Så, da forskjellige TI tråder rundtomkring på forskjellige andre forum generelt sett er ganske døde, så la meg poste det her istedenfor.
Generelle spørsmål om regler, strategier, alt annet TI relatert kan dukke opp her.
Vi i Bergen skal jo spille dette episke spillet på lørdag. Jeg har valgt en rasen Arborec og tenkte jeg skulle kose meg (Helt til noen utforsker bioweapon greien, for da er jeg død) med å plante røttene mine overalt.
Dette er vel rettet mest mot @Waloran, @demake og @HaZ siden de er de jeg vet kan spillet mer enn meg.
Alt jeg har lest om Arborec sier at "Bioplasmosis rase tech er ikke så god". De andre tingene jeg har lest er at de er skikkelig treige i begynnelsen og sliter med å komme i gang. Men siden vi spiller med distant suns og distant empty space, så tenker jeg Bioplasmosis må jo være grei å få tak i tidlig? Bioplasmosis gjør som følger
Siden jeg har 1 carrier som kan ta med ground forces, og en cruiser som kan ta med ground forces (Siden jeg begynner med Stasis capsules). Så da kan jeg i teorien klare å ta 1 system med cruiseren, 1 system med carrieren, 1 system med Diplomacy og 1 system i begynnelsen av tur 2 med Bioplasmosis. Så lenge ikke carrieren og cruiseren møter på fæle ting bak distant suns, så ender jeg opp med å kunne få 5 planeter i begynnelsen av tur 2. Noe jeg ikke føler høres så ille ut. Med så mange planeter så kan jeg også, sannsynligvis, få nok ressurser til å kjøpe den andre rase teknologien som alle på internett sier er så fantastsik.
Så, Haz, demake og Waloran, forutenom å poste strategien min på nettet 2 dager før vi skal spille - hva er bakdelen med denne åpningen?
Generelle spørsmål om regler, strategier, alt annet TI relatert kan dukke opp her.
Vi i Bergen skal jo spille dette episke spillet på lørdag. Jeg har valgt en rasen Arborec og tenkte jeg skulle kose meg (Helt til noen utforsker bioweapon greien, for da er jeg død) med å plante røttene mine overalt.
Dette er vel rettet mest mot @Waloran, @demake og @HaZ siden de er de jeg vet kan spillet mer enn meg.
Alt jeg har lest om Arborec sier at "Bioplasmosis rase tech er ikke så god". De andre tingene jeg har lest er at de er skikkelig treige i begynnelsen og sliter med å komme i gang. Men siden vi spiller med distant suns og distant empty space, så tenker jeg Bioplasmosis må jo være grei å få tak i tidlig? Bioplasmosis gjør som følger
- Racial Tech 1: Bioplasmosis (3) At the beginning of the round, you may move one of your GF from one planet you control to another planet you control in an adjacent system.
Siden jeg har 1 carrier som kan ta med ground forces, og en cruiser som kan ta med ground forces (Siden jeg begynner med Stasis capsules). Så da kan jeg i teorien klare å ta 1 system med cruiseren, 1 system med carrieren, 1 system med Diplomacy og 1 system i begynnelsen av tur 2 med Bioplasmosis. Så lenge ikke carrieren og cruiseren møter på fæle ting bak distant suns, så ender jeg opp med å kunne få 5 planeter i begynnelsen av tur 2. Noe jeg ikke føler høres så ille ut. Med så mange planeter så kan jeg også, sannsynligvis, få nok ressurser til å kjøpe den andre rase teknologien som alle på internett sier er så fantastsik.
Så, Haz, demake og Waloran, forutenom å poste strategien min på nettet 2 dager før vi skal spille - hva er bakdelen med denne åpningen?