Valgfritt navn på hovedpersoner i spill

Når du fritt kan velge navne på hovedpersonen (og gjerne andre karakterer) i spill som f.eks Zelda o

  • Navnet som utvikleren har gitt den personen

    Stemmer: 0 0,0%
  • Mitt eget fornavn

    Stemmer: 0 0,0%
  • Mitt vanlige spill/internett-nick

    Stemmer: 0 0,0%
  • Finner på et navn

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#41
Mine to ekstremt egosentriske pseudonymer: Lord Excel eller ExcelenT

(ja, jeg har en liten fetish for skrivefeil i nickene mine ;) )
 
#42
kommer helt klart an på spillet, i skytespill blir det ofte CazT, og andre spill originale navn, aldri mitt eget fornavn, unntatt på Halo, der jeg brukte det navnet på Campaign og videreførte tradisjonen online (heter Bjørn). :tommelopp:
 
#43
Hvis det er et spill der karakterene har navn fra før av, så vil jeg ikke bytte dem første gang jeg spiller gjennom det. Det er følelsen av å styre personen.
Å styre "Fittepotet" er ikke det samme som å styre "Cloud" (FFVII) feks.

Men hvis spillet er lagt opp slik at man skal finne på en navn til karakteren så bruker jeg et tøft et, eller nicket mitt. Feks som i spillet "Suikoden"...

:D
 
#44
Griever: hvorfor ikke Aerith som er hennes originale navn?


Og til dere andre, hvem kaller vel spill karakterer for sine egne navn..?
 
C

Crizpy

Gjest
#45
Jeg velger altid standar navna..

"Hurry, Knut Roar Olsen, their cumming!#%!#%"

Ikke at jeg heter knut roar olsen, men andre navn en standar blir bare tett..

Edit
Griever: hvorfor ikke Aerith som er hennes originale navn?
AHHHHHHHH JEG ORKER IKKE MER!!!!
 
#46
Syns det er morsommere å finne på eget navn jeg! Tenker at det er kjipt å ha et navn absolutt alle har, dvs det spillutvikleren har valgt. Og f.eks i Final Fantasy, så syns jeg navna er så stygge! Squall, Cloud og sånn.... Æsj, nei... :tommelned:
 

Halky

Veteran bruker ;)
#47
Hmm, omtrent det eneste spillet der jeg bruker mitt ortenlige navn er vel i Championship Manager spillene. I alle andre spill som man kan velge navn, så pleier jeg og finne opp noen :p
 
#50
mitt eget navn. da jeg spillte FFX, forandret jeg Tidus til Charlott (det var ikke plass til hele navnet. jeg ante heller ikke hva jeg dreiv med..) det ergret jeg meg gul og blå over resten av spillet
 
#51
Jeg kaller hovedpersonen min Frode hartviksen etter en gal nordlending jeg hadde som lærer, eller Bula som er en i klassen min som bor i skogen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#53
Hvis jeg spiller et PC-RPG, pleier jeg å finne på et jallanavn. Har spilt med folk som Sji Raff, Brukbart Opplegg, Sope Kostersen og Gresse Plenersen for å nevne noen. Konsoll-RPGs gir deg i gjennomsnitt fem bokstaver til navnet ditt, så da pleier det bli Sjark, Neger eller Yeti alt ettersom.
 
#54
Opprinnelig skrevet av Akuma@29.06.2004, 20.47
Jeg velger å kalle dem standard navnet, med noen unntak da. For eksempel RedXII kaller jeg alltid for Nanaki.
67908​
hehe det blir litt artig da utover i spillet. du sier at du kaller han ''nanaki'' så når du kommer, you know where så finner du lissom ut at han heter nanaki så vet cloud det ikke. :p
samme med FFIX når du skal gi garnet navnet dagger, så kaller du ho garnet :p

men jeje, pleier og gi Hoved personen Mitt eget fornavn, men alle andre kaller jeg det de heter. fettern min pleier og kalle de han bruer på laget for folk han kjenner :p
 
#56
Jeg bruker det orginale navne første gang jeg runner det, etter det pøser jeg bare på med tull.
 
#58
Hvis det er et eventyrspill eller et rollespill gir jeg karakteren det navnet han egentlig skal ha. Er det noe i multiplayer-duren er det enten mitt navn eller "ABlaster".
 
#59
Bruker som regel mitt eget navn. Navnet som utvikleren har funnet er som regel helt ubrukelig siden det alltid er noe idiotisk uansett. Pluss det er mer meg hvis personen har mitt navn. Men så spiller jeg ikke så mange av de spilla hvor du velger selv sinde det som oftest er rpg spill med tekst og ike tale.