US og JP PSN-konto

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1
Japansk PSN-konto

1. Lag ny bruker. Se punkt 1 på forrige.

2. Gå inn på brukeren, gå til PSN-ikonet, og velg "Sign Up for PLAYSTATION®Network"

3. Yes, I want to create a new account. Les Privacy Policy hvis du vil.

4. Velg Country: Japan. Japansk er eneste språkvalg her. Før inn fødselsdato, over 18 år. Continue ->

5.

Klikk øverste valg for Master Account.

6. Japansk user agreement. Trykk høyre på kontrollen for å gå ned, velg knappen lengst til høyre.

7.

Før inn en gyldig e-postadresse, du kan ikke ha brukt denne før på hverken EU- eller US-kontoen din. Skriv inn et passord (det må inneholde minst ett tall, og være minst seks tegn langt), to ganger. Hak av for å lagre login-infoen, og skriv noe tull i sikkerhetsspørsmålrubrikken.

8.

Finn en PSN-ID. De fleste virker å være opptatte. :(

9.

Skriv etternavn og fornavn, to ganger (jeg er Kenny Kutaragi). Hak av om du er kvinne eller mann.

10.

Adresser i Japan er mareritt, men her er det ikke verre enn å skrive en gyldig postadresse i første felt, så vil systemet finne resten av infoen når du trykker knappen til høyre. Postadressen 1040045 funket for meg. Alt du trenger nå er å skrive navnet på byen i nederste rubrikk. Bare skriv "Japan".

11. Kredittkortinfo. Velg nei takk, valg nr 2.

12. Nest-siste bilde er jeg ikke sikker på hva er. Sikkert spørsmål om du vil motta spam. Bare trykk knappen nederst til høyre for å gå videre.

13. Se gjennom infoen og trykk knappen helt til høyre.

14. Velg en avatar.

15. Nå blir du tatt til en slags undersøkelse. Ikke velg "Neste"-knappen nederst, men trykk på valget i midten av skjermen.

16. Du er ferdig! Nå kan du sjekke ut den japanske PSN-sjappa! De gule sirklene betyr som vanlig gratisgreier. Hvis du lurer på bokstavene ved hver tittel, så er det aldersgrensene i Japan.


Lyst til å shoppe på JP Store?

Det er vanskelig, men det kan gjøres. Kun japanske bankkort kan brukes, men det finnes noe som kalles PlayStation Network Ticket, som selges med forhåndsbestemte summer på. Play-Asia selger disse, men de sender ikke til Norge … Heldigvis er ikke kortet det viktige, men koden som står på det. Det finnes folk på eBay som selger disse kodene og sender dem til deg over e-mail. Har gjort dette selv da jeg kjøpte en julegave.


Have fun!
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
Vil bare legge til at kun de aller, aller kuleste gutta velger Beverly Hills 90210 som adresse.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#7
Guide to Japan er oppe! Sjekk første innlegg!


Japansk PSN har jævlig mye digg, f.eks PS1-versjoner av King of Fighters '98, Baroque 1, Metal Slug, og Resident Evil 1 og 2. Videoene finner du under headeren lengst til høyre. Her er f.eks en fet Disgaea 3-trailer i HD.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Okay
 
#16
kan ikke du legge opp US guide en gang til da, hvis mulig. eller så kan du PM meg den hvis moderator ike vil har den her
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Øh, det er ikke noe verre enn å velge United States som bosted når du lager en konto, finner fram en gyldig adresse et sted i USA og kjører hardt med stil. Funker med norsk kredittkort uten problemer, jeg mekka det selv uten guide.
 
#18
aha...kult
men nå tenkte jeg på å importere en ntsc PS3 da, trenge jeg en guide til å fikse en norsk konto?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#19
Øh, det er ikke noe verre enn å velge Norway som bosted når du lager en konto, skrive din adresse, og kjøre hardt med stil.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Tror programvaren på PS3-en er lik uansett (jeg kunne velge norsk språk på min US-PS3 rett ut av eska, ikke at jeg ville det siden det er oversatt av en bavian), så det er vel ingen vesentlige forskjeller annet enn på EU-, US- og Japan-butikkene.