredje utfordringen til Tun for å få tak i lyspilen.
-Bekjempe Hundun og stille seg ved øyet og blæste han med lyspilen.

Så nå blir det å dra med seg pil og bue og se om jeg endelig får åpnet sluttspillet "Cosmic ocean" som er en serie på 94 utfordende baner. Disse var notorisk preget av RNG tidligere hvor man kunne dø momentant ved starten av en bane av feller, men etter mange patcher skal det være litt mer rettferdig.
 
Sist redigert:
#75
Plukket opp Enter the Gungeon igjen for litt siden og tok den vanlige sistebossen for første gang nettopp! Jeg hadde spilt ca 20 timer forrige måned, men savefilen min ble borte etter å ha spilt en runde co-op med Buggz. Språket ble også satt til noe asiatisk så det var noe. Men men, fikk installert det på laptopen og durte igjennom det på første forsøk for kvelden. Det må sies at jeg hadde griseflaks med drops på første bane og fikk både railgun og vulcan cannon som jeg klarte å spare til bossene. Jeg fikk åpnet Link lookaliken på tredje bane og han dukket opp igjen den femte så jeg utforsket hele for han.

gung.png



Her er meg ved restene av sistebossen, og selv om jeg har full helse ble jeg truffet et par ganger da jeg hadde to i armor.


gungo.png


Her kan man se hva jeg hadde av items. Jeg fikk levert to av delene til kulen man trenger for å drepe fortiden. Jeg tok ikke med den fra tredje bane da den tar opp aktiv item plassen og jeg hadde en følelse på at jeg kom til å knerte sistebossen allerede. Jeg fikk heller ikke med meg den første da jeg ikke hadde penger eller noen mulighet til å stjele fra butikken. Som sagt så har jeg egentlig spilt mer enn 17 ganger, men er rimelig fornøyd med hvor raskt jeg har kommet inn i rytmen her med tanke på at sist jeg spilte det la jeg det bort ganske raskt da jeg ikke helt fikk teken på det. Nå blir det å smi resten av kulen!
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#76
Kan vel nevne at jeg fikk alle achievements i Nier: Replicant på Series X i forrige uke. Anslår at samlet spilletid var på rundt åtti timer da jeg var ferdig.