Det er ikke noe vanskelig, det er bare et spørsmål om å gidde å lære seg hvordan det *faktisk* funker, lære seg teknikker og eksperimentere litt. Se på det som en del av jobben istedet for en meningsløs, kjedelig oppgave som helst skulle vært automatisert.
Lær deg å bruke et rutenett eller et farget rutenett for å se overganger mellom farger i teksturen, og legg litt stolthet i å sørge for at rutenett ikke blir for deformert på de fleste flater. Overganger mellom flater er faktisk ikke like farlig, fordi de ofte vil deformeres av animasjon, dekkes eller uansett være forvrengt av perspektivet.
Jeg lærte meg unwrapping på litt under en uke, og så fant jeg ut at jeg var ræva og lærte det én gang til i løpet av omtrent to dager. Så fikk jeg hardkjørt meg ved å unwrappe, tja, kanskje et femtitalls modeller av varierende kompleksitet i løpet av Dare to be Digital og fjerde semester på universitetet. Jeg har ikke engang 3d-utdannelse, og jeg synes det er enkle saker.