Uncharted 4: Holder det ecte

Novastrum

Feminist-elitist
#1
Måtte vente hjemme i går på vaskemaskin og gikk på en Uncharted 4-smell, spilte vel 3-4 timer i går, selv om det var peak grill-vær. Kort sagt er det goty-kandidat, og AAA-spill som bare Naughty Dog og Rockstar kan. Fantastisk mocap og ansiktsuttrykk, brilliant områdedesign og gjennomtenkt fluidity i måten man traverserer spillverden på, skytinga er forbedret - og det er så mange små detaljer at jeg finner meg selv i å sose rundt å kikke like mye som jeg løper igjennom historien (som også er overraskende habil). Kjøp hvis du likte toeren, dette er hittils enda mer tilfredsstillende. (Skulle fortsatt ønske det var TLoU2, da)
 

demake

Seksuelt godteri
#2
Hører rykter om at man kan gå for en stealthy approach i U4. Er dette noe som funker, slik at man kan unngå skytinga helt?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#3
Har spilt U4 en god del selv, er på kapittel 12. Vært dårlig på skattejakting men det blir til neste gjennomspilling. Jeg var nettopp gjennom den biten de viste på E3, bare at den fortsetter en god del etter det og blir enda mer sinnssyk. Det finnes ingen andre spill som gir så velregisserte sekvenser som Naughty Dog får til her. Ansiktsanimasjonen er den mest imponerende jeg har sett, og såvidt jeg vet gjør ND fortsatt all den animasjonen for hånd framfor ansikts-mocap.

Skytinga er forbedret, og lyddesignen!! Herregud. Nå er det faktisk skummelt å være i nærheten av en granat. Nesten så jeg vurderer å kjøpe nye høyttalere for å få maks uttelling.


Hører rykter om at man kan gå for en stealthy approach i U4. Er dette noe som funker, slik at man kan unngå skytinga helt?
Man kan det, de har tilogmed lagt til sånn at du kan tagge fiender for å vite ca hvor de er. Synes ikke det funker kjempebra siden du ikke har alle egenskapene som Snake, Ezio og Far Cry-gutta har. Men det er laget flere trophies rundt snikinga og de har dumpa de fleste av de der "drep X fiender med våpen X"-cheevoene. Like greit.

edit: selvsagt, det er en del bakholdsangrepsituasjoner hvor du ikke kan gjøre det. Tror jeg. Jeg liker å skyte.
 

demake

Seksuelt godteri
#4
Jeg tok en sjans og kjøpte det, så får vi se da. Hvis jeg bare jobber hardt med meg selv om å ikke få kreft av skytinga i de tidligere spilla så har de vært god underholdning. I alle fall for noen timer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Jeg får ta en Thinaran og si at jeg har lest på nett at jeg ikke vil like det; typ "dette er det beste denne typen spill har å tilby, dvs. at alt er som før bare med mindre daukjøtt". Har dog ikke giddet å sjekke ut noen trailere, så jeg aner ikke hva den jeep-sekvensen er for noe. Mer spektakulært enn toget fra Uncharted 2? Hvis ikke så er det vel ingen vits?

Ellers så låses jo Doom opp om noen få timer, jeg har så klart glemt å preloade så jeg får vel spilt uti neste uke en gang.
 

demake

Seksuelt godteri
#6
Uncharted 4? Tjaaaaa...er midt i kapittel 8 og har fortsatt til gode å få sinnet blåst av noe som helst. Skuespillet er veldig godt da. Spesielt mellom Drake og Elena (men det har vi desverre fått lite av). Håper det tar seg opp betraktelig snart hvis ikke spøker det for at jeg blir å fullføre det. Kan ikke si jeg legger merke til at skytinga er forbedret, men det kan godt være for at jeg ikke husker hvor ræv den var i de tre foregående.

Det som plager meg mest er den ekstreme disconnecten mellom hvor jævla seriøst og realistisk alt skal være, og hvor utrulig arcadete (er det et ord?) leveldesignet er. Synes å huske dette ikke var like påtrengende i TLoU, så jeg hadde håpt på mer. Oh well. Nathan Drake er fortsatt pulbar, spesielt med litt grått i håret. Helloooooo, daddy silver fox liksom!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#7
Da jeg spilte Uncharted 2 fikk jeg aldri inntrykket av at det skulle være så ultraseriøst, så jeg koste meg godt med setpiecene, arkitekturen og den ekstremt overdrevne actionen. Fikk sinnet blåst av togbrettet i det spillet, men det er det flere grunner til. Dere vet hvordan mange utviklere sliter med å animere ting oppå enkle heiser, slik at mobs/folk bouncer opp og ned som f.eks. i Dark Souls? Det toget har store og små bevegelser i alle retninger samtidig, men likevel er alt silky smooth og klatresystemet fungerer knirkefritt. Det er faktisk helt amazeballs!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#8
Kapittel 10 og 11 er de første store wow-øyeblikkene. :græffixa: Kapittel 8 og 9 med all den skliinga og klatringa er klart lavpunktet i spillet. Ble litt lei der selv.

Runda spilet i går og i dag er jeg på skattejakt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Det toget har store og små bevegelser i alle retninger samtidig, men likevel er alt silky smooth og klatresystemet fungerer knirkefritt. Det er faktisk helt amazeballs!
Leste en gang at toget står stille hele tida, det er kulissene og kameraet som beveger seg og skaper illusjonen av at det durer framover.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#10
Har tenkt på det, men de enkelte vognene beveger seg forskjellig fra hverandre og man hopper sømløst mellom dem.
 

demake

Seksuelt godteri
#11
Kapittel 10 og 11 er de første store wow-øyeblikkene. :græffixa: Kapittel 8 og 9 med all den skliinga og klatringa er klart lavpunktet i spillet. Ble litt lei der selv.

Runda spilet i går og i dag er jeg på skattejakt.
Ok. Kapittel 10 og 11 herjet! Håper det holder seg slik.
 

demake

Seksuelt godteri
#12
Kapittel 12 virker veldig åpent for utforskning, i likhet med kapittel 10. Jeg så masse greier i kapittel 10 som jeg valgte å ikke undersøke nærmere fordi jeg trudde det var det sedvanlige Uncharted-lineære greiene og at storyen sikkert kom til å ta meg dit. Og jeg ser at jeg mangler 13 (!!!) skatter på kapittel 12, så her er det nok bare å rulle opp ermene og begynne å leite. Kan dette være et Uncharted jeg faktisk liker?

Kapittel 13 starter sterkt, men så kom jeg til et område hvis layout var helt på viddene. På hvilken planet eksisterer slike klippeformasjoner? Da snakker jeg ikke klippene man ser overalt på øya, men selve området man går og slåss på. Det kunne like gjerne vært et brett fra Crash Bandicoot. Leveldesign utelukkende for å få fete encounters med fiendene.

Dette spillet er veldig opp og ned. Var likegyldig i begynnelsen frem til kapittel 9. Så elska jeg kapittel 10-13 (i alle fall første delen av 13), og nå kjenner jeg at jeg er tilbake på likegyldig igjen.
 

demake

Seksuelt godteri
#13
Sånn, da var jeg også ferdig. Egentlig så var hele spillet fra kapittel 10 og helt til slutten ganske fett. Herregud, så pent det er! Mange ganger måtte jeg bare stoppe helt opp og se på omgivelsene. Men ja, synd med kapittel 1-9 som virkelig var kjedelige greier.
Så får vi se da om jeg gidder å leite etter skattene jeg misset.

Det er vel kanskje det beste i serien. Fortsatt har man de fiendene som man må tømme magasinet i for å drepe da.
 
#15
Kjørt igjennom hele greia og kan si at å poste her er det som er mest vanskelig. Jeg har daua uendelig ganger pga karakteren ikke vil hoppe dit jeg vil. Utenom mine død så¨føler jeg de gir deg minst 10+ timer med moro, har ikke prøvd multiplayer men har hørt det er fett.
 

oma

Village Drunk
#18
Jeg syns fremdeles at Uncharted 1 er best, men dette er veldig bra. Mye bedre enn 2 og 3. En av mine favorittdeler var når Naughty Dog gir shoutouts til seg selv med å gjøre ene løpescenen mot slutten om til en Crash Bandicoot bane, hillarious!

Jeg føler dette er det spillet som har utfordret mitt eget syn på Nathan Drake mest, fordi de prøver å gjøre karakterene sine "realistiske" med å ha menneskelige karakter trekk. Men hele den Jeep scenen der man bare pløyer gjennom en by, lager eksplosjoner og denne militærorganisasjonen raserer bygninger og whatever, så på slutten står man på en kai og lokalbefolkningen ser på ødeleggelsen av byen sin i sjokk - hva gjør Nathan og Samuel? Jo de bare ler godt og kjører vekk. Plottet mellom Nathan og Elena der Nathan lyger til henne i ukesvis fordi "jeg løy til meg selv" eller hva nå enn som var slutten på det, gjør også at han fremstår mer som en psykopat enn "menneskelig".

Kort sagt, jeg tror de gjorde noen feil med historieskrivingen sin som kræsjet med gameplayet deres ganske brutalt - noe som er kanskje mer tydelig fordi de var mer ambisiøse med karakterene sine enn de har vært tidligere.
 
#19
Ha'kke spillt 4 enda... pengeprioritering er noe herk. U3 er det svakeste i serien så langt, selv om det hadde noe svært så underholdende øyeblikk. Spent på 4'eren. Bare lenge siden jeg klarte å forsvare å bruke 600 kroner på et spill...
 

Novastrum

Feminist-elitist
#20
Får ta Ola dunke litt her da. 600 spenn er 8 halvlitere på by'n. Det har alle råd til.

Og hold kjefta drake et ikke psyko, han er en helt vanlig fyr